Roman Kresta vládne 43. Mogul Šumava Rally. První etapě dramatické soutěže s řadou havárií dominoval od první do dnes poslední, deváté, rychlostní zkoušky.
Dvojnásobný vítěz populárního podniku si počíná podobně jako před dvěma týdny ve Valašské rally. Pilot Mogul Racing Teamu šel spát s náskokem více než minuty na druhého Pavla Valouška. V sobotu čeká posádky ještě sedm měřených testů.
Největšími soupeři Romana Kresty dnes byli Václav Pech a Valoušek. Pech, startující stejně jako Kresta s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu, v poslední erzetě urazil zadní kolo a odstoupil. Předtím jezdce dělilo 18 vteřin. Valoušek po rychlém startu postupně ztrácel, až na minutu a tři vteřiny v cíli etapy.
Průběh etapy poznamenala výjimečně dlouhá řada havárií, často velmi divokých. K nejhorším bouračkám patřila salta Daniela Landy s mitsubishi. Jezdec byl po přemetech podle neoficiálních informací v bezvědomí. Záchranáři jej přímo z místa nehody odvezli do nemocnice ve Strakonicích. První diagnóza: otřes mozku a zraněná ruka.
Podobně jako v nedávné Valašské rally i na Šumavě může Roman Kresta dosáhnout na hattrick. V Klatovech a okolí totiž už dvakrát zvítězil. V roce 2001 s Octavií WRC a v sezoně 2003 s Peugeotem 206 WRC týmu Bozian.
Roman Kresta: „Všechno jsme dnes zvládli v pohodě. Ovšem závodní tempo, které na Šumavě panovalo, bylo opravdu velmi vysoké. Musím říct, že tak rychlou tuto soutěž nepamatuji. Je to samozřejmě dané změnou termínu. Dnes se jelo na suchu, což se dříve v termínech blíž zimě nestávalo. Škoda, že Venca Pech urazil v závěru kolo, diváci se mohli zítra bavit dál naším soubojem. Ale to se stává, obzvlášť v takovém tempu. Před zítřkem máme s Petrem Grossem slušný náskok, takže pojedeme pokud možno tak, abychom se vyvarovali jakékoli chyby. Podle předpovědi, i pohledu na zamračenou oblohu, má přijít déšť. Volba pneumatik bude hrát velkou roli.“
Výsledky, 43. Mogul Šumava Rally po 1. etapě 1 Kresta Roman/Gross Petr 58:53.6 2 Valoušek Pavel/Hrůza Zdeněk -1:03.6 3 Trojan Karel/Řihák Petr (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -2:09.4 4 Štajf Vojtěch/Černoch Jiří (Subaru Impreza Sti) -2:57.5 5 Volf Jiří/Volf Jiří -3:21,3 6 Trněný Karel/Pritzl Václav (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:28.9 7 Triner Emil/Achsová Kateřina (Subaru Impreza Sti) -3:32.3 8 Odložilík Roman/Odložilík Pavel (Peugeot 207 S2000) -3:50.2
43. Mogul Šumava Rally Klatovy ve faktech Počet RZ – 16 (9 v 1. etapě, 7 ve 2. etapě) Délka RZ – 213 km Délka spojovacích úseků – 507 km Celková délka rally – 721 km
Základní časový harmonogram Start – Pátek 11/04/08 ve 14. 45, Klatovy Cíl – Sobota 12/04/08 v 17.30, Klatovy Podrobnosti: www.mogul-sumava-rallye.cz Tisková zpráva BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?