Ikony královské formule 1 nebo legendární Porsche 962 zdobí zdi brněnské restaurace Jedna báseň, kde se 16. 2. uskutečnila v pořadí čtvrtá vernisáž motoristického malíře Toma Havláska. Večerem provázel fotograf a novinář Martin Straka, který pro návštěvníky připravil komentovanou prohlídku obrazů i promítání autorských fotografií.
Tom Havlásek představil svá poslední díla, v nichž se inspiroval převážně světem formule 1 sedmdesátých let. Dva přátelé, známí jako dva rivalové ze stejnojmenného celovečerního filmu, se dočkali hned dvojího ztvárnění – Niki Lauda a James Hunt.
Ayrton Senna v McLarenu se startovním číslem 27 byl další ozdobou interiéru Jedna báseň. Vedle něj se ve stejných sponzorských barvách vyjímalo červenobílé BMW M1. Šampion na dvou i na čtyřech kolech John Surtees byl k vidění v monopostu Ferrari a vedle něj viselo Ferrari 250 GTO z roku 1963. „To je zakázka pro jednoho člověka ze St. Tropez, který má doma v garáži repliku GTO,“ vysvětlil Tom Havlásek.
Impozantním kouskem byla tři plátna, dávající dohromady obraz Porsche 962 v modrobílých barvách Rothmans. Modrá dominovala i na obrazech Jackieho Stewarta a francouzského krasavce Francoise Ceverta ve vozech Tyrrell. Dalšími vystavenými kousky jsou Tom Pryce v černém monopostu Shadow.
Prodejní výstava obrazů potrvá do 26.3. 2017.
Tom Havlásek (*1984) hledá inspiraci v zajímavých fotkách klasických závodních aut, které podle vlastní kompozice transformuje na plátno. Téměř vždy jde o spojení abstraktního s konkrétním. Dlouhé, dynamické, rozmazané tahy společně s nánosy tekoucí barvy vždy kombinuje s konkrétním motivem. Používá akrylové barvy a jeho oblíbeným formátem jsou čtverec 95x95 cm a obdélník 65x165 cm.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?