WALES RALLY - 2. DEN; Mikko Hirvonen pokračuje v aktuálně probíhající britské soutěži ve výborné formě a i po druhém dni je stále na čele průběžného hodnocení rally hostující na kluzkých a úzkých silnicích Walesu.
Dnešní ráno patřilo Latvalovi s polotovárním Focusem týmu Stobart, jenž vyhrál všechny tři první rychlostní zkoušky. Během rána mocně zatáhl také Markus Grönholm s továrním Fordem, ale později znovu našel rychlost jeho týmový kolega Hirvonen a s náskokem 32 vteřin bude zítra ráno startovat na vítězství. „Mnoho let jsem na těchto silnicích nejel, musel jsem se trochu chytit, bylo to náročné, ale moje aktuální rychlost je znovu ok," prohlásil na konci druhé etapy Hirvonen startující s továrním Fordem.
Francouz Loeb předvádí taktickou jízdu na titul a přestože na Fordy se svým červeným továrním Citroenem na blátě nestačí, jeho náskok před čtvrtým Solbergem se Subaru narostl. Pokud se Sebastienovi vyhnou technické problémy a nedopustí se chyby, je obhajobě titulu již velice blízko.
Solberg držel včera Subaru v naději na útok na medailové pozice, ale brzký smyk a časová ztráta hned v první pravé zatáčce dnešního prvního měřeného úseku naděje výrazně zkomplikovali. „Nerozumím tomu smyku, snažili jsme se tlačit, ale je těžké mít k vozu důvěru. Snad je třetí místo ještě reálné, budu se snažit a věřit v úspěch."
Páté místo kontroluje dvojka Citroenu Sordo, jenž ztrácí na Solberga půl vteřiny, zatímco Atkinson s dalším Subaru překonal ve vyrovnané bitvě Wilsona.
Osmé místo zatím patří Stohlovi, devátý je Pons a na desáté místo se posunul Jan Kopecký s Fabií WRC.
1. Hirvonen Ford 1h46:12.4 2. Gronholm Ford + 32.6 3. Loeb Citroen + 01:06.5 4. Solberg Subaru + 02:13.3 5. Sordo Citroen + 02:45.2 6. Atkinson Subaru + 05:28.3 7. Wilson Ford + 05:31.4 8. Stohl Citroen + 06:23.0 9. Pons Subaru + 07:18.8 10. Kopecký Škoda + 08:37.1
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.