Po neúspěšném vystoupení posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v Katalánské rallye se Czech Rally Team Kopecký přesunul ze Španělska do Francie, kde světový šampionát pokračuje asfaltovou Rallye Korzika. Francouzská soutěž je typická svým zatáčkovitým charakterem a mnohdy i výrazným převýšením.
Ve čtvrtečním shakedownu Jan Kopecký doladil nastavení druhého vozu Škoda Fabia WRC, který má Czech Rally Team Kopecký k dispozici. Během čtyřech průjezdů nezaznamenal tým žádné potíže s vozem a Jan Kopecký byl s nastavením vozu spokojen.
Úvodní rychlostní zkouška páteční etapy i Rallye Korsika byla zrušena, neboť nebyla zajištěna dostatečná bezpečnost diváků. Souboj o vteřiny začal až druhým rychlostním testem, ve kterém Jan Kopecký dosáhl jedenáctého času. Devátým časem ve třetí rychlostní zkoušce se posunul v průběžném hodnocení na devátou pozici.
V úvodní erzetě dnešní druhé sekce samovolně praskla Janovi vložka v pneumatice a vůz citelně vibroval. Další komplikace přinesla nedostupnost pneumatik v tvrdší směsi pro pilota Czech Rally Teamu Kopecký. Pneumatiky v měkčí směsi se především na nejdelší páteční rychlostní zkoušce přehřívaly a velmi rychle se opotřebovávaly. Přesto se posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v závěru páteční etapy posunula zpět na deváté místo.
"S dnešním výkonem jsem plně spokojen. Posádka absolvovala dnešní etapu bez jakékoliv chyby a průběžné deváté místo je velmi solidní výchozí pozicí pro zbývající dvě etapy. V Rally Korzika se velmi výrazně projevuje točivý moment motoru a především charakteristika jeho průběhu. Při hodnocení výkonu naší posádky musíme brát zřetel na vývoj, kterým prošly agregáty nově homologovaných vozů. Stejně jako v předchozích dvou soutěžích náš vůz postihla prasklá vložka v pneumatice bez zjevného jezdeckého zavinění. Pochopitelně taková událost ovlivní dosažený čas v rychlostní zkoušce a na klidu nepřidá nejenom posádce, ale ani mně," řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
"Do dnešní etapy jsem startoval s vědomím, že nesmím zopakovat páteční etapu Katalánské rallye. Přesto nám patří po páteční etapě umístění těsně za bodovanou pozicí. Rallye Korzika není v žádném případě rytmickou soutěží a neustále se opakující ostré zatáčky jsou navíc často v poměrně výrazném stoupání. Tam jsou modernější vozy pochopitelně ve výhodě. V poslední rychlostní zkoušce nám citelně scházely pneumatiky v tvrdší směsi, neboť na prohřátém asfaltu se naše pneumatiky výrazně přehřívaly. Bohužel tvrdší směs není pro nás zatím dostupná ani pro dvě zbývající etapy," dodal Jan Kopecký.
Tisková zpráva motorsport-kopecky.czMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?