Jezdec týmu Audi Sport, Timo Scheider, dnes navečer na tiskové konferenci na Hockenheimringu oznámil, že po zítřejším závodu DTM ukončí svoji kariéru v DTM. Stalo se tak poté, co Audi potvrdilo, že by s Němcem neprodloužilo stávající smlouvu.
Jezdec týmu Phoenix v DTM strávil 16 let, když zde debutoval v roce 2000 s Opelem. V roce 2005 si dal pauzu,. když závodil ve FIA GT a také v A1 GP za Německo, a pak se do série vrátil s Audi, jejíž barvy hájil až do dnešních dnů. V letech 2008 a 2009 dokázal získat titul mistra DTM. Během své bohaté kariéry dokázal vyhrát sedm závodů této německé série a získat jedenáct pole positions.
"Před dvěma dny jsem dostal telefonát, že můj kontrakt s Audi nebude prodloužen. Jsem tu tedy proto, abych vám řekl, že končím. Je to jeden z nejemocionálnějších momentů v mém životě, po 16 letech v DTM. Po dvou tilulech a spoustě pozitiv a negativ, které ze mě udělaly osobu, kterou jsem teď," říká Timo Scheider.
"Chtěl bych poděkovat všem, kteří byli součástí mé kariéry, počínaje výrobci a výrobcem, pro kterého jsem teď jezdil 11 let, Audi, které mě udělala dvojnásobným šampionem v letech 2008 a 2009 se sedmi vítězstvími a vítězstvím na 24 hodinovém závodu. Dnes to musím oznámit s potěšením na jednu stranu, ale s trochou smutku na druhou. Zítra se zúčastním svého posledního závodu DTM."
Asi nejhoším časem kariéry Němce v DTM byl loňský závod na Red Bull Ringu, kde došlo ke známému skandálu "Timo, schieb ihn raus!". Tehdy sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, požádal svého jezdce, aby vystrčil z trati Pascala Wehrleina. Tehdy dostal Scheider za manévr pro jeden závod stopku. Za neproloužením kontraktu se Scheiderem může být také uvažovaná redukce startovního pole v DTM, když by příští rok mohly všechny značky nasazovat pouze 6 jezdců. Scheider by mohl zamířit do MS v rallycrossu (WRX), kde se už zúčastnil dvou závodů a v plánu má také finálový závod šampionátu na konci listopadu v Argentině.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?