NOVÝ ZÉLAND - 2. ETAPA; Obhájce titulu Sebastien Loeb v sobotní druhé etapě probíhající soutěže na Novém Zélandu zrychlil. Náskok jezdce Fordu postupně snižoval, aby ho v závěru dne drtivou jízdou sesadil z vedoucí pozice.
Loeb sice začal sobotní rychlostní zkoušky se ztrátou 13 vteřin, ale už během dopoledne snížil ztrátu o devět vteřin. Grönholm si stěžoval na problémy s pneumatikami. Po obědě vyrovnaný a urputný boj o vteřiny pokračoval prakticky vyrovnanými časy, ale v závěru dne Francouz pilotující Citroën pořádně zahrál na psychiku svého severského konkurenta, když byl o 5,4 vteřiny rychlejší. Ve výsledkové listině to znamenalo změnu na pozici číslo 1. Loeb bude třetí a poslední den soutěže zahajovat s 1,7vteřinovým náskokem.
Třetí místo kontroluje s velkým odstupem za uchazeči o titul druhý Ford pilotovaný Hirvonenem. Následuje Latvala s Fordem soukromé stáje Stobart a Atkinson se Subaru. Latvala jezdil odpoledne výborné časy a zajistil si před pilotem Subaru 10,5vteřinový náskok.
Se ztrátou 2 minuty a 50 vteřin na vedoucího týmového kolegu jede šestý Dani Sordo, kterého následují Peter Solberg, Aava, Wilson a desítku nejlepších uzavírá Henning Solberg, který ztratil ráno několik minut díky poškození chladiče.
Průběžné pořadí Rally Nový Zéland pro 2. etapě 1. Loeb / Citroen 2h 47:25.1 2. Grönholm / Ford + 1.7 3. Hirvonen / Ford + 1:12.5 4. Latvala / Ford + 2:02.3 5. Atkinson / Subaru + 2:12.8 6. Sordo / Citroen + 2:49.4 7. P Solberg / Subaru + 3:25.9 8. Aava / Mitsubishi + 7:17.2 9. Wilson / Ford + 8:35.5 10. H Solberg / Ford + 8:45.2
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?