Jezdec týmu Audi Sport, Timo Scheider, dnes navečer na tiskové konferenci na Hockenheimringu oznámil, že po zítřejším závodu DTM ukončí svoji kariéru v DTM. Stalo se tak poté, co Audi potvrdilo, že by s Němcem neprodloužilo stávající smlouvu.
Jezdec týmu Phoenix v DTM strávil 16 let, když zde debutoval v roce 2000 s Opelem. V roce 2005 si dal pauzu,. když závodil ve FIA GT a také v A1 GP za Německo, a pak se do série vrátil s Audi, jejíž barvy hájil až do dnešních dnů. V letech 2008 a 2009 dokázal získat titul mistra DTM. Během své bohaté kariéry dokázal vyhrát sedm závodů této německé série a získat jedenáct pole positions.
"Před dvěma dny jsem dostal telefonát, že můj kontrakt s Audi nebude prodloužen. Jsem tu tedy proto, abych vám řekl, že končím. Je to jeden z nejemocionálnějších momentů v mém životě, po 16 letech v DTM. Po dvou tilulech a spoustě pozitiv a negativ, které ze mě udělaly osobu, kterou jsem teď," říká Timo Scheider.
"Chtěl bych poděkovat všem, kteří byli součástí mé kariéry, počínaje výrobci a výrobcem, pro kterého jsem teď jezdil 11 let, Audi, které mě udělala dvojnásobným šampionem v letech 2008 a 2009 se sedmi vítězstvími a vítězstvím na 24 hodinovém závodu. Dnes to musím oznámit s potěšením na jednu stranu, ale s trochou smutku na druhou. Zítra se zúčastním svého posledního závodu DTM."
Asi nejhoším časem kariéry Němce v DTM byl loňský závod na Red Bull Ringu, kde došlo ke známému skandálu "Timo, schieb ihn raus!". Tehdy sportovní šéf Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, požádal svého jezdce, aby vystrčil z trati Pascala Wehrleina. Tehdy dostal Scheider za manévr pro jeden závod stopku. Za neproloužením kontraktu se Scheiderem může být také uvažovaná redukce startovního pole v DTM, když by příští rok mohly všechny značky nasazovat pouze 6 jezdců. Scheider by mohl zamířit do MS v rallycrossu (WRX), kde se už zúčastnil dvou závodů a v plánu má také finálový závod šampionátu na konci listopadu v Argentině.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.