ZÁVODNÍ VÍKEND; Čtvrtý závodní víkend letošního kalendáře DTM přivedl týmy a jezdce na německý městský okruh Norisring, který leží v Nürnbergu. V DTM má tento závod podobný statut jako Grand Prix Monaka ve Formuli 1.
Nedělní závod:Jezdec týmu Abt Audi, Nico Müller, získal v neděli druhé vítězství na Norsringu pro Audi. Müller do závodu přitom startoval ze třetího místa. Hned během prvního kola ale přesprintoval Paula di Restu na Mercedesu a v počátečních fázích závodu tak byl druhý za Tomem Blomqvistem.
Švýcar se svoji Audi k výměně gum vyrazil až na konci okna k tomuto účelu vyhrazenému. Blomqvist zajel do boxů o něco dříve, Müller dokázal předvést několik rychlých kol a po povedené zastávce vyjel na trať před jezdcem BMW. Na čele tou dobou byli jezdci, kteří ještě nebyli v boxech, jakmile ale i oni zajeli k výměně gum, tak se Müller dostal do čela s poměrně slušným náskokem před BMW M4 DTM Toma Blomqvista. Ten se smrsknul, když chvíli před koncem musel kvůli několika úlomkům na trať safety car.
I po restartu si ale Müller vedení udržel a získal svoje první vítězství v DTM. Navíc se tak stal sedmým letošním vítězem v DTM z celkových osmi závodů! Audi si po večerejšku připsalo druhé vítězství na Norisringu, přitom naposled zde slavilo v roce 2002. Podium doplnil Maxime Martin, který do závodu startoval ze šestého místa a předvedl pěkný výkon.
Čtvrtý pod šachovnicovou vlajkou projel Paul Di Resta na Mercedesu-AMG C 63 DTM, následovali jej Lucas Auer a Marco Wittmann. Dále pak následovali Bruno Spengler a vítěz včerejšího závodu, Edoardo Mortara. Desítku doplnila dvě BMW v rukou Tima Glocka a Martina Tomczyka, tito dva Němci profitovali z incidentů, které se na kraji bodované desítky v druhé polovině závodu udály.
Relativně dobře měl závod rozjetý před tímto víkendem průběžně vedoucí muž celkové klasifikace, Robert Wickens. Ten ale v jednom ze soubojů poškodil gumu, dostal defekt a musel podruhé do boxů, a tak dojel až jedenáctý. Na body by jistě dosáhl také Christian Vietoris, ten ale dostal drive-through penalizaci za kontakt s António Félixem da Costou. Portugalec vůbec během dnešního závodu schytal hodně ran (například jej roztočil Daniel Juncadella) a nakonec musel vzdát.
Důvod k radosti dnes neměl Audi Sport Team Phoenix, jehož dva piloti, Timo Scheider a Mike Rockenfeller, vzájemně kolidovali a připravili se tak o možnost zisku bodů. Přitom Scheider tou dobou držel desáté místo, jenže Rockenfeller nedobrzdil, svého kolegu roztočil a sám si výrazněji poškodil auto. Cíl závodu neviděl ani Gary Paffett, který startoval ze konce roštu, pěkně se probíjel polem, ale když se dostal na desáté místo, tak začal stávkovat jeho Mercedes.
Nejrychlejší v kvalifikaci byl Mattias Ekström, který ale po penalizaci startoval až ze čtvré příčky. Hned v první zatáčce ale nedobrzdil a měl kontakt s di Restou a závod po pouhém kole pro poškození auta vzdal.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec týmu Audi Abt Sportsline, Edoardo Mortara, se stal prvním pilotem letošní sezony, který dokázal vyhrát více než jeden závod poté, co dnes na Norisringu porazil Jamieho Greena. Ital do závodu přitom startoval z šesté příčky, ale brzy po startu se posunul už na čtvrté místo. Do čela závodu se posunul bez vlastního přičinění, když asi v polovině závodu kolidovali Christian Vietoris, Robert Wickens a Mattias Ekström.
Kolizi způsobil jezdec Audi, který se pokusil předjet Wickense v první vlásence, ale oba spolu kolidovali poté, co Ekström lehce ztratil svoji RS5 DTM na brzdách. Švéd pak navíc ještě roztočil do té doby vedoucího Vietorise. Jak Ekström, tak i Wickens, který mimo jiné do dneška průběžně vedl šampionát, museli ze závodu po této nehodě odstoupit. Pokračovat mohl pouze Vietoris.
Na trať byl navíc povolán safety car a do čela pole se tak dostal Moratara, ten si vedení dokázal udržet až do konce závodu, když k němu po celou dobu neměl daleko Jamie Green. Pro Itala se jedná o druhé vítězství sezony. Vítězství Audi také zastavilo 13 let trvající šňůru vítězství Mercedesů na Norisringu. Třetí místo bral Paul di Resta.
Na čtvrtém, pátém a šestém místě bylo trio BMW v pořadí Marco Wittmann, Bruno Spengler a Maxime Martin. Za sedmé místo bral body Adrien Tambay, který do závodu startoval až z 15. příčky na roštu. Osmý cílem projel Maximilian Götz, který během závodu předvedl pěkný souboj s Augusto Farfusem. Němec na Mercedesu-AMG C 63 DTM získal první body sezony. Devátý byl António Félix da Costa, který do závodu startoval až jako 21. Vítěz kvalifikace Vietoris bral nakonec po výše zmiňované nezaviněné nehodě pouhý bod za desáté místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.