Jak jste se na našich stránkách mohli nedávno dočíst, BMW potvrdilo vstup do mistvoství světa vytrvalostních závodů, WEC. To ale neznamená, že by se blížil jeho konec v DTM, Jens Marquardt řekl, že už se těší "na extrémně těsné závody".
BMW uvidíme na startu závodů DTM i nadále, potvrdil to bavorský výrobce automobilů minulý týden v rámci představení nového strategického směřování sportovních aktivit BMW. Oznámeno ale nebylo, s kolika M4 DTM se budeme v budoucnu na dráze potkávat. "Je fantastické, že BMW-Group bude v budoucnu v motorsportu zastoupena ještě šířeji a to ve všech relevantních oblastech," řekl sportovní šéf BMW, Jens Marquardt..
"Nadále jsme přítomni v DTM se zaměřením se na prostor Evropy a už se těšíme v příštích letech na extérmně těsné souboje s dalšími premiovými výrobci." Kromě DTM chce BMW vstoupit do MS ve vytrvalostních závodech (WEC) a zintenzivní svůj vztah s týmem Andretti z Formule E. Navíc bude dále pokračovat anebo rozšíří již běžící programy jako je účast na Rally Dakar se značkou Mini, zakaznický sport anebo hledání mladých talenůt.
Člen představenstva BMW zodpovědný za technický vývoj, Klaus Fröhlich, k tomu říká: "Nové strategické směřování motorsportovních aktivit je silným vyznáním naší společnosti směrem k motorsportu. Zůstane [motorsport] i v budoucnu důležitým pilířem v rámci BMW-Group. Každý ví, že BMW a motorsport jsou spolu nerozlučně spojeny."
BMW také řeklo, že DTM pro něj představuje "perfektní jeviště" pro napínavé závody. "Zvláště pro zastoupení BMW Německo je a v budoucnu bude DTM důležitou platformou. BMW se bude aktivně podílet na tom, aby letos počatý pozitivní vývoj v oblasti tržního zhodnocení pokračoval."
To je tedy pro nás, fanoušky DTM, dobrá zpráva. Jen připomeňme, že značka se do DTM vrátila po dlouhé pauze v roce 2012, kdy slavila díky Bruno Spenglerovi jezdecký titul. V roce 2014 pro mnichovské vyjel další jezdecký titul Marco Wittmann. Od doby svého vstupu vyhrálo BMW tři ze čtyř mistrovských titulů mezi konstruktéry. Audi a Mercedes tak mohou jen tiše závidět.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.