WALES RALLY - 2. DEN; Mikko Hirvonen pokračuje v aktuálně probíhající britské soutěži ve výborné formě a i po druhém dni je stále na čele průběžného hodnocení rally hostující na kluzkých a úzkých silnicích Walesu.
Dnešní ráno patřilo Latvalovi s polotovárním Focusem týmu Stobart, jenž vyhrál všechny tři první rychlostní zkoušky. Během rána mocně zatáhl také Markus Grönholm s továrním Fordem, ale později znovu našel rychlost jeho týmový kolega Hirvonen a s náskokem 32 vteřin bude zítra ráno startovat na vítězství. „Mnoho let jsem na těchto silnicích nejel, musel jsem se trochu chytit, bylo to náročné, ale moje aktuální rychlost je znovu ok," prohlásil na konci druhé etapy Hirvonen startující s továrním Fordem.
Francouz Loeb předvádí taktickou jízdu na titul a přestože na Fordy se svým červeným továrním Citroenem na blátě nestačí, jeho náskok před čtvrtým Solbergem se Subaru narostl. Pokud se Sebastienovi vyhnou technické problémy a nedopustí se chyby, je obhajobě titulu již velice blízko.
Solberg držel včera Subaru v naději na útok na medailové pozice, ale brzký smyk a časová ztráta hned v první pravé zatáčce dnešního prvního měřeného úseku naděje výrazně zkomplikovali. „Nerozumím tomu smyku, snažili jsme se tlačit, ale je těžké mít k vozu důvěru. Snad je třetí místo ještě reálné, budu se snažit a věřit v úspěch."
Páté místo kontroluje dvojka Citroenu Sordo, jenž ztrácí na Solberga půl vteřiny, zatímco Atkinson s dalším Subaru překonal ve vyrovnané bitvě Wilsona.
Osmé místo zatím patří Stohlovi, devátý je Pons a na desáté místo se posunul Jan Kopecký s Fabií WRC.
1. Hirvonen Ford 1h46:12.4 2. Gronholm Ford + 32.6 3. Loeb Citroen + 01:06.5 4. Solberg Subaru + 02:13.3 5. Sordo Citroen + 02:45.2 6. Atkinson Subaru + 05:28.3 7. Wilson Ford + 05:31.4 8. Stohl Citroen + 06:23.0 9. Pons Subaru + 07:18.8 10. Kopecký Škoda + 08:37.1
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?