Ikony královské formule 1 nebo legendární Porsche 962 zdobí zdi brněnské restaurace Jedna báseň, kde se 16. 2. uskutečnila v pořadí čtvrtá vernisáž motoristického malíře Toma Havláska. Večerem provázel fotograf a novinář Martin Straka, který pro návštěvníky připravil komentovanou prohlídku obrazů i promítání autorských fotografií.
Tom Havlásek představil svá poslední díla, v nichž se inspiroval převážně světem formule 1 sedmdesátých let. Dva přátelé, známí jako dva rivalové ze stejnojmenného celovečerního filmu, se dočkali hned dvojího ztvárnění – Niki Lauda a James Hunt.
Ayrton Senna v McLarenu se startovním číslem 27 byl další ozdobou interiéru Jedna báseň. Vedle něj se ve stejných sponzorských barvách vyjímalo červenobílé BMW M1. Šampion na dvou i na čtyřech kolech John Surtees byl k vidění v monopostu Ferrari a vedle něj viselo Ferrari 250 GTO z roku 1963. „To je zakázka pro jednoho člověka ze St. Tropez, který má doma v garáži repliku GTO,“ vysvětlil Tom Havlásek.
Impozantním kouskem byla tři plátna, dávající dohromady obraz Porsche 962 v modrobílých barvách Rothmans. Modrá dominovala i na obrazech Jackieho Stewarta a francouzského krasavce Francoise Ceverta ve vozech Tyrrell. Dalšími vystavenými kousky jsou Tom Pryce v černém monopostu Shadow.
Prodejní výstava obrazů potrvá do 26.3. 2017.
Tom Havlásek (*1984) hledá inspiraci v zajímavých fotkách klasických závodních aut, které podle vlastní kompozice transformuje na plátno. Téměř vždy jde o spojení abstraktního s konkrétním. Dlouhé, dynamické, rozmazané tahy společně s nánosy tekoucí barvy vždy kombinuje s konkrétním motivem. Používá akrylové barvy a jeho oblíbeným formátem jsou čtverec 95x95 cm a obdélník 65x165 cm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.