Nejvyšší daň na oltář motorsportu položil dnes navigátor Luděk Kocman. S pilotem Pavlem Karlíkem a jejich Opelem Astrou havaroval na třetí rychlostní zkoušce při prvním průjezdu známé Pinduly před Bohuslavicemi.
Více o nešťastné události informuje tisková zpráva ředitele závodu:
TISKOVÉ PROHLÁŠENÍ
V průběhu Barum rally Zlín 2007 došlo v sobotu 25. srpna 2007 na rychlostní zkoušce č. 3 Pindula k těžké nehodě české posádky se startovním číslem 81 Pavel Karlík, Luděk Kocman na voze Opel Astra GSi.
Nehoda se stala na 15,1 km tratě rychlostní zkoušky v 11:23 hodin. Závodní vůz Opel Astra narazil bokem do vzrostlého stromu. Po nárazu došlo k těžké deformaci karoserie a ochranného rámu na straně spolujezdce. Ze stanoviště na rychlostní zkoušce ihned vyjeli na místo nehody záchranáři Autoklubu ČR ARS, vozidla zdravotnické záchranné služby s lékaři. Za pomoci speciální vyprošťovací techniky uvolnili sevření a dostali těžce zraněného spolujezdce ven. Navigátor utrpěl vážná zranění v oblasti pánve, nohou a hlavy. Byl odvezen do nemocnice k hospitalizaci a vyšetření. Řidič utrpěl lehká zranění a rovněž byl převezen do nemocnice ve Zlíně na vyšetření. Spolujezdec byl okamžitě operován, nicméně přes veškerou péči lékařů se nepodařilo jeho život zachránit. Zranění při nehodě se ukázala jako neslučitelná s životem a spolujezdec krátce před 17. hodinou skonal. Byla ustanovena komise k objasnění příčin nehody dle sportovních řádů FIA.
Barum rally Zlín pokračuje v neděli 26. srpna druhou etapou, nicméně veškerý doprovodný program byl odvolán a rovněž vyhlášení vítězů i rozdílení cen na cílové rampě se neuskuteční. Ředitelství Barum rally Zlín vyjadřuje hlubokou soustrast nad zesnulým spolujezdcem Luďkem Kocmanem a vyjadřuje velkou lítost nad vyhasnutím lidského života. Čest jeho památce!
Miloslav REGNER ředitel závodu Barum rally ZlínUpřímnou soustrast rodině i blízkým Luďka Kocmana, čest jeho památce!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?