Včera jsme vám přinesli zprávu o tom, že John Filippi dost možná vymění v letošní sezoně techniku. Dnes je již oficiálně jasné, že Francouz nastoupí ve FIA WTCC ve voze značky Citroën.
Filippi strávil poslední tři sezony ve španělském týmu Campos Racing. Pro letošní rok však mění skvadru i techniku. Korsičan nastoupí v Citroënu C-Elysée francouzského týmu Sébastian Loeb Racing.
"Jsem velmi šťastný. Pojedu v novém, úspěchy ověnčeném voze, ve velice silném týmu. Jakmile si vůz vyzkouším na trati během prvních testů, budu schopen posoudit, jak na tom jsem se svojí výkonností. Až poté budu schopný zvážit, jaké budou mé letošní cíle ve WTCC," prozradil Filippi.
"Nemůžu se dočkat, až začnu spolupracovat s novým týmem a inženýrem. Zima už byla dlouhá a já už se moc těším na tu přátelskou atmosféru v paddocku. Mou největší výzvou bude, zda budu schopen využít 100% potenciálu nového vozu," dodal jednadvacetiletý jezdec, kterého loni koučoval Yvan Muller.
Své k zajímavému spojení řekl i devítinásobný mistr světa v rally Sébastien Loeb: "John je mladý jezdec, který získává zkušenosti a já jsem rád, že nyní patří do našeho týmu. K tomu, aby ukázal co v něm je, potřebuje špičkovou techniku, kterou nyní má. Když jsem já začal s kariérou, byl jsem starší jak on. Bylo mi asi 22 nebo 23 let, když jsem nastoupil do své první rally na regionální úrovni. Má před sebou hodně času, teď je ten pravý čas, aby dokázal velké věci."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?