Tomáš Enge nastoupí o nadcházejícím víkendu do závodu Liqui-Moly Bathurst 12 Hour s vozem KTM kategorie GT4. Posádku týmu M Motorsport bude Enge tvořit s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem.
Liberecký závodník odstartuje sezónu 2017 o prvním únorovém víkendu na australském okruhu v Bathurstu. Na této legendární trati s délkou 6 213 metrů se závodí od roku 1991.
„M Motosport je jedním z dealerů našeho týmu Reiter Engineering a tým okolo Justina moc dobře znám. Před dvěma lety jsem si vyzkoušel s Camarem okruh v Adelaide. I tentokrát to pro mne bude zcela nové, když pojedeme v Bathurstu. Nyní ale nasadíme vůz KTM X-Bow GT4 a pojedeme v silné konkurenci dalších vozů této stále oblíbenější kategorie,“ reaguje Enge na startovní listinu, kde budou hrát hlavní roli o vítězství vozy specifikace GT3.
A jak se Tomáš Enge těší na australský Bathurst? „Je to velká výzva s neskutečnou historií. Je to jeden z mála slavných okruhů, který mi na soupisce chybí, takže se moc těším, až se na něm projedu. Na druhou stranu to bude hodně obtížné, protože trať se stále kroutí zleva doprava a není příliš místa na předjíždění. Navíc jsou blízko trati betonové zdi.“
Závod Liqui-Moly Bathurst 12 Hour je úvodním podnikem Intercontinental GT Challenge, který pokračuje závodem ve Spa-Francorchamps, Mazda Raceway a v Sepangu. V sobotu čeká na účastníky kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu nedělního závodu, který startuje 5:45 hodin místního času, a tak se úvodní kilometry odehrají za tmy.
Tisková zpráva Tomáš Enge Racing
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.