NOVÝ ZÉLAND - 2. ETAPA; Obhájce titulu Sebastien Loeb v sobotní druhé etapě probíhající soutěže na Novém Zélandu zrychlil. Náskok jezdce Fordu postupně snižoval, aby ho v závěru dne drtivou jízdou sesadil z vedoucí pozice.
Loeb sice začal sobotní rychlostní zkoušky se ztrátou 13 vteřin, ale už během dopoledne snížil ztrátu o devět vteřin. Grönholm si stěžoval na problémy s pneumatikami. Po obědě vyrovnaný a urputný boj o vteřiny pokračoval prakticky vyrovnanými časy, ale v závěru dne Francouz pilotující Citroën pořádně zahrál na psychiku svého severského konkurenta, když byl o 5,4 vteřiny rychlejší. Ve výsledkové listině to znamenalo změnu na pozici číslo 1. Loeb bude třetí a poslední den soutěže zahajovat s 1,7vteřinovým náskokem.
Třetí místo kontroluje s velkým odstupem za uchazeči o titul druhý Ford pilotovaný Hirvonenem. Následuje Latvala s Fordem soukromé stáje Stobart a Atkinson se Subaru. Latvala jezdil odpoledne výborné časy a zajistil si před pilotem Subaru 10,5vteřinový náskok.
Se ztrátou 2 minuty a 50 vteřin na vedoucího týmového kolegu jede šestý Dani Sordo, kterého následují Peter Solberg, Aava, Wilson a desítku nejlepších uzavírá Henning Solberg, který ztratil ráno několik minut díky poškození chladiče.
Průběžné pořadí Rally Nový Zéland pro 2. etapě 1. Loeb / Citroen 2h 47:25.1 2. Grönholm / Ford + 1.7 3. Hirvonen / Ford + 1:12.5 4. Latvala / Ford + 2:02.3 5. Atkinson / Subaru + 2:12.8 6. Sordo / Citroen + 2:49.4 7. P Solberg / Subaru + 3:25.9 8. Aava / Mitsubishi + 7:17.2 9. Wilson / Ford + 8:35.5 10. H Solberg / Ford + 8:45.2
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?