Roman Kresta vládne 43. Mogul Šumava Rally. První etapě dramatické soutěže s řadou havárií dominoval od první do dnes poslední, deváté, rychlostní zkoušky.
Dvojnásobný vítěz populárního podniku si počíná podobně jako před dvěma týdny ve Valašské rally. Pilot Mogul Racing Teamu šel spát s náskokem více než minuty na druhého Pavla Valouška. V sobotu čeká posádky ještě sedm měřených testů.
Největšími soupeři Romana Kresty dnes byli Václav Pech a Valoušek. Pech, startující stejně jako Kresta s Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen Charouz Racing Systemu, v poslední erzetě urazil zadní kolo a odstoupil. Předtím jezdce dělilo 18 vteřin. Valoušek po rychlém startu postupně ztrácel, až na minutu a tři vteřiny v cíli etapy.
Průběh etapy poznamenala výjimečně dlouhá řada havárií, často velmi divokých. K nejhorším bouračkám patřila salta Daniela Landy s mitsubishi. Jezdec byl po přemetech podle neoficiálních informací v bezvědomí. Záchranáři jej přímo z místa nehody odvezli do nemocnice ve Strakonicích. První diagnóza: otřes mozku a zraněná ruka.
Podobně jako v nedávné Valašské rally i na Šumavě může Roman Kresta dosáhnout na hattrick. V Klatovech a okolí totiž už dvakrát zvítězil. V roce 2001 s Octavií WRC a v sezoně 2003 s Peugeotem 206 WRC týmu Bozian.
Roman Kresta: „Všechno jsme dnes zvládli v pohodě. Ovšem závodní tempo, které na Šumavě panovalo, bylo opravdu velmi vysoké. Musím říct, že tak rychlou tuto soutěž nepamatuji. Je to samozřejmě dané změnou termínu. Dnes se jelo na suchu, což se dříve v termínech blíž zimě nestávalo. Škoda, že Venca Pech urazil v závěru kolo, diváci se mohli zítra bavit dál naším soubojem. Ale to se stává, obzvlášť v takovém tempu. Před zítřkem máme s Petrem Grossem slušný náskok, takže pojedeme pokud možno tak, abychom se vyvarovali jakékoli chyby. Podle předpovědi, i pohledu na zamračenou oblohu, má přijít déšť. Volba pneumatik bude hrát velkou roli.“
Výsledky, 43. Mogul Šumava Rally po 1. etapě 1 Kresta Roman/Gross Petr 58:53.6 2 Valoušek Pavel/Hrůza Zdeněk -1:03.6 3 Trojan Karel/Řihák Petr (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -2:09.4 4 Štajf Vojtěch/Černoch Jiří (Subaru Impreza Sti) -2:57.5 5 Volf Jiří/Volf Jiří -3:21,3 6 Trněný Karel/Pritzl Václav (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:28.9 7 Triner Emil/Achsová Kateřina (Subaru Impreza Sti) -3:32.3 8 Odložilík Roman/Odložilík Pavel (Peugeot 207 S2000) -3:50.2
43. Mogul Šumava Rally Klatovy ve faktech Počet RZ – 16 (9 v 1. etapě, 7 ve 2. etapě) Délka RZ – 213 km Délka spojovacích úseků – 507 km Celková délka rally – 721 km
Základní časový harmonogram Start – Pátek 11/04/08 ve 14. 45, Klatovy Cíl – Sobota 12/04/08 v 17.30, Klatovy Podrobnosti: www.mogul-sumava-rallye.cz Tisková zpráva BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?