Nejvyšší daň na oltář motorsportu položil dnes navigátor Luděk Kocman. S pilotem Pavlem Karlíkem a jejich Opelem Astrou havaroval na třetí rychlostní zkoušce při prvním průjezdu známé Pinduly před Bohuslavicemi.
Více o nešťastné události informuje tisková zpráva ředitele závodu:
TISKOVÉ PROHLÁŠENÍ
V průběhu Barum rally Zlín 2007 došlo v sobotu 25. srpna 2007 na rychlostní zkoušce č. 3 Pindula k těžké nehodě české posádky se startovním číslem 81 Pavel Karlík, Luděk Kocman na voze Opel Astra GSi.
Nehoda se stala na 15,1 km tratě rychlostní zkoušky v 11:23 hodin. Závodní vůz Opel Astra narazil bokem do vzrostlého stromu. Po nárazu došlo k těžké deformaci karoserie a ochranného rámu na straně spolujezdce. Ze stanoviště na rychlostní zkoušce ihned vyjeli na místo nehody záchranáři Autoklubu ČR ARS, vozidla zdravotnické záchranné služby s lékaři. Za pomoci speciální vyprošťovací techniky uvolnili sevření a dostali těžce zraněného spolujezdce ven. Navigátor utrpěl vážná zranění v oblasti pánve, nohou a hlavy. Byl odvezen do nemocnice k hospitalizaci a vyšetření. Řidič utrpěl lehká zranění a rovněž byl převezen do nemocnice ve Zlíně na vyšetření. Spolujezdec byl okamžitě operován, nicméně přes veškerou péči lékařů se nepodařilo jeho život zachránit. Zranění při nehodě se ukázala jako neslučitelná s životem a spolujezdec krátce před 17. hodinou skonal. Byla ustanovena komise k objasnění příčin nehody dle sportovních řádů FIA.
Barum rally Zlín pokračuje v neděli 26. srpna druhou etapou, nicméně veškerý doprovodný program byl odvolán a rovněž vyhlášení vítězů i rozdílení cen na cílové rampě se neuskuteční. Ředitelství Barum rally Zlín vyjadřuje hlubokou soustrast nad zesnulým spolujezdcem Luďkem Kocmanem a vyjadřuje velkou lítost nad vyhasnutím lidského života. Čest jeho památce!
Miloslav REGNER ředitel závodu Barum rally ZlínUpřímnou soustrast rodině i blízkým Luďka Kocmana, čest jeho památce!
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?