NOVÝ ZÉLAND - 2. ETAPA; Obhájce titulu Sebastien Loeb v sobotní druhé etapě probíhající soutěže na Novém Zélandu zrychlil. Náskok jezdce Fordu postupně snižoval, aby ho v závěru dne drtivou jízdou sesadil z vedoucí pozice.
Loeb sice začal sobotní rychlostní zkoušky se ztrátou 13 vteřin, ale už během dopoledne snížil ztrátu o devět vteřin. Grönholm si stěžoval na problémy s pneumatikami. Po obědě vyrovnaný a urputný boj o vteřiny pokračoval prakticky vyrovnanými časy, ale v závěru dne Francouz pilotující Citroën pořádně zahrál na psychiku svého severského konkurenta, když byl o 5,4 vteřiny rychlejší. Ve výsledkové listině to znamenalo změnu na pozici číslo 1. Loeb bude třetí a poslední den soutěže zahajovat s 1,7vteřinovým náskokem.
Třetí místo kontroluje s velkým odstupem za uchazeči o titul druhý Ford pilotovaný Hirvonenem. Následuje Latvala s Fordem soukromé stáje Stobart a Atkinson se Subaru. Latvala jezdil odpoledne výborné časy a zajistil si před pilotem Subaru 10,5vteřinový náskok.
Se ztrátou 2 minuty a 50 vteřin na vedoucího týmového kolegu jede šestý Dani Sordo, kterého následují Peter Solberg, Aava, Wilson a desítku nejlepších uzavírá Henning Solberg, který ztratil ráno několik minut díky poškození chladiče.
Průběžné pořadí Rally Nový Zéland pro 2. etapě 1. Loeb / Citroen 2h 47:25.1 2. Grönholm / Ford + 1.7 3. Hirvonen / Ford + 1:12.5 4. Latvala / Ford + 2:02.3 5. Atkinson / Subaru + 2:12.8 6. Sordo / Citroen + 2:49.4 7. P Solberg / Subaru + 3:25.9 8. Aava / Mitsubishi + 7:17.2 9. Wilson / Ford + 8:35.5 10. H Solberg / Ford + 8:45.2
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?