Jezdec týmu BMW Motorsport, Martin Tomczyk, se rozhodl na konci sezony ukončit svoji kariéru v DTM. Jezdec o tom informoval přes sociální média před víkendem na Nürburgringu.
Němec, jenž v DTM jezdil v posledních 16 letech, si svůj debut odbyl v roce 2001 v Audi. Pro značku z Ingolstadtu jezdil 11 let, v roce 2011 dosáhl vrcholu své kariéry, když na voze Audi A4 DTM vyhrál titul. Po zisku titulu se rozhodl přejít k BMW, které se vrátilo do DTM.
U bavorské značky však zažíval těžké časy - za pět let nedokázal vyhrát ani jeden závod a na podium se podíval jenom dvakrát. Naposledy jsme Martina Tomczyka viděli na podium v roce 2014, když byl třetí v Zandvoortu. Odchod z DTM nemusí nutně pro současného jezdce týmu Schnitzer znamenat konec kariéry.
"S BMW jsem zažil skvělé časy a doufám, že budeme i nadále spolupracovat. Cílem je posunout se do závodů GT vozů, v nich jsem našel novou vášeň," prozradil Němec pro 'AutoBild'. O možném nástupci se zatím nespekuluje, s ohledem na možné snížení nasazovaných vozů však možná ani nebude potřeba Martina nahrazovat.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?