Rodilý Plzeňan Václav Pech jun. v těchto dnech finišuje přípravu na téměř domácí soutěž, kterou je rallye Šumava.
Netradičně až třetí podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye v tomto roce zaznamená velkou změnu v charakteru a hlavně rozložení rychlostních zkoušek, kdy je celá druhá etapa podřízena přiblížení soutěže ke krajskému městu Plzni. Úřadující mistr republiky Václav Pech jun. z toho má i nemá radost. „Rallye Šumava je pro nás domácí podnik. Charakteristická trať rallye Šumava ale doznala velkých změn a je tentokrát namířena na Plzeň. Já i Petr Uhel jsme rodilí Plzeňáci, žijeme tady a máme zde hodně přátel. Z tohoto důvodu přesunutí směrem k Plzni určitě vítáme a jsme rádi, že se v našem městě můžeme předvést, ale na druhou stranu je nám trochu líto některých krásných šumavských rychlostních zkoušek na Vimpersku, které se jet nemohou, a které patřily k tomu nejlepšímu. Musíme ale počkat, uvidíme jak tato změna soutěži prospěje a jaký bude charakter nových erzet“, komentuje změny v uspořádání rallye Šumava Václav Pech jun.
Před méně než dvěma týdny skončila Valašská rallye, kde Václav Pech jun. s Petrem Uhlem získali cenné body za druhé místo v absolutním pořadí hodnocení Mezinárodního mistrovství. Posádka Euro Oil rallye teamu má tak na čele tabulky náskok 11 bodů. Před nadcházející rallye Šumava, ale nemohla zůstat sedět s rukama v klíně a pečlivě se připravovala jak posádka, tak i soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX. „Naše auto prošlo po Valašské rallye důkladnou kontrolou a na začátek tohoto týdne jsme měli naplánovaný test, kde jsme chtěli provést drobné změny v nastavení. Šumavské rychlostní zkoušky jsou dost uskákané a současně docela rychlé, a ze zkušenosti již víme, jak auto nastavit na tyto podmínky. Bohužel, do našeho testu zasáhlo počasí, a na uzavřenou trať během chvíle napadlo pět centimetrů sněhu. Počasí sice na Šumavě určitě bude hrát opět velkou roli, a volba pneumatik bude hodně podstatná, ale se sněhem v takové míře nepočítáme, a proto jsme museli připravený test zrušit, protože nastavení auta by nemělo pro rallye Šumava žádnou hodnotu“, popisuje odložený test Václav Pech jun. V úterý začínají seznamovací jízdy rallye Šumava, a po jejich zakončení chce v okolí Klatov ještě Václav Pech jun. vyzkoušet funkčnost a doladit nastavení Mitsubishi Lancer EVO IX.
Václav Pech jun. měl ale v posledních dnech kromě přípravy na rallye Šumava ještě jednu milou povinnost. „Musím se pochlubit, že náš dlouholetý kamarád Zdeněk Březina uspořádal v Plzni výstavu fotografií z rallye. Původně jsme si mysleli, že na výstavě bude víc fotografií i jiných závodníků, a tak malým překvapením pro nás bylo, že ta výstava byla jen o nás, takový průřez naší kariérou. Na výstavě ale nejsou obrázky jen ze závodů, ale i z našeho civilního života pořízené třeba při sportu. Jsou tam k vidění i fotky už asi 12 let staré, například náš první start s tátovo historickou soutěžní Škodou 1000 MB. Na vernisáži byla skvělá atmosféra a sešlo se zde hodně fanoušků a našich přátel. Když si budete chtít zkrátit dlouhou chvíli při čekání na rychlostní zkoušku ve Štruncových sadech, tak se určitě zajděte podívat“, zve na výstavu v kavárně plzeňského muzea Václav Pech jun.
Tento rok je rallye Šumava spojena s historickou rallye Vltava, kdy legendární historická soutěžní vozidla budou dělat předvoj soudobým rallyeovým speciálům. Diváci tak mohou vidět hezké porovnání vývoje techniky v rallyesportu. První soudobý automobil odstartuje do rallye Šumava z náměstí Míru v Klatovech v pátek ve 14:45, a do cíle na stejném místě přijede v sobotu v 17:30. Pro domácí příznivce posádky Euro Oil rallye teamu je ještě třeba připomenout, že divácká rychlostní zkouška ve Štruncových sadech začíná v sobotu krátce po dvanácté hodině. Přijďte tedy rodilé Plzeňany Václava Pecha jun a Petra Uhla podpořit a vytvořit pořádnou atmosféru.
Petr Eliáš tisková zpráva Vclava Pecha jun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?