ČESKÝ KRUMLOV; Po prvních dnešních průjezdech zkoušek Kohout, Malonty, Slavkov a stadionu v Českých Budějovicích upevnil své průběžné vedení Roman Kresta, jenž navýšil náskok na druhého Václava Pecha na 42,7 vteřiny. Třetí místo kontroluje jízdou na jistotu Pavel Valoušek.
Přestože čekalo ráno na závodní posádky slunečné počasí, všem bylo jasné, že noční déšť na ně připravil velmi náročné podmínky. Rozhodujícím faktorem tak byla vhodná volba pneumatik.
Na zkoušce Kohout neměl Kresta soupeře a ihned odskočil Pechovi o 12 vteřin. Fiala odstoupil kvůli diferenciálu, Votava kvůli spojce. Defektům se nevyhnula celá řada posádek.
Na Malontech Pech sice přidal, Kresta si však opět připsal další celkové vítězství. Třetí dokončil etapu Orsák. Na prvních třech pozicích průběžného pořadí žádná změna nenastala, ale na čtvrtou se posunul na úkor Odložilíka Trojan. Odstoupilo šest posádek.
Odložilík se snažil na Slavkově kontrovat, ale přílišná snaha vedla k saltu přes střechu, jezdec však přesto pokračoval v soutěži dál. Zkouška byla nakonec zastavena po nehodě Peška. Nejrychlejší čas získal Kresta před Pechem. Nedokončil také Štauber.
Superspeciálka v Českých Budějovicích vystavila definitivní stop Romanovi Odložilíkovi, který už notně pocuchanému Peugeotu urazil kolo. „V RZ 7 jsme šli přes střechu, protože nás nakopl kámen. Auto jelo bez problémů dál. Na výstavišti jsme ale urazili kolo a končíme,“ uvedl nešťastný pilot. Vítězství získal Orsák, následoval Pech a Štajf před Petákem. Václav Pech se smířil s druhou pozicí a souboj o vítězství zřejmě definitivně vzdal: „Jedeme své tempo. Na Romana nemáme, nezbývá než vyčkávat.“
1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +42.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m17.1s 4. Trojan K. / Řihák +2m56.5s 5. Peták / Benešová +3m22.9s 6. Běhálek / Černohorský +3m33.3s 7. Štajf / Černoch +3m45.3s 8. Orsák / Vajík +3m48.2s 9. Arazim / Gál +4m02.4s 10. Barvík / Mynářová +4m40.7s
Zdroj: rallyekrumlov.cZ
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?