Jezdec týmu Audi Sport, Timo Scheider, dnes navečer na tiskové konferenci na Hockenheimringu oznámil, že po zítřejším závodu DTM ukončí svoji kariéru v DTM. Stalo se tak poté, co Audi potvrdilo, že by s Němcem neprodloužilo stávající smlouvu.
Jezdec týmu Phoenix v DTM strávil 16 let, když zde debutoval v roce 2000 s Opelem. V roce 2005 si dal pauzu,. když závodil ve FIA GT a také v A1 GP za Německo, a pak se do série vrátil s Audi, jejíž barvy hájil až do dnešních dnů. V letech 2008 a 2009 dokázal získat titul mistra DTM. Během své bohaté kariéry dokázal vyhrát sedm závodů této německé série a získat jedenáct pole positions.
"Před dvěma dny jsem dostal telefonát, že můj kontrakt s Audi nebude prodloužen. Jsem tu tedy proto, abych vám řekl, že končím. Je to jeden z nejemocionálnějších momentů v mém životě, po 16 letech v DTM. Po dvou tilulech a spoustě pozitiv a negativ, které ze mě udělaly osobu, kterou jsem teď," říká Timo Scheider.
"Chtěl bych poděkovat všem, kteří byli součástí mé kariéry, počínaje výrobci a výrobcem, pro kterého jsem teď jezdil 11 let, Audi, které mě udělala dvojnásobným šampionem v letech 2008 a 2009 se sedmi vítězstvími a vítězstvím na 24 hodinovém závodu. Dnes to musím oznámit s potěšením na jednu stranu, ale s trochou smutku na druhou. Zítra se zúčastním svého posledního závodu DTM."
Asi nejhoším časem kariéry Němce v DTM byl loňský závod na Red Bull Ringu, kde došlo ke známému skandálu "Timo, schieb ihn raus!". Tehdy sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, požádal svého jezdce, aby vystrčil z trati Pascala Wehrleina. Tehdy dostal Scheider za manévr pro jeden závod stopku. Za neproloužením kontraktu se Scheiderem může být také uvažovaná redukce startovního pole v DTM, když by příští rok mohly všechny značky nasazovat pouze 6 jezdců. Scheider by mohl zamířit do MS v rallycrossu (WRX), kde se už zúčastnil dvou závodů a v plánu má také finálový závod šampionátu na konci listopadu v Argentině.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.