Do kolotoče automobilových soutěží pro sezónu 2008 vstupuje zcela nový Seznam.cz Rally Team a to pod hlavičkou největšího domácího internetového vyhledávače Seznam.cz.
První sportovní výsledky předvede už 28. a 29. března na Valašské Rally. Seznam.cz Rally Team se letos účastní osmi soutěží Mezinárodního mistrovství České republiky a osmi soutěží mistrovství České republiky. To vše se dvěma soutěžními speciály ve skupině N4 Mitsubishi Lancer EVO IX, z dílen KORNO Motorsport. Seznam.cz Rally Team má už dnes profesionální zázemí díky skupině zkušených mechaniků a partnerství se společnostmi APM Automotive, Enterprise Media a KORNO Motorsport.
Posádky soutěžních vozů
Na osmi podnicích Mezinárodního mistrovství ČR (MMČR) bude Seznam.cz Rally Team reprezentovat mistr republiky ve sprintrally z roku 2007 Karel Trněný. Se svým spolujezdcem Václavem Pritzlem vytvoří posádku, která chce zpočátku sezóny atakovat špičky startovního pole a poté se ambiciózně zařadit mezi nejrychlejší vozy.
Druhým jezdcem je první vicemistr MMČR z roku 2007 Karel Trojan. Ten bude se spolujezdcem Petrem Řihákem reprezentovat Seznam.cz Rally Team na dvou podnicích MMČR a třech soutěžích Mistrovství ČR (MČR). Své letité zkušenosti s vozy kategorie N4 Karel Trojan jistě promění ve špičkové výkony ve prospěch Seznamu.
Třetím jezdcem se stane dobře známý jezdec z kitové Felície Sláva Ducháček ve spolupráci s Petrem Dufkem. Seznam.cz Rally Team bude reprezentovat v sedmi soutěžích MMČR a osmi soutěžích MČR. V průběhu sezóny se i od této dvojice očekávají ty nejlepší výkony.
Čtvrtým jezdcem Seznam.cz Rally Teamu je jeho manažer Radek Majer. Také on svými dosavadními zkušenostmi garantuje postupný vzestup výkonnosti. Jeho spolujezdcem bude Michal Pohořelý.
Sny a očekávání
„Nabídka spolupráce se Seznam.cz Rally Team nás velmi pozitivně ovlivnila, protože nám umožňuje realizovat některé z našich vysněných cílů“, říká jezdec Karel Trněný. Jeho očekávání jsou vzhledem k profesionálnímu zázemí týmu a kvalitní technice vysoká. S vozem skupiny N4 už v minulosti startoval a jeho jezdecký styl si s touto technikou velmi dobře rozumí.
Druhý jezdec Karel Trojan: „Na starty pod hlavičkou nového týmu se moc těším, jen doufám, že moc nezamotám hlavu divákům, kteří mne uvidí startovat některé závody za Seznam.cz Rally Team a některé za Korno motorsport. Rád bych bojoval o nejvyšší příčky, ale vím, že to vzhledem k obrovské konkurenci vůbec nebude jednoduché.“
Třetí jezdec Sláva Ducháček: „Rád bych, aby spojení profesionálního teamu vybaveného špičkovou technikou společně s mým výkonem přinášelo dobré výsledky. Vzhledem k tomu, že jsem naposledy startoval na Pražském Rallysprintu od kterého již uběhlo několik měsíců, tak se již na první závod velice těším“. Připouští přitom, že konkurence ve třídě N4 je velmi silná.
Čtvrtý jezdec a manager týmu Radek Majer hodnotí své šance takto: „Budeme s Michalem v kategorii N4 nováčky. Je to oproti naší staré Felicii zcela jiná liga. Auto jde neuvěřitelně za plynem a brzdit se musí o hodně dříve. A jak se těším na závody – jedním slovem hodně.“
První soutěž už za dva týdny
V současné době se Seznam.cz Rally Team připravuje na první soutěž, která proběhne 28. – 29. března v okolí Valašského Meziříčí. Tady budou Seznam.cz Rally Team reprezentovat dvě posádky ve dvou závodních vozech – Karel Trněný s Petrou Mynářovou a Sláva Ducháček s Petrem Dufkem. Přejeme oběma posádkám, aby se s nástrahami valašských kotárů poprali se ctí a dovezli techniku i sebe v pořádku do cíle této nádherné soutěže. Seznam.cz Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?