Do jezdecké sestavy Audi pro příští rok v DTM přicházejí dva nováčci - Loïc Duval a René Rast. Francouz a Němec se připojí k Mattiasi Ekströmovi, Jamie Greenovi, Nico Müllerovi a Miku Rockenfellerovi.
"Jsme rádi, že naše jezdecká sestava pro rok 2017 je kompletní," říká Dieter Gass, šéf DTM v Audi Sport. "V Mattiasi [Ekströmovi] a Mikeovi [Rockenfellerovi] máme dva DTM šampiony, kteří budou příští rok patřit k favoritům a to nejen díky novým pravidlům a gumám. Jamie [Green] je bez debaty jedním z nejsilnějších účastníků v DTM. Nico [Müller] nás přesvědčil konzistentně dobrými výkony a jeho prvním vítězstvím v uplynulé sezoně.
René [Rast] ukázal, nejen svým silným závodem na finálovém Hockenheimu, že bude také bojovat na čele v DTM. V Loïcovi [Duvalovi] jsme integrovali jednoho z našich nejlepších jezdců z programu Le Mans do našeho DTM týmu. Jsem přesvědčen, že s naší jezdeckou sestavou jsme v top pozici pro sezonu 2017. V našem týmu máme šest silných charakterů," zakončil Gass.
Jen dodejme, že Duval závodil s Audi ve FIA World Endurance Championship (WEC) od roku 2012, když v roce 2013 slavil vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans. Do DTM se přesouvá poté, co Audi svůj program ve WEC před sezonou 2017 ukončilo. To Rasta už jsme mohli vidět na dvou závodních víkendech uplynulé sezony DTM, když nahrazoval Mattiase Ekströma, kterému kolidovaly závody DTM a WRX (MS v rallycrossu). Audi naopak opouštějí Miguel Molina, Timo Scheider (ten ukončil kariéru) a Adrien Tambay. Dále pak Edoardo Mortara, který ale přechází k Mercedesu.
"Děkuji Miguelovi, Edovi, Timovi a Adrienu za společná léta v DTM a do budoucna jim přeji všechno nejlepší. Dobře jsme spolupracovali a společně jsme oslavili několik úspěchů. Proto je pro nás odchod každého z těchto čtyř jezdců velmi těžký. Zimní pauzu využijeme k tomu, abychom se s obměněným kádrem dobře připravili na nadcházející velkou výzvu," doplnil Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.