BARUM RALLY – SOBOTA; Dnešní zkoušky přinesly skutečně napínavou bitvu vyrovnaných posádek a v závěru i změnu na čele. V samém závěru 2. etapy se do čela prosadil Loix s Fiatem Grande Punto, jenž vede o pouhé 4,1 vteřiny před dlouho prvním Garcia Ojedou s Peugeotem 207.
Čtvrté, šesté a sedmé místo patří Pechovi, Krestovi a Arazimovi s vozy Mitsubishi Lancer a především Kresta se po defektu pneumatiky na začátku dne rozjel ve výborném tempu, přičemž postupuje pořadím stále výše. Zítra je v plánu šest měřených úseků třetí etapy.
RZ 2 SLUŠOVICE – SHERON Délka: 10,64 km Druhá rychlostní zkouška Barum rally Zlín ve Slušovicích, která otevřela sobotní program, se stala kořistí Nicolase Vouilloze. „S průběhem jsem spokojený, s RZ jsem neměl problém.“ Francouzský jezdec, který zvítězil i ve včerejší městské erzetě, měl na druhého Renata Travagliu v cíli k dobru téměř šest sekund. S malými odstupy se za ně seřadili Freddy Loix, Garcia Ojeda Enrique a Andrea Navarra. Šestý skončil nejlepší z českých jezdců Václav Pech, který na vedoucího Vouilloze ztrácel přes dvacet sekund. Výrazná nepříjemnost potkala Romana Krestu, který měl defekt. Do cíle dorazil se ztrátou dvě a půl minuty, která jej sesunula do osmé desítky. Potíže stíhaly i Karla Trojana, který poškodil kolo. Své účinkování v letošní Barum rally Zlín ukončil kvůli technickým problémům Milan Pantálek, Silvestr Mikuláštík vzdal kvůli zdravotním potížím. Mimo trať se ocitl Bernd Casier a nabral ztrátu dvě a čtvrt minuty.
RZ 3 PINDULA - GEMINI Délka 19,64 km Ve třetí erzetě letošního ročníku Barum rally Zlín přišla na řadu vyhlášena klasika zlínské soutěže Pindula. Na obtížném úseku se předvedl García Ojeda Enrique, který díky rychlé jízdě poskočil ze čtvrtého místa na první. Návdavkem přidal vylepšení loňského rekordu Václava Pecha, který Ojeda překonal o třicet sekund! Pozici v průběžném pořadí si španělský jezdec prohodil s předchozím leaderem Nicolasem Vouillozem. Dařilo se Freddy Loixovi, který se vyhoupl na druhou příčku. Třetí byl Renato Travaglia. Vedoucí čtveřice si na své pronásledovatele vytvořila dvanáctivteřinový náskok. Václav Pech se posunul na páté místo. „Po RZ 2 jsme změkčili podvozek, to však pro Pindulu nebylo optimální. Ale s časem jsem spokojen.“ Hned za něj se dostal Anton Alén. Za zmínku stojí výborný výkon Romana Kresty, který skončil v erzetě na druhém místě o pouhou desetinu sekundy za Ojedou. Třetí erzeta se stala konečnou pro Michala Solowowa, kterého trápily potíže s motorem. Havárie vyřadily ze hry Jana Jelínka a Jaromíra Tarabuse. Problémy na trati měli i dva Italové: Andrea Navarra udělal hodiny a Luca Bettiho zlobil posilovač řízení.
RZ 4 HALENKOVICE – ALGECO Délka: 24,22 km I v halenkovické erzetě, která je v první sérii nejdelší rychlostní zkouškou, kraloval Enrique García Ojeda. „Jeli jsme dobře a bez problémů.“ Na své konto si připsal druhý etapový triumf a náskok na druhého Freddyho Loixe zvýšil na šestnáct sekund. O průběžný bronzový stupínek se ve shodném čase dělili Nicolas Vouilloz a Renato Travaglia. S patnáctisekundovou ztrátou na oba jihoevropské závoďáky se na pátou příčku posunul Anton Alén, který se v halenkovické erzetě dostal před Václava Pecha. Zbytek průběžného pořadí žádnou výraznou změnu nepřinesl. Pouze Roman Kresta pokračoval ve své cestě zpět mezi elitu závodu. Zajel třetí nejrychlejší čas a prodral se do třetí desítky. Do čtvrté erzety neodstartoval Josef Peták z důvodu problémů s poloosou.
RZ 5 KUDLOVICE – M SERVIS Délka: 22,42 km Kudlovická erzeta přinesla dílčí úspěch pro Freddyho Loixe, který si na své konto připsal premiérové vítězství v rychlostní zkoušce. V celkovém pořadí však na Enrique García Ojedu příliš nezískal, protože španělský pilot zajel o pouhé dvě desetiny sekundy horší čas. Až do osmého místa se nic nezměnilo – Vouilloz, Travaglia, Alén, Pech, Tóth a Navarra si své pozice udrželi. Z elitní desítky vypadl Tomáš Kostka a vrátil se do ní Simon Jean-Joseph. Ve výborné formě jedoucí Roman Kresta opět v rámci erzety skončil třetí a v pořadí jezdců zaznamenal další skok nahoru, z 27. na 14. místo. „Potvrdilo se, že s S2000 se dá soupeřit. O to více mě mrzí ztráta z Super RZ a ranní defekt.“ Opačným směrem se vydal Miroslav Jandík, kterému upadla hadice od intecooleru a ocitl se na konci druhé desítky. Důležitá změna v popředí průběžného pořadí přišla ve chvíli, kdy Corrado Fontana urazil kolo a ze závodu odstoupil. Požár vozu vyřadil i španělského jezdce Daniho Solá a Radka Řeháka.
RZ 6 SLUŠOVICE – SHERON Délka: 10,64 km Slušovická erzeta nepřinesla pro čelo závodu nic převratného. Pořadí jezdců v první desítce se nezměnilo, pouze se mírně snížil náskok Enrique García Ojedy na jeho pronásledovatele. Prozatímní lídr Barum rally, kterého v závěru erzety sužovaly problémy s posilovačem řízení, zajel šestý nejlepší čas. Stejně jako v první slušovické rychlostní zkoušce, i tentokrát triumfoval Nicolas Vouilloz. „Na chvíli jsem se dostal z trati, moc dlouho jsem brzdil před zatáčkou.“ Druhého Renato Travagliu předstihl o pouhé tři desetiny sekundy. Etapu nedokončil Daniel Běhálek, který havaroval.
SS 7 PINDULA - GEMINI Délka: 19.64 km Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX) byl nejrychlejším při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Pindula. Lucca Betti měl defekt, Andrea Navarra zase problémy s řízením.
SS 8 HALENKOVICE Délka: 24.22 km Druhý průjezd zkouškou Halenkovice, která patří mezi ty obtížnější, opět nabídl divákům porci adrenalinových průjezdů, když se špička startovního pole doslova “bila” o každou setinku k dobru. Roman Kresta stále udržuje velmi rychlé tempo a přivádí své fanoušky do varu. „Je to dobrý.“
Kompletní výsledkový servis
Texty komentářů jsou tiskovými zprávami www.barum.rally.czDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?