Jezdec týmu Audi Sport, Timo Scheider, dnes navečer na tiskové konferenci na Hockenheimringu oznámil, že po zítřejším závodu DTM ukončí svoji kariéru v DTM. Stalo se tak poté, co Audi potvrdilo, že by s Němcem neprodloužilo stávající smlouvu.
Jezdec týmu Phoenix v DTM strávil 16 let, když zde debutoval v roce 2000 s Opelem. V roce 2005 si dal pauzu,. když závodil ve FIA GT a také v A1 GP za Německo, a pak se do série vrátil s Audi, jejíž barvy hájil až do dnešních dnů. V letech 2008 a 2009 dokázal získat titul mistra DTM. Během své bohaté kariéry dokázal vyhrát sedm závodů této německé série a získat jedenáct pole positions.
"Před dvěma dny jsem dostal telefonát, že můj kontrakt s Audi nebude prodloužen. Jsem tu tedy proto, abych vám řekl, že končím. Je to jeden z nejemocionálnějších momentů v mém životě, po 16 letech v DTM. Po dvou tilulech a spoustě pozitiv a negativ, které ze mě udělaly osobu, kterou jsem teď," říká Timo Scheider.
"Chtěl bych poděkovat všem, kteří byli součástí mé kariéry, počínaje výrobci a výrobcem, pro kterého jsem teď jezdil 11 let, Audi, které mě udělala dvojnásobným šampionem v letech 2008 a 2009 se sedmi vítězstvími a vítězstvím na 24 hodinovém závodu. Dnes to musím oznámit s potěšením na jednu stranu, ale s trochou smutku na druhou. Zítra se zúčastním svého posledního závodu DTM."
Asi nejhoším časem kariéry Němce v DTM byl loňský závod na Red Bull Ringu, kde došlo ke známému skandálu "Timo, schieb ihn raus!". Tehdy sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, požádal svého jezdce, aby vystrčil z trati Pascala Wehrleina. Tehdy dostal Scheider za manévr pro jeden závod stopku. Za neproloužením kontraktu se Scheiderem může být také uvažovaná redukce startovního pole v DTM, když by příští rok mohly všechny značky nasazovat pouze 6 jezdců. Scheider by mohl zamířit do MS v rallycrossu (WRX), kde se už zúčastnil dvou závodů a v plánu má také finálový závod šampionátu na konci listopadu v Argentině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?