Druhý díl Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye měl pro mistrovskou posádku EuroOil teamu stříbrný nádech. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem bojovali na Valašsku dva dny s nepřízní počasí, s drobnými technickými problémy a v neposlední řadě se silnými soupeři v boji o titul.
Téměř kompletní česká špička automobilových soutěží v rallye soupeřila o víkendu na Valašsku o body do Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Václav Pech jun. spolu se spolujezdcem Petrem Uhlem již po seznamovacích jízdách věděli, že Valašská rallye bude tentokrát velmi náročná a volba pneumatik bude alfou i omegou úspěchu v soutěži. Posádka EuroOil teamu měla s některými rychlostními testy v okolí Valašského Meziříčí již zkušenost z předchozích ročníků, kdy zde dvakrát zvítězila, a po právu tak byla považována za jednoho z favoritů soutěže. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem se již od prvních rychlostních zkoušek úvodní etapy zařadili mezi trojici posádek, které spolu až do konce soutěže bojovaly o místa na stupních vítězů.
Již v průběhu první etapy ale posádka EuroOil teamu musela řešit první problém. „Z našeho Mitsubishi začaly během jedné z nočních rychlostních zkoušek vycházet podivné zvuky. Myslel jsem že nám odchází zadní diferenciál. Bylo velmi nepříjemné s tím takto jet, a proto jsem trochu zvolnil. Za cílem rychlostní zkoušky jsme s Petrem zjistili že se jedná naštěstí jen o drobnost na kardanové hřídeli a na místě to opravili,“ popisuje drobnou technickou závadu Václav Pech jun.
V sobotu ráno se nad rychlostními testy okolo Valašského Meziříčí začala honit dešťová mračna. Málokdo si v ten moment ale troufl tvrdit, zda půjde jen o krátkou dešťovou přeháňku či o silnější liják. Krátké dešťové přeháňky se postupně změnily v poměrně vydatný liják a nebylo vůbec jednoduché zvolit správný typ pneumatiky pro daný povrch. „V Sobotu si s námi trochu pohrálo počasí a po dlouhé době se nám po poradě s tátou nepodařilo trefit správné pneumatiky ani do jedné sekce etapy. Hodně nám to klouzalo za deště na suchých pneumatikách, a do cíle soutěže jsem pro změnu dojížděl na mokrých pneumatikách když už bylo sucho,“ komentuje volbu pneumatik Václav Pech jun.
Souboj Pavla Valouška a posádky modrožlutého Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu o druhé místo nakonec dostal obrat, kdy Pavel Valoušek nabral ztrátu po defektu. Václav Pech jun. a Petr Uhel se v závěru soutěže opět vrátili na druhé místo v soutěži, které až do cíle uhájili. „Přes ty všechny problémy z toho nakonec je krásné druhé místo, což tady na Valašsku, kde jsou naši největší soupeři doma, považuji za vítězství. Povedlo se nám to i díky tomu, že Pavel Valoušek v závěru prorazil pneumatiku a nabídnutou šanci na druhé místo jsme využili. “ říkal v cíli soutěže stříbrný Václav Pech jun.
Václav Pech jun. si slušným bodovým ziskem za druhé místo na Valašské rallye upevnil první pozici v absolutní klasifikaci Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye a do domácí rallye Šumava odstartuje v roli leadera šampionátu. „Na Šumavě bychom chtěli jet určitě rychleji než tady na Valašsku a znovu bojovat o první místo. Šumava letos zavítá i do Plzně a chtěl bych tak pozvat všechny fanoušky, aby se přišli podívat, nasát atmosféru soutěží rallye a pořádně fandit.“ zve závěrem mistr České republiky v rallye Václav Pech jun.
Petr Eliáš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?