ZÁVODNÍ VÍKEND; Čtvrtý závodní víkend letošního kalendáře DTM přivedl týmy a jezdce na německý městský okruh Norisring, který leží v Nürnbergu. V DTM má tento závod podobný statut jako Grand Prix Monaka ve Formuli 1.
Nedělní závod:Jezdec týmu Abt Audi, Nico Müller, získal v neděli druhé vítězství na Norsringu pro Audi. Müller do závodu přitom startoval ze třetího místa. Hned během prvního kola ale přesprintoval Paula di Restu na Mercedesu a v počátečních fázích závodu tak byl druhý za Tomem Blomqvistem.
Švýcar se svoji Audi k výměně gum vyrazil až na konci okna k tomuto účelu vyhrazenému. Blomqvist zajel do boxů o něco dříve, Müller dokázal předvést několik rychlých kol a po povedené zastávce vyjel na trať před jezdcem BMW. Na čele tou dobou byli jezdci, kteří ještě nebyli v boxech, jakmile ale i oni zajeli k výměně gum, tak se Müller dostal do čela s poměrně slušným náskokem před BMW M4 DTM Toma Blomqvista. Ten se smrsknul, když chvíli před koncem musel kvůli několika úlomkům na trať safety car.
I po restartu si ale Müller vedení udržel a získal svoje první vítězství v DTM. Navíc se tak stal sedmým letošním vítězem v DTM z celkových osmi závodů! Audi si po večerejšku připsalo druhé vítězství na Norisringu, přitom naposled zde slavilo v roce 2002. Podium doplnil Maxime Martin, který do závodu startoval ze šestého místa a předvedl pěkný výkon.
Čtvrtý pod šachovnicovou vlajkou projel Paul Di Resta na Mercedesu-AMG C 63 DTM, následovali jej Lucas Auer a Marco Wittmann. Dále pak následovali Bruno Spengler a vítěz včerejšího závodu, Edoardo Mortara. Desítku doplnila dvě BMW v rukou Tima Glocka a Martina Tomczyka, tito dva Němci profitovali z incidentů, které se na kraji bodované desítky v druhé polovině závodu udály.
Relativně dobře měl závod rozjetý před tímto víkendem průběžně vedoucí muž celkové klasifikace, Robert Wickens. Ten ale v jednom ze soubojů poškodil gumu, dostal defekt a musel podruhé do boxů, a tak dojel až jedenáctý. Na body by jistě dosáhl také Christian Vietoris, ten ale dostal drive-through penalizaci za kontakt s António Félixem da Costou. Portugalec vůbec během dnešního závodu schytal hodně ran (například jej roztočil Daniel Juncadella) a nakonec musel vzdát.
Důvod k radosti dnes neměl Audi Sport Team Phoenix, jehož dva piloti, Timo Scheider a Mike Rockenfeller, vzájemně kolidovali a připravili se tak o možnost zisku bodů. Přitom Scheider tou dobou držel desáté místo, jenže Rockenfeller nedobrzdil, svého kolegu roztočil a sám si výrazněji poškodil auto. Cíl závodu neviděl ani Gary Paffett, který startoval ze konce roštu, pěkně se probíjel polem, ale když se dostal na desáté místo, tak začal stávkovat jeho Mercedes.
Nejrychlejší v kvalifikaci byl Mattias Ekström, který ale po penalizaci startoval až ze čtvré příčky. Hned v první zatáčce ale nedobrzdil a měl kontakt s di Restou a závod po pouhém kole pro poškození auta vzdal.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec týmu Audi Abt Sportsline, Edoardo Mortara, se stal prvním pilotem letošní sezony, který dokázal vyhrát více než jeden závod poté, co dnes na Norisringu porazil Jamieho Greena. Ital do závodu přitom startoval z šesté příčky, ale brzy po startu se posunul už na čtvrté místo. Do čela závodu se posunul bez vlastního přičinění, když asi v polovině závodu kolidovali Christian Vietoris, Robert Wickens a Mattias Ekström.
Kolizi způsobil jezdec Audi, který se pokusil předjet Wickense v první vlásence, ale oba spolu kolidovali poté, co Ekström lehce ztratil svoji RS5 DTM na brzdách. Švéd pak navíc ještě roztočil do té doby vedoucího Vietorise. Jak Ekström, tak i Wickens, který mimo jiné do dneška průběžně vedl šampionát, museli ze závodu po této nehodě odstoupit. Pokračovat mohl pouze Vietoris.
Na trať byl navíc povolán safety car a do čela pole se tak dostal Moratara, ten si vedení dokázal udržet až do konce závodu, když k němu po celou dobu neměl daleko Jamie Green. Pro Itala se jedná o druhé vítězství sezony. Vítězství Audi také zastavilo 13 let trvající šňůru vítězství Mercedesů na Norisringu. Třetí místo bral Paul di Resta.
Na čtvrtém, pátém a šestém místě bylo trio BMW v pořadí Marco Wittmann, Bruno Spengler a Maxime Martin. Za sedmé místo bral body Adrien Tambay, který do závodu startoval až z 15. příčky na roštu. Osmý cílem projel Maximilian Götz, který během závodu předvedl pěkný souboj s Augusto Farfusem. Němec na Mercedesu-AMG C 63 DTM získal první body sezony. Devátý byl António Félix da Costa, který do závodu startoval až jako 21. Vítěz kvalifikace Vietoris bral nakonec po výše zmiňované nezaviněné nehodě pouhý bod za desáté místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.