V sobotní podvečer se odehrála na Masarykově okruhu v Brně dlouho očekávaná bitva. Součástí Jarní ceny Brna, kterou byla zahájena domácí okruhová sezóna, byl i vytrvalostní závod na tři hodiny.
Na start se postavilo více než pět desítek okruhových speciálů a největší pozornost byla pochopitelně upřena na boj o mety nejvyšší. Bohemia Racing Team představil poprvé stříbrný speciál Audi A4 DTM, se kterým se posádka Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Jan Kopecký vydala do boje se svými soupeři.
V měřeném tréninku dosáhl vůz Audi A4 DTM druhého nejrychlejšího času a Tomáš Kostka, který v Bohemia Racing Teamu rozjížděl vytrvalostní závod, startoval z druhé pozice. Stříbrné Audi A4 DTM z první zatáčky po startu vyjelo jako třetí nejrychlejší a tuto pozici si udrželo do prvního střídání. Milan Maděryč po polovině závodu předával vůz na třetí pozici a na Jana Kopeckého čekala největší porce kilometrů vytrvalostního závodu.
Jana Kopeckého nevyvedly z koncentrace ani plameny šlehající až nad střechu vozu, když se při doplňování paliva vznítily benzínové výpary. Dramaticky vypadající okamžik tým zvládl a Jan Kopecký během své jízdy potvrzoval, že své okruhové kvality během působení na světových rychlostních zkouškách neztratil. Velmi výrazně stahoval náskok dvou vozů na čele startovního pole a skvělým předjížděcím manévrem se probojoval na průběžnou stříbrnou příčku. Bohužel jedno doplňování paliva navíc oproti svým soupeřům vrátilo Bohemia Racing Team na konečnou bronzovou pozici.
"Start s nádherným speciálem Audi A4 DTM byl vynikající zkušeností. Samozřejmě jsem měl v prvních metrech volného tréninku k tomuto vozu velkou úctu, ale velmi rychle jsem jízdě s Audi A4 DTM přivykl. V závodě samotném jsem se snažil stahovat náskok našich soupeřů. Bohužel v závěru se začalo stmívat velmi rychle a měli jsme problém s nedostatečnou svítivostí reflektorů našeho vozu. Jedno tankování navíc se nám eliminovat nepodařilo a skončili jsme třetí. Chtěl bych poděkovat Bohemia Racing Teamu za možnost startovat s takto unikátním vozem a také za kvalitní práci během závodního víkendu. Věřím, že v budoucnu tento vůz Audi A4 DTM dosáhne na našich okruzích na příčku nejvyšší," řekl v cíli pilot Jan Kopecký.
S výkonem Jana v měřeném tréninku i během vytrvalostního závodu jsem velmi spokojen. Zvládl výborně maximální časový úsek za volantem, který povolují řády, a nebyla na něm znát jakákoliv únava. Dosahované časy byly konstantní a velmi dobré. V závěru závodu se však musel projevit malý výkon světlometů vozu, Jan se však i s tímto problém kvalitně vyrovnal.
"Bohemia Racing Team startoval premiérově s vozem Audi A4 DTM a týmu chyběly zkušenosti především v týmové strategii. Během závodu se ukázalo, že bylo možné absolvovat o jednu zastávku v boxech méně. Zkušenosti se však získávají především během závodu a proto přeji týmu i Audi A4 DTM zlatý věnec v budoucnu, neboť takto špičkový vůz si vítězství rozhodně zaslouží," dodal Josef Kopecký, vedoucí Czech Rally Teamu Kopecký.
Tisková zpráva Czech Rally Team KopeckýŠéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.