Tomáš Enge nastoupí o nadcházejícím víkendu do závodu Liqui-Moly Bathurst 12 Hour s vozem KTM kategorie GT4. Posádku týmu M Motorsport bude Enge tvořit s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Liberecký závodník odstartuje sezónu 2017 o prvním únorovém víkendu na australském okruhu v Bathurstu. Na této legendární trati s délkou 6 213 metrů se závodí od roku 1991.
„M Motosport je jedním z dealerů našeho týmu Reiter Engineering a tým okolo Justina moc dobře znám. Před dvěma lety jsem si vyzkoušel s Camarem okruh v Adelaide. I tentokrát to pro mne bude zcela nové, když pojedeme v Bathurstu. Nyní ale nasadíme vůz KTM X-Bow GT4 a pojedeme v silné konkurenci dalších vozů této stále oblíbenější kategorie,“ reaguje Enge na startovní listinu, kde budou hrát hlavní roli o vítězství vozy specifikace GT3.
A jak se Tomáš Enge těší na australský Bathurst? „Je to velká výzva s neskutečnou historií. Je to jeden z mála slavných okruhů, který mi na soupisce chybí, takže se moc těším, až se na něm projedu. Na druhou stranu to bude hodně obtížné, protože trať se stále kroutí zleva doprava a není příliš místa na předjíždění. Navíc jsou blízko trati betonové zdi.“
Závod Liqui-Moly Bathurst 12 Hour je úvodním podnikem Intercontinental GT Challenge, který pokračuje závodem ve Spa-Francorchamps, Mazda Raceway a v Sepangu. V sobotu čeká na účastníky kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu, který startuje 5:45 hodin místního času, a tak se úvodní kilometry odehrají za tmy.
Tisková zpráva Tomáš Enge Racing
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.