ČESKÝ KRUMLOV; Po prvních dnešních průjezdech zkoušek Kohout, Malonty, Slavkov a stadionu v Českých Budějovicích upevnil své průběžné vedení Roman Kresta, jenž navýšil náskok na druhého Václava Pecha na 42,7 vteřiny. Třetí místo kontroluje jízdou na jistotu Pavel Valoušek.
Přestože čekalo ráno na závodní posádky slunečné počasí, všem bylo jasné, že noční déšť na ně připravil velmi náročné podmínky. Rozhodujícím faktorem tak byla vhodná volba pneumatik.
Na zkoušce Kohout neměl Kresta soupeře a ihned odskočil Pechovi o 12 vteřin. Fiala odstoupil kvůli diferenciálu, Votava kvůli spojce. Defektům se nevyhnula celá řada posádek.
Na Malontech Pech sice přidal, Kresta si však opět připsal další celkové vítězství. Třetí dokončil etapu Orsák. Na prvních třech pozicích průběžného pořadí žádná změna nenastala, ale na čtvrtou se posunul na úkor Odložilíka Trojan. Odstoupilo šest posádek.
Odložilík se snažil na Slavkově kontrovat, ale přílišná snaha vedla k saltu přes střechu, jezdec však přesto pokračoval v soutěži dál. Zkouška byla nakonec zastavena po nehodě Peška. Nejrychlejší čas získal Kresta před Pechem. Nedokončil také Štauber.
Superspeciálka v Českých Budějovicích vystavila definitivní stop Romanovi Odložilíkovi, který už notně pocuchanému Peugeotu urazil kolo. „V RZ 7 jsme šli přes střechu, protože nás nakopl kámen. Auto jelo bez problémů dál. Na výstavišti jsme ale urazili kolo a končíme,“ uvedl nešťastný pilot. Vítězství získal Orsák, následoval Pech a Štajf před Petákem. Václav Pech se smířil s druhou pozicí a souboj o vítězství zřejmě definitivně vzdal: „Jedeme své tempo. Na Romana nemáme, nezbývá než vyčkávat.“
1. Kresta / Gross 2. Pech / Uhel +42.7s 3. Valoušek / Hrůza +2m17.1s 4. Trojan K. / Řihák +2m56.5s 5. Peták / Benešová +3m22.9s 6. Běhálek / Černohorský +3m33.3s 7. Štajf / Černoch +3m45.3s 8. Orsák / Vajík +3m48.2s 9. Arazim / Gál +4m02.4s 10. Barvík / Mynářová +4m40.7s
Zdroj: rallyekrumlov.cZMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.