I přes aktuální 38bodovou ztrátu na vedoucího Marco Wittmanna ještě Paul di Resta svůj boj o titul nevzdal. Jeho další šancí na snížení svého manka je Nürburgring.
Aktuálně dělí vedoucího muže tabulky, Marca Wittmanna, a pátého Paula di Restu 38 bodů. Skot ve službách Mercedesu ale ještě boj o titul úplně neodepsal. Naposledy v Moskvě neměl Paul zrovna povedený víkend, když sobotní výsledek byl sice dobrý, ale v neděli měl nehodu a cílem projel až jako 20. Na Nürburgringu se chce někdejší pilot F1 přiblížit špičce tabulky DTM. Německý motorsport-total.com přinesl zajímavý rozhovor di Restou.
Otázka: Paule, Moskva pro vás byla víkendem smíšených pocitů. V prvním závodě sice druhé místo, pak ale chaotický druhý závod, který jste zakončil na 20. místě. Co myslíte s dvoutýdenním odstupem o obou těch závodech a incidentech?Paul di Resta: Sobotní závod byl v pořádku. K neděli jsme pak vzhlíželi poměrně optimisticky a chtěli jsme vyjet další dobrý výsledek. Bohužel jsem měl ve druhé kvalifikaci problémy v provozu. V závodě to pak bohužel po silné stíhací jízdě po zastávce v boxech nevyšlo. To si musím vzít na svoje triko. Udělal jsem chybu, která vedla ke kontaktu s Timem Glockem. To mě stálo několik cenných bodů. Snad to budu moci příští víkend zase dohnat.
O: Teď se pojede na Nürburgringu. Co od tohoto víkendu očekáváte?PdR: Do víkendu můžeme jít optimisticky. Naše výkonnost by měla být dostatečně dobrá na to, abychom mohli opět zaútočit. S pomocí inženýrů snad z auta dostaneme dostatečnou výkonnost, a tak budeme moci vyjet dobrý týmový výsledek. Vloni jsem byl na Nürburgringu druhý. Teď o víkendu doufám ve dva podobně silné výsledky.
O: V šampionátu máte na vedoucího ztrátu 38 bodů. Vidíte se ještě stále jako kandidáta na titul?PdR: Absolutně.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.