WALES RALLY - 2. DEN; Mikko Hirvonen pokračuje v aktuálně probíhající britské soutěži ve výborné formě a i po druhém dni je stále na čele průběžného hodnocení rally hostující na kluzkých a úzkých silnicích Walesu.
Dnešní ráno patřilo Latvalovi s polotovárním Focusem týmu Stobart, jenž vyhrál všechny tři první rychlostní zkoušky. Během rána mocně zatáhl také Markus Grönholm s továrním Fordem, ale později znovu našel rychlost jeho týmový kolega Hirvonen a s náskokem 32 vteřin bude zítra ráno startovat na vítězství. „Mnoho let jsem na těchto silnicích nejel, musel jsem se trochu chytit, bylo to náročné, ale moje aktuální rychlost je znovu ok," prohlásil na konci druhé etapy Hirvonen startující s továrním Fordem.
Francouz Loeb předvádí taktickou jízdu na titul a přestože na Fordy se svým červeným továrním Citroenem na blátě nestačí, jeho náskok před čtvrtým Solbergem se Subaru narostl. Pokud se Sebastienovi vyhnou technické problémy a nedopustí se chyby, je obhajobě titulu již velice blízko.
Solberg držel včera Subaru v naději na útok na medailové pozice, ale brzký smyk a časová ztráta hned v první pravé zatáčce dnešního prvního měřeného úseku naděje výrazně zkomplikovali. „Nerozumím tomu smyku, snažili jsme se tlačit, ale je těžké mít k vozu důvěru. Snad je třetí místo ještě reálné, budu se snažit a věřit v úspěch."
Páté místo kontroluje dvojka Citroenu Sordo, jenž ztrácí na Solberga půl vteřiny, zatímco Atkinson s dalším Subaru překonal ve vyrovnané bitvě Wilsona.
Osmé místo zatím patří Stohlovi, devátý je Pons a na desáté místo se posunul Jan Kopecký s Fabií WRC.
1. Hirvonen Ford 1h46:12.4 2. Gronholm Ford + 32.6 3. Loeb Citroen + 01:06.5 4. Solberg Subaru + 02:13.3 5. Sordo Citroen + 02:45.2 6. Atkinson Subaru + 05:28.3 7. Wilson Ford + 05:31.4 8. Stohl Citroen + 06:23.0 9. Pons Subaru + 07:18.8 10. Kopecký Škoda + 08:37.1
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?