V sobotní podvečer se odehrála na Masarykově okruhu v Brně dlouho očekávaná bitva. Součástí Jarní ceny Brna, kterou byla zahájena domácí okruhová sezóna, byl i vytrvalostní závod na tři hodiny.
Na start se postavilo více než pět desítek okruhových speciálů a největší pozornost byla pochopitelně upřena na boj o mety nejvyšší. Bohemia Racing Team představil poprvé stříbrný speciál Audi A4 DTM, se kterým se posádka Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Jan Kopecký vydala do boje se svými soupeři.
V měřeném tréninku dosáhl vůz Audi A4 DTM druhého nejrychlejšího času a Tomáš Kostka, který v Bohemia Racing Teamu rozjížděl vytrvalostní závod, startoval z druhé pozice. Stříbrné Audi A4 DTM z první zatáčky po startu vyjelo jako třetí nejrychlejší a tuto pozici si udrželo do prvního střídání. Milan Maděryč po polovině závodu předával vůz na třetí pozici a na Jana Kopeckého čekala největší porce kilometrů vytrvalostního závodu.
Jana Kopeckého nevyvedly z koncentrace ani plameny šlehající až nad střechu vozu, když se při doplňování paliva vznítily benzínové výpary. Dramaticky vypadající okamžik tým zvládl a Jan Kopecký během své jízdy potvrzoval, že své okruhové kvality během působení na světových rychlostních zkouškách neztratil. Velmi výrazně stahoval náskok dvou vozů na čele startovního pole a skvělým předjížděcím manévrem se probojoval na průběžnou stříbrnou příčku. Bohužel jedno doplňování paliva navíc oproti svým soupeřům vrátilo Bohemia Racing Team na konečnou bronzovou pozici.
"Start s nádherným speciálem Audi A4 DTM byl vynikající zkušeností. Samozřejmě jsem měl v prvních metrech volného tréninku k tomuto vozu velkou úctu, ale velmi rychle jsem jízdě s Audi A4 DTM přivykl. V závodě samotném jsem se snažil stahovat náskok našich soupeřů. Bohužel v závěru se začalo stmívat velmi rychle a měli jsme problém s nedostatečnou svítivostí reflektorů našeho vozu. Jedno tankování navíc se nám eliminovat nepodařilo a skončili jsme třetí. Chtěl bych poděkovat Bohemia Racing Teamu za možnost startovat s takto unikátním vozem a také za kvalitní práci během závodního víkendu. Věřím, že v budoucnu tento vůz Audi A4 DTM dosáhne na našich okruzích na příčku nejvyšší," řekl v cíli pilot Jan Kopecký.
S výkonem Jana v měřeném tréninku i během vytrvalostního závodu jsem velmi spokojen. Zvládl výborně maximální časový úsek za volantem, který povolují řády, a nebyla na něm znát jakákoliv únava. Dosahované časy byly konstantní a velmi dobré. V závěru závodu se však musel projevit malý výkon světlometů vozu, Jan se však i s tímto problém kvalitně vyrovnal.
"Bohemia Racing Team startoval premiérově s vozem Audi A4 DTM a týmu chyběly zkušenosti především v týmové strategii. Během závodu se ukázalo, že bylo možné absolvovat o jednu zastávku v boxech méně. Zkušenosti se však získávají především během závodu a proto přeji týmu i Audi A4 DTM zlatý věnec v budoucnu, neboť takto špičkový vůz si vítězství rozhodně zaslouží," dodal Josef Kopecký, vedoucí Czech Rally Teamu Kopecký.
Tisková zpráva Czech Rally Team KopeckýDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?