Čtyřnásobný mistr světa cestovních vozů FIA WTCC Yvan Muller minulý týden testoval tovární speciál Volvo S60. Tím se naplno rozjely spekulace, zda Francouz skutečně ukončil kariéru ve WTCC nebo jedná se švédskou automobilkou.
Dost možná se o tom nemělo vědět, ale nyní už to ví téměř celý svět cestovních vozů. Yvan Muller byl minulý týden spatřen v Algarve, jak testuje Volvo S60 továrního týmu Polestar Cyan Racing.
Už když Muller loni v listopadu oznamoval konec ve WTCC, všechny ujišťoval, že to není jeho definitivní konec v motorsportu.
"Mám nějaké nabídky na příští sezonu, ale chci se rozhodnout sám. Vždycky jsem to chtěl být já, kdo se rozhodne ukončit kariéru. Neříkám, že už nikdy nebudu závodit, ale už nechci strávit další kompletní sezonu v nějakém seriálu," řekl Muller na konci loňského roku.
Mullerovo testování pro Volvo tak samozřejmě vyvolalo diskuzi zda se jedná o rychlou výpomoc nebo jej Švédi přesvědčili o přehodnocení svých plánů.
Ostatně Volvo ještě neoznámilo svou jezdeckou sestavu. Je téměř jisté, že v tovární skvadře zůstane Thed Björk, nicméně pro další dvě sedačky se mluví o Ekblomovi, Girolamim, Catsburgovi a nyní tedy i o Mullerovi.
Polestar Cyan Racing situaci ohledně Yvana Mullera nekomentoval, avšak jezdeckou sestavu Volva bysme měli znát do konce tohoto měsíce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?