Jak jste se na našich stránkách mohli nedávno dočíst, BMW potvrdilo vstup do mistvoství světa vytrvalostních závodů, WEC. To ale neznamená, že by se blížil jeho konec v DTM, Jens Marquardt řekl, že už se těší "na extrémně těsné závody".
BMW uvidíme na startu závodů DTM i nadále, potvrdil to bavorský výrobce automobilů minulý týden v rámci představení nového strategického směřování sportovních aktivit BMW. Oznámeno ale nebylo, s kolika M4 DTM se budeme v budoucnu na dráze potkávat. "Je fantastické, že BMW-Group bude v budoucnu v motorsportu zastoupena ještě šířeji a to ve všech relevantních oblastech," řekl sportovní šéf BMW, Jens Marquardt..
"Nadále jsme přítomni v DTM se zaměřením se na prostor Evropy a už se těšíme v příštích letech na extérmně těsné souboje s dalšími premiovými výrobci." Kromě DTM chce BMW vstoupit do MS ve vytrvalostních závodech (WEC) a zintenzivní svůj vztah s týmem Andretti z Formule E. Navíc bude dále pokračovat anebo rozšíří již běžící programy jako je účast na Rally Dakar se značkou Mini, zakaznický sport anebo hledání mladých talenůt.
Člen představenstva BMW zodpovědný za technický vývoj, Klaus Fröhlich, k tomu říká: "Nové strategické směřování motorsportovních aktivit je silným vyznáním naší společnosti směrem k motorsportu. Zůstane [motorsport] i v budoucnu důležitým pilířem v rámci BMW-Group. Každý ví, že BMW a motorsport jsou spolu nerozlučně spojeny."
BMW také řeklo, že DTM pro něj představuje "perfektní jeviště" pro napínavé závody. "Zvláště pro zastoupení BMW Německo je a v budoucnu bude DTM důležitou platformou. BMW se bude aktivně podílet na tom, aby letos počatý pozitivní vývoj v oblasti tržního zhodnocení pokračoval."
To je tedy pro nás, fanoušky DTM, dobrá zpráva. Jen připomeňme, že značka se do DTM vrátila po dlouhé pauze v roce 2012, kdy slavila díky Bruno Spenglerovi jezdecký titul. V roce 2014 pro mnichovské vyjel další jezdecký titul Marco Wittmann. Od doby svého vstupu vyhrálo BMW tři ze čtyř mistrovských titulů mezi konstruktéry. Audi a Mercedes tak mohou jen tiše závidět.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?