Po skončení obhliadok trate sa účastníci premierovej súťaže TEMPUS BECEP RALLY v maďarskom Egeri zišli na riaditeľstve súťaže ku krátkej rozprave pred zajtrajším slávnostným štartom ŠTART AUTÓ RALLYE 2008.
Vypočuli si inštrukcie týkajúce sa odlišností v predpisoch a viaceré praktické rady na pomoc k absolvovaniu pre viacerých premierového štartu na podujatí v zahraničí. Počas celého stretnutia vládla medzi zúčastnenými posádkami veľmi priateľská atmosféra. Po skončení úvodných informácii prítomní potleskom privítali predstavenie sa všetkých „nováčikov“ slovenského šampionátu. Ako prvý dostal slovo mladý český pretekár Jaroslav Orsák, ktorému sa dobre darilo aj minulý víkend na Valašskej rally, nasledoval Peter Lipták so spolujazdcom Samselim a tiež ďalšia rožňavská posádka Rusnák – Gomori. Zvedaví budeme v priebehu tohoročnej sezóny aj na nováčilka zo Žiliny Michala Ballaya, ktorý v minulosti veľmi úspešne pretekal na motokárach. Veríme, že všetkým sa náročný štart v zahraničných podmienkách podarí k ich spokojnosti.
Posádky sa v následnej diskusii pochvalne vyjadrili k trati súťaže. Pomerne veľmi rýchlou sa javí prvá rýchlostná skúška, ostatné sú technicky náročnejšie. Pekné a jazdecky zaujímavé budú aj novozaradené rýchlostne skúšky – prvá s názvom Cered – Zagyvaróna v blízkosti Šalgotariánu, resp. druhá Mátraalmás – Mátraházi v pohorí Mátra.
Svoju účasť na súťaži doteraz ospravedlnili dvaja prihlásení poľskí jazdci – Kuzaj i Rzeznik. Poľské farby s novou technikou tak bude obhajovať len Grzegorz Gryb so svojim staronovým spolujazdcom Przemyslawom Mazurom. Diváci popri egerských tratiach budú určite so záujmom sledovať aj výkon majstra Európy v rally - francúza Jeana-Josepha Simona na vozidle Citroen C2 R2 Max. Veríme, že aj napriek propagačnému zameraniu jeho účasti na tejto súťaži, bude jeho výkon zaujímavý.
Okrem prihlásených posádok bude farby seriálu TEMPUS BECEP RALLY 2008 reprezentovať aj divácky veľmi obľúbený safety car BMW Z4, ktoré mohli naši fanúšikovia rally obdivovať v priebehu celej vlaňajšej sezóny na tratiach slovenských súťaží. Veríme, že pozitívny ohlas bude mať aj u terajších domácich divákov.
Všetkým posádkam prajeme veľa úspechov a peknú reprezentáciu slovenskej rally.
Rally komisia SAMŠ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?