Podruhé ze svých dvou účastí ve velkých soutěžích jako závodní pilot získává Aleš Loprais umístění na stupních vítězů. Holanďan Van Ginkel závěrečnému tatrováckému ataku odolal, a tak si od Balatonu náš tým odváží cenu za třetí místo.
Poslední, sedmá etapa Středoevropské rallye už do výsledků kategorie kamionů změnu nepřinesla. Aleš do ní startoval jako druhý, ale Van Ginkel na trati, jež naturelu jeho vozu sedla dokonale, získal ještě cenné minuty navíc. Aleš speciálku nakonec dokončil těsně jako čtvrtý a upevnil si tak třetí pozici v celkovém pořadí. Trasa byla totožná s tou čtvrteční a páteční, nicméně jela se v opačném směru, aby se případná znalost trati nemohla projevit ve výsledcích.
„Je tu tak obrovská změť cest, kudy se dá soutěž vést, že šlo prakticky o úplně novou etapu. Myslím, že kdo tu zakufroval, a nezjistil to ihned, dostal se do velikých problémů, protože se také mohl dostat na trať v protisměru, aniž by to poznal. Nám se to naštěstí nestalo,“ komentoval trasu navigátor Ladislav Lála.
„Dnes jsme se mohli dostat na druhé místo jen v případě Van Ginkelovy chyby nebo technických problémů. Na Dakaru se to tak stalo, tady měl štěstí on. Poslední tři etapy se jely vyloženě ‚na motor‘, byly to dlouhé akcelerační pasáže spojené techničtějšími úseky. Holanďané využívali mamutího výkonu motoru, kvůli kterému jsme je nemohli sjet. Myslím však, že výkonnostně jsme na druhé místo měli, ale za daných okolností, hlavně ztráty z druhé etapy, je výsledek opravdu maximem možného,“ poznamenal Aleš Loprais po dojezdu a vyhlášení vítězů v nedalekém Balatonfüredu.
Aleše v poslední etapě znovu částečně zpomalovaly potíže s brzdami, které se mírně zadíraly a bylo proto nutné dávkovat jejich účinek velmi citlivě.
Spokojen byl i Alešův otec a manažer týmu Milan Loprais: „Ukázalo se, že vývoj vozu šel správným směrem. Aleš i auto ohromně zrychlili a je třeba uznat, že ani soupeři nespali. Když to tak vezmu, naše Tatra je nejlepší vůz s platnou homologací, protože naši soupeři, kteří se umístili před námi, ji stále nemají. I nadále hodláme jít cestou homologace a kvalitní přípravy. Už nyní máme spoustu nápadů, jak vůz výkonnostně posunout dál.“
Celkové výsledky po 7. etapě:
1. STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 11:43:20 0:00:00 2. VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 12:17:03 0:33:43 3. LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 12:36:38 0:53:18 4. SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 13:11:02 1:27:42 14. DE AZEVEDO (BRA), JUSTO (BRA), MARTINEC (CZE) TATRA 14:22:02 2:38:42
Tisková zpráva Loprais Team / Jiří VintrV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.