Rekordní čísla hlásí pořadatelé úvodního sprintu letošní sezóny, který se v termínu 18. – 19. dubna uskuteční pod názvem Böttcher rally v okolí jihomoravského Vyškova.
o uzávěrce přihlášek, jež proběhla v pondělí o půlnoci, přesáhl počet zájemců o start hranici 130, což je v novodobé historii vyškovské soutěže jednoznačný rekord.
„Jsem samozřejmě moc rád a současně překvapený, protože takový počet přihlášek jsem nečekal ani ve snu. Jak známo, pro Böttcher rally málem nezbylo v letošním kalendáři MČR místo a museli jsme nakonec přijmout vnucený termín, který nám přinesl spoustu vážných problémů zkrácením času na přípravu rally o pět měsíců. Zájem o účast je proto pro nás hodně potřebným povzbuzením do nadcházejících dnů,“ řekl tajemník Böttcher rally Jan Olejníček a dodal: „V současné době máme 131 přihlášených posádek, přitom tento stav ještě není konečný, neboť by nám ještě měli přibýt tři vynikající jezdci z absolutní špičky, kteří jsou ve všech třech případech držitelé priority,“ napíná diváky tajemník. „Současně ale musíme počítat s tím, že odstup pouhý týden po Rallye Šumava nemusí stačit na uvedení všech vozů do dokonalé kondice, takže počet omluvených bude možná trochu vyšší než obvykle.“
Mezi přihlášenými disponuje nejvýkonnějším vozem úřadující mistr ČR ve sprintrally Karel Trněný, který by se měl ve Vyškově objevit za volantem Škody Fabie WRC. Z dalších špičkových pilotů budí pozornost hlavně loňský vicemistr ČR v rally Karel Trojan, který se na startovní rampu vyškovské soutěže postaví po dlouhých devíti letech. „Osobně mě velice potěšila i účast Toyoty Celica GT4 v rukou Ludvíka Otta, neboť tento ex-tovární speciál nám dá možnost zavzpomínat na slavné časy rallysportu z poloviny 90. let, kdy se za volanty těchto vozů proháněli takoví velikáni světového rally sportu jako Juha Kankkunen či Didiér Auriol,“ zmínil další zpestření startovní listiny Jan Olejníček. Provizorní seznam přihlášených posádek nevyniká pouze známými jmény jezdců, ale také svou obrovskou pestrostí. Kromě nejšpičkovějších vozů současnosti, jakými jsou Škoda Fabia WRC, Peugeot 207 S2000 či Mitsubishi Lancer EVO IX, se představí i starší vozy, které svůj největší boom zažívaly v 90. letech – Toyota Celica GT-Four nebo Ford Escort RS Cosworth, ale i speciály, jež se řadí do kategorie historických automobilů. Mezi historiky svým počtem jednoznačně dominují vozy domácí značky Škoda, ať už se jedná o stařičké tisícovky, Škody 120 S, či legendární Škodovky 130 RS.
Oficiální seznam přihlášek včetně startovních čísel bude vydán ve čtvrtek 10. dubna, kdy jej pořadatelé umístí na oficiální stránky soutěže – www.rallyvyskov.cz.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?