Do jezdecké sestavy Audi pro příští rok v DTM přicházejí dva nováčci - Loïc Duval a René Rast. Francouz a Němec se připojí k Mattiasi Ekströmovi, Jamie Greenovi, Nico Müllerovi a Miku Rockenfellerovi.
"Jsme rádi, že naše jezdecká sestava pro rok 2017 je kompletní," říká Dieter Gass, šéf DTM v Audi Sport. "V Mattiasi [Ekströmovi] a Mikeovi [Rockenfellerovi] máme dva DTM šampiony, kteří budou příští rok patřit k favoritům a to nejen díky novým pravidlům a gumám. Jamie [Green] je bez debaty jedním z nejsilnějších účastníků v DTM. Nico [Müller] nás přesvědčil konzistentně dobrými výkony a jeho prvním vítězstvím v uplynulé sezoně.
René [Rast] ukázal, nejen svým silným závodem na finálovém Hockenheimu, že bude také bojovat na čele v DTM. V Loïcovi [Duvalovi] jsme integrovali jednoho z našich nejlepších jezdců z programu Le Mans do našeho DTM týmu. Jsem přesvědčen, že s naší jezdeckou sestavou jsme v top pozici pro sezonu 2017. V našem týmu máme šest silných charakterů," zakončil Gass.
Jen dodejme, že Duval závodil s Audi ve FIA World Endurance Championship (WEC) od roku 2012, když v roce 2013 slavil vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans. Do DTM se přesouvá poté, co Audi svůj program ve WEC před sezonou 2017 ukončilo. To Rasta už jsme mohli vidět na dvou závodních víkendech uplynulé sezony DTM, když nahrazoval Mattiase Ekströma, kterému kolidovaly závody DTM a WRX (MS v rallycrossu). Audi naopak opouštějí Miguel Molina, Timo Scheider (ten ukončil kariéru) a Adrien Tambay. Dále pak Edoardo Mortara, který ale přechází k Mercedesu.
"Děkuji Miguelovi, Edovi, Timovi a Adrienu za společná léta v DTM a do budoucna jim přeji všechno nejlepší. Dobře jsme spolupracovali a společně jsme oslavili několik úspěchů. Proto je pro nás odchod každého z těchto čtyř jezdců velmi těžký. Zimní pauzu využijeme k tomu, abychom se s obměněným kádrem dobře připravili na nadcházející velkou výzvu," doplnil Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.