Audi se vrací do arény slávy

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: Audi Sport Press
ar1 31. května 2005 14:59
Sdílej:

Loni v září na brněnském okruhu slavil korunovaci nový šampión DTM, kterým se po vítězném závodě v Brně stal Mattias Ekström.

Po necelých devíti měsících se značka Audi vrací na místo činu, tedy do brněnské arény slávy. Tentokrát český okruh hostuje teprve čtvrtý podnik nejpopulárnější světové soutěže cestovních vozů. Závod odstartuje v neděli 5. června 2005. Ekström se chce v Brně znovu dostat na špici průběžného pořadí. Situace kolem bodů by mohla být velmi výbušná: První čtyři jezdci v průběžném hodnocení mají mezi sebou rozdíl jen dvou bodů. Další jezdec Audi na čtvrté pozici je jen se ztrátou 3 bodů. Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline #1): “Je to skvělý pocit vracet se na trať, kde jsem získal titul po vítězném závodě. Mám na to mnoho dobrých vzpomínek, a věřím, že můžeme pokračovat kde jsme loni skončili. Vím, jak moc je vyrovnané DTM, proto je tak strašně moc důležité testování. Bude velmi důležité najít na soupeře náskok setin a desetin sekundy.“ Pneumatiky jsou zde důležitější, než na kterémkoliv jiném okruhu, protože zde jsou dlouhé táhlé zatáčky. Také nalézt optimální zavěšení kol bude hrát velkou roli. Data, která při nedávných testech na EuroSpeedway nasbírali Mattias Ekström a Tom Kristensen (oba Audi Sport Team Abt Sportsline) hrají nyní důležitější roli, než kdy jindy před tím. Oba totiž bojují o přední pozice a Brno jim může pomoct dosáhnout vedení v soutěži. Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt #5): “Jsem velmi spokojen s tím, že je Brno opět v kalendáři DTM, protože miluji tento okruh. Jezdí se zde z kopce a do kopce. Pomalé zatáčky se zde jezdí na trojku. Potřebujete mnoho přítlaku v rychlých zatáčkách a dobré nastavení. Pneumatiky se hodně opotřebovávají. Loňský ročník byl zde velmi pozitivní pro Audi: Mattias zajistil titul a já dojel druhý.“ Foto: Audi Sport Press
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.