BARUM RALLY – SOBOTA; Dnešní zkoušky přinesly skutečně napínavou bitvu vyrovnaných posádek a v závěru i změnu na čele. V samém závěru 2. etapy se do čela prosadil Loix s Fiatem Grande Punto, jenž vede o pouhé 4,1 vteřiny před dlouho prvním Garcia Ojedou s Peugeotem 207.
Čtvrté, šesté a sedmé místo patří Pechovi, Krestovi a Arazimovi s vozy Mitsubishi Lancer a především Kresta se po defektu pneumatiky na začátku dne rozjel ve výborném tempu, přičemž postupuje pořadím stále výše. Zítra je v plánu šest měřených úseků třetí etapy.
RZ 2 SLUŠOVICE – SHERON Délka: 10,64 km Druhá rychlostní zkouška Barum rally Zlín ve Slušovicích, která otevřela sobotní program, se stala kořistí Nicolase Vouilloze. „S průběhem jsem spokojený, s RZ jsem neměl problém.“ Francouzský jezdec, který zvítězil i ve včerejší městské erzetě, měl na druhého Renata Travagliu v cíli k dobru téměř šest sekund. S malými odstupy se za ně seřadili Freddy Loix, Garcia Ojeda Enrique a Andrea Navarra. Šestý skončil nejlepší z českých jezdců Václav Pech, který na vedoucího Vouilloze ztrácel přes dvacet sekund. Výrazná nepříjemnost potkala Romana Krestu, který měl defekt. Do cíle dorazil se ztrátou dvě a půl minuty, která jej sesunula do osmé desítky. Potíže stíhaly i Karla Trojana, který poškodil kolo. Své účinkování v letošní Barum rally Zlín ukončil kvůli technickým problémům Milan Pantálek, Silvestr Mikuláštík vzdal kvůli zdravotním potížím. Mimo trať se ocitl Bernd Casier a nabral ztrátu dvě a čtvrt minuty.
RZ 3 PINDULA - GEMINI Délka 19,64 km Ve třetí erzetě letošního ročníku Barum rally Zlín přišla na řadu vyhlášena klasika zlínské soutěže Pindula. Na obtížném úseku se předvedl García Ojeda Enrique, který díky rychlé jízdě poskočil ze čtvrtého místa na první. Návdavkem přidal vylepšení loňského rekordu Václava Pecha, který Ojeda překonal o třicet sekund! Pozici v průběžném pořadí si španělský jezdec prohodil s předchozím leaderem Nicolasem Vouillozem. Dařilo se Freddy Loixovi, který se vyhoupl na druhou příčku. Třetí byl Renato Travaglia. Vedoucí čtveřice si na své pronásledovatele vytvořila dvanáctivteřinový náskok. Václav Pech se posunul na páté místo. „Po RZ 2 jsme změkčili podvozek, to však pro Pindulu nebylo optimální. Ale s časem jsem spokojen.“ Hned za něj se dostal Anton Alén. Za zmínku stojí výborný výkon Romana Kresty, který skončil v erzetě na druhém místě o pouhou desetinu sekundy za Ojedou. Třetí erzeta se stala konečnou pro Michala Solowowa, kterého trápily potíže s motorem. Havárie vyřadily ze hry Jana Jelínka a Jaromíra Tarabuse. Problémy na trati měli i dva Italové: Andrea Navarra udělal hodiny a Luca Bettiho zlobil posilovač řízení.
RZ 4 HALENKOVICE – ALGECO Délka: 24,22 km I v halenkovické erzetě, která je v první sérii nejdelší rychlostní zkouškou, kraloval Enrique García Ojeda. „Jeli jsme dobře a bez problémů.“ Na své konto si připsal druhý etapový triumf a náskok na druhého Freddyho Loixe zvýšil na šestnáct sekund. O průběžný bronzový stupínek se ve shodném čase dělili Nicolas Vouilloz a Renato Travaglia. S patnáctisekundovou ztrátou na oba jihoevropské závoďáky se na pátou příčku posunul Anton Alén, který se v halenkovické erzetě dostal před Václava Pecha. Zbytek průběžného pořadí žádnou výraznou změnu nepřinesl. Pouze Roman Kresta pokračoval ve své cestě zpět mezi elitu závodu. Zajel třetí nejrychlejší čas a prodral se do třetí desítky. Do čtvrté erzety neodstartoval Josef Peták z důvodu problémů s poloosou.
RZ 5 KUDLOVICE – M SERVIS Délka: 22,42 km Kudlovická erzeta přinesla dílčí úspěch pro Freddyho Loixe, který si na své konto připsal premiérové vítězství v rychlostní zkoušce. V celkovém pořadí však na Enrique García Ojedu příliš nezískal, protože španělský pilot zajel o pouhé dvě desetiny sekundy horší čas. Až do osmého místa se nic nezměnilo – Vouilloz, Travaglia, Alén, Pech, Tóth a Navarra si své pozice udrželi. Z elitní desítky vypadl Tomáš Kostka a vrátil se do ní Simon Jean-Joseph. Ve výborné formě jedoucí Roman Kresta opět v rámci erzety skončil třetí a v pořadí jezdců zaznamenal další skok nahoru, z 27. na 14. místo. „Potvrdilo se, že s S2000 se dá soupeřit. O to více mě mrzí ztráta z Super RZ a ranní defekt.“ Opačným směrem se vydal Miroslav Jandík, kterému upadla hadice od intecooleru a ocitl se na konci druhé desítky. Důležitá změna v popředí průběžného pořadí přišla ve chvíli, kdy Corrado Fontana urazil kolo a ze závodu odstoupil. Požár vozu vyřadil i španělského jezdce Daniho Solá a Radka Řeháka.
RZ 6 SLUŠOVICE – SHERON Délka: 10,64 km Slušovická erzeta nepřinesla pro čelo závodu nic převratného. Pořadí jezdců v první desítce se nezměnilo, pouze se mírně snížil náskok Enrique García Ojedy na jeho pronásledovatele. Prozatímní lídr Barum rally, kterého v závěru erzety sužovaly problémy s posilovačem řízení, zajel šestý nejlepší čas. Stejně jako v první slušovické rychlostní zkoušce, i tentokrát triumfoval Nicolas Vouilloz. „Na chvíli jsem se dostal z trati, moc dlouho jsem brzdil před zatáčkou.“ Druhého Renato Travagliu předstihl o pouhé tři desetiny sekundy. Etapu nedokončil Daniel Běhálek, který havaroval.
SS 7 PINDULA - GEMINI Délka: 19.64 km Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX) byl nejrychlejším při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Pindula. Lucca Betti měl defekt, Andrea Navarra zase problémy s řízením.
SS 8 HALENKOVICE Délka: 24.22 km Druhý průjezd zkouškou Halenkovice, která patří mezi ty obtížnější, opět nabídl divákům porci adrenalinových průjezdů, když se špička startovního pole doslova “bila” o každou setinku k dobru. Roman Kresta stále udržuje velmi rychlé tempo a přivádí své fanoušky do varu. „Je to dobrý.“
Kompletní výsledkový servis
Texty komentářů jsou tiskovými zprávami www.barum.rally.czŠéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.