V letošním ročníku Katalánské rallye nenaváže posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek na skvělé výsledky z předchozích dvou startů. Osudnou se posádce Czech Rally Teamu Kopecký stala třetí rychlostní zkouška, když na desátém kilometru opustil vůz Škoda Fabia WRC trať.
V prvních dvou rychlostních testech se Jan Kopecký velmi dobře vyrovnal s kluzkou tratí, neboť dosáhl v obou erzetách umístění v první desítce. Devátý a osmý čas v úvodu rallye znamenaly průběžnou devátou příčku, pouhé čtyři desetiny vteřiny za bodovanou pozicí.
"Dnešní etapa byla velmi náročná kvůli klimatickým podmínkám. Pochopitelně byla složitá volba pneumatik a nebylo možné zvolit obutí, které by zajistilo dobrou přilnavost během kompletních rychlostních zkoušek.
V úvodních dvou erzetách jsem byl s dosaženými časy spokojen, i když byl náš vůz Škoda Fabia WRC mírně nedotáčivý v dlouhých zatáčkách. Proto jsme v servisní zóně měnili nastavení vozu, nešlo však o žádné zásadní změny.
Ve třetí rychlostní zkoušce jsem bohužel v jedné ze zatáček trefil kámen a náš vůz ztratil kontakt s vozovkou. Nastalá situace nešla nijak korigovat a v důsledku toho jsme opustili trať. Vůz Škoda Fabia WRC skončil na střeše pod úrovní vozovky, ale podle prvotní kontroly by neměl být vážněji poškozen. Oba s Filipem jsme bez jakýchkoliv zdravotních následků," řekl Jan Kopecký.
Vůz Škoda Fabia WRC bude ze třetí rychlostní zkoušky převezen do servisního zázemí Czech Rally Teamu Kopecký a po důkladné kontrole vozu se tým následně rozhodne, zda využije systému Superally a nastoupí do druhé etapy nebo dá přednost přípravě na Rallye Korsika.
Tisková zpráva: motorsport-kopecky.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?