Ikony královské formule 1 nebo legendární Porsche 962 zdobí zdi brněnské restaurace Jedna báseň, kde se 16. 2. uskutečnila v pořadí čtvrtá vernisáž motoristického malíře Toma Havláska. Večerem provázel fotograf a novinář Martin Straka, který pro návštěvníky připravil komentovanou prohlídku obrazů i promítání autorských fotografií.
Tom Havlásek představil svá poslední díla, v nichž se inspiroval převážně světem formule 1 sedmdesátých let. Dva přátelé, známí jako dva rivalové ze stejnojmenného celovečerního filmu, se dočkali hned dvojího ztvárnění – Niki Lauda a James Hunt.
Ayrton Senna v McLarenu se startovním číslem 27 byl další ozdobou interiéru Jedna báseň. Vedle něj se ve stejných sponzorských barvách vyjímalo červenobílé BMW M1. Šampion na dvou i na čtyřech kolech John Surtees byl k vidění v monopostu Ferrari a vedle něj viselo Ferrari 250 GTO z roku 1963. „To je zakázka pro jednoho člověka ze St. Tropez, který má doma v garáži repliku GTO,“ vysvětlil Tom Havlásek.
Impozantním kouskem byla tři plátna, dávající dohromady obraz Porsche 962 v modrobílých barvách Rothmans. Modrá dominovala i na obrazech Jackieho Stewarta a francouzského krasavce Francoise Ceverta ve vozech Tyrrell. Dalšími vystavenými kousky jsou Tom Pryce v černém monopostu Shadow.
Prodejní výstava obrazů potrvá do 26.3. 2017.
Tom Havlásek (*1984) hledá inspiraci v zajímavých fotkách klasických závodních aut, které podle vlastní kompozice transformuje na plátno. Téměř vždy jde o spojení abstraktního s konkrétním. Dlouhé, dynamické, rozmazané tahy společně s nánosy tekoucí barvy vždy kombinuje s konkrétním motivem. Používá akrylové barvy a jeho oblíbeným formátem jsou čtverec 95x95 cm a obdélník 65x165 cm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.