WALES RALLY - 2. DEN; Mikko Hirvonen pokračuje v aktuálně probíhající britské soutěži ve výborné formě a i po druhém dni je stále na čele průběžného hodnocení rally hostující na kluzkých a úzkých silnicích Walesu.
Dnešní ráno patřilo Latvalovi s polotovárním Focusem týmu Stobart, jenž vyhrál všechny tři první rychlostní zkoušky. Během rána mocně zatáhl také Markus Grönholm s továrním Fordem, ale později znovu našel rychlost jeho týmový kolega Hirvonen a s náskokem 32 vteřin bude zítra ráno startovat na vítězství. „Mnoho let jsem na těchto silnicích nejel, musel jsem se trochu chytit, bylo to náročné, ale moje aktuální rychlost je znovu ok," prohlásil na konci druhé etapy Hirvonen startující s továrním Fordem.
Francouz Loeb předvádí taktickou jízdu na titul a přestože na Fordy se svým červeným továrním Citroenem na blátě nestačí, jeho náskok před čtvrtým Solbergem se Subaru narostl. Pokud se Sebastienovi vyhnou technické problémy a nedopustí se chyby, je obhajobě titulu již velice blízko.
Solberg držel včera Subaru v naději na útok na medailové pozice, ale brzký smyk a časová ztráta hned v první pravé zatáčce dnešního prvního měřeného úseku naděje výrazně zkomplikovali. „Nerozumím tomu smyku, snažili jsme se tlačit, ale je těžké mít k vozu důvěru. Snad je třetí místo ještě reálné, budu se snažit a věřit v úspěch."
Páté místo kontroluje dvojka Citroenu Sordo, jenž ztrácí na Solberga půl vteřiny, zatímco Atkinson s dalším Subaru překonal ve vyrovnané bitvě Wilsona.
Osmé místo zatím patří Stohlovi, devátý je Pons a na desáté místo se posunul Jan Kopecký s Fabií WRC.
1. Hirvonen Ford 1h46:12.4 2. Gronholm Ford + 32.6 3. Loeb Citroen + 01:06.5 4. Solberg Subaru + 02:13.3 5. Sordo Citroen + 02:45.2 6. Atkinson Subaru + 05:28.3 7. Wilson Ford + 05:31.4 8. Stohl Citroen + 06:23.0 9. Pons Subaru + 07:18.8 10. Kopecký Škoda + 08:37.1
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?