V sobotní podvečer se odehrála na Masarykově okruhu v Brně dlouho očekávaná bitva. Součástí Jarní ceny Brna, kterou byla zahájena domácí okruhová sezóna, byl i vytrvalostní závod na tři hodiny.
Na start se postavilo více než pět desítek okruhových speciálů a největší pozornost byla pochopitelně upřena na boj o mety nejvyšší. Bohemia Racing Team představil poprvé stříbrný speciál Audi A4 DTM, se kterým se posádka Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Jan Kopecký vydala do boje se svými soupeři.
V měřeném tréninku dosáhl vůz Audi A4 DTM druhého nejrychlejšího času a Tomáš Kostka, který v Bohemia Racing Teamu rozjížděl vytrvalostní závod, startoval z druhé pozice. Stříbrné Audi A4 DTM z první zatáčky po startu vyjelo jako třetí nejrychlejší a tuto pozici si udrželo do prvního střídání. Milan Maděryč po polovině závodu předával vůz na třetí pozici a na Jana Kopeckého čekala největší porce kilometrů vytrvalostního závodu.
Jana Kopeckého nevyvedly z koncentrace ani plameny šlehající až nad střechu vozu, když se při doplňování paliva vznítily benzínové výpary. Dramaticky vypadající okamžik tým zvládl a Jan Kopecký během své jízdy potvrzoval, že své okruhové kvality během působení na světových rychlostních zkouškách neztratil. Velmi výrazně stahoval náskok dvou vozů na čele startovního pole a skvělým předjížděcím manévrem se probojoval na průběžnou stříbrnou příčku. Bohužel jedno doplňování paliva navíc oproti svým soupeřům vrátilo Bohemia Racing Team na konečnou bronzovou pozici.
"Start s nádherným speciálem Audi A4 DTM byl vynikající zkušeností. Samozřejmě jsem měl v prvních metrech volného tréninku k tomuto vozu velkou úctu, ale velmi rychle jsem jízdě s Audi A4 DTM přivykl. V závodě samotném jsem se snažil stahovat náskok našich soupeřů. Bohužel v závěru se začalo stmívat velmi rychle a měli jsme problém s nedostatečnou svítivostí reflektorů našeho vozu. Jedno tankování navíc se nám eliminovat nepodařilo a skončili jsme třetí. Chtěl bych poděkovat Bohemia Racing Teamu za možnost startovat s takto unikátním vozem a také za kvalitní práci během závodního víkendu. Věřím, že v budoucnu tento vůz Audi A4 DTM dosáhne na našich okruzích na příčku nejvyšší," řekl v cíli pilot Jan Kopecký.
S výkonem Jana v měřeném tréninku i během vytrvalostního závodu jsem velmi spokojen. Zvládl výborně maximální časový úsek za volantem, který povolují řády, a nebyla na něm znát jakákoliv únava. Dosahované časy byly konstantní a velmi dobré. V závěru závodu se však musel projevit malý výkon světlometů vozu, Jan se však i s tímto problém kvalitně vyrovnal.
"Bohemia Racing Team startoval premiérově s vozem Audi A4 DTM a týmu chyběly zkušenosti především v týmové strategii. Během závodu se ukázalo, že bylo možné absolvovat o jednu zastávku v boxech méně. Zkušenosti se však získávají především během závodu a proto přeji týmu i Audi A4 DTM zlatý věnec v budoucnu, neboť takto špičkový vůz si vítězství rozhodně zaslouží," dodal Josef Kopecký, vedoucí Czech Rally Teamu Kopecký.
Tisková zpráva Czech Rally Team Kopecký
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?