Včera jsme vám přinesli zprávu o tom, že John Filippi dost možná vymění v letošní sezoně techniku. Dnes je již oficiálně jasné, že Francouz nastoupí ve FIA WTCC ve voze značky Citroën.
Filippi strávil poslední tři sezony ve španělském týmu Campos Racing. Pro letošní rok však mění skvadru i techniku. Korsičan nastoupí v Citroënu C-Elysée francouzského týmu Sébastian Loeb Racing.
"Jsem velmi šťastný. Pojedu v novém, úspěchy ověnčeném voze, ve velice silném týmu. Jakmile si vůz vyzkouším na trati během prvních testů, budu schopen posoudit, jak na tom jsem se svojí výkonností. Až poté budu schopný zvážit, jaké budou mé letošní cíle ve WTCC," prozradil Filippi.
"Nemůžu se dočkat, až začnu spolupracovat s novým týmem a inženýrem. Zima už byla dlouhá a já už se moc těším na tu přátelskou atmosféru v paddocku. Mou největší výzvou bude, zda budu schopen využít 100% potenciálu nového vozu," dodal jednadvacetiletý jezdec, kterého loni koučoval Yvan Muller.
Své k zajímavému spojení řekl i devítinásobný mistr světa v rally Sébastien Loeb: "John je mladý jezdec, který získává zkušenosti a já jsem rád, že nyní patří do našeho týmu. K tomu, aby ukázal co v něm je, potřebuje špičkovou techniku, kterou nyní má. Když jsem já začal s kariérou, byl jsem starší jak on. Bylo mi asi 22 nebo 23 let, když jsem nastoupil do své první rally na regionální úrovni. Má před sebou hodně času, teď je ten pravý čas, aby dokázal velké věci."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?