ZÁVODNÍ VÍKEND; Čtvrtý závodní víkend letošního kalendáře DTM přivedl týmy a jezdce na německý městský okruh Norisring, který leží v Nürnbergu. V DTM má tento závod podobný statut jako Grand Prix Monaka ve Formuli 1.
Nedělní závod:Jezdec týmu Abt Audi, Nico Müller, získal v neděli druhé vítězství na Norsringu pro Audi. Müller do závodu přitom startoval ze třetího místa. Hned během prvního kola ale přesprintoval Paula di Restu na Mercedesu a v počátečních fázích závodu tak byl druhý za Tomem Blomqvistem.
Švýcar se svoji Audi k výměně gum vyrazil až na konci okna k tomuto účelu vyhrazenému. Blomqvist zajel do boxů o něco dříve, Müller dokázal předvést několik rychlých kol a po povedené zastávce vyjel na trať před jezdcem BMW. Na čele tou dobou byli jezdci, kteří ještě nebyli v boxech, jakmile ale i oni zajeli k výměně gum, tak se Müller dostal do čela s poměrně slušným náskokem před BMW M4 DTM Toma Blomqvista. Ten se smrsknul, když chvíli před koncem musel kvůli několika úlomkům na trať safety car.
I po restartu si ale Müller vedení udržel a získal svoje první vítězství v DTM. Navíc se tak stal sedmým letošním vítězem v DTM z celkových osmi závodů! Audi si po večerejšku připsalo druhé vítězství na Norisringu, přitom naposled zde slavilo v roce 2002. Podium doplnil Maxime Martin, který do závodu startoval ze šestého místa a předvedl pěkný výkon.
Čtvrtý pod šachovnicovou vlajkou projel Paul Di Resta na Mercedesu-AMG C 63 DTM, následovali jej Lucas Auer a Marco Wittmann. Dále pak následovali Bruno Spengler a vítěz včerejšího závodu, Edoardo Mortara. Desítku doplnila dvě BMW v rukou Tima Glocka a Martina Tomczyka, tito dva Němci profitovali z incidentů, které se na kraji bodované desítky v druhé polovině závodu udály.
Relativně dobře měl závod rozjetý před tímto víkendem průběžně vedoucí muž celkové klasifikace, Robert Wickens. Ten ale v jednom ze soubojů poškodil gumu, dostal defekt a musel podruhé do boxů, a tak dojel až jedenáctý. Na body by jistě dosáhl také Christian Vietoris, ten ale dostal drive-through penalizaci za kontakt s António Félixem da Costou. Portugalec vůbec během dnešního závodu schytal hodně ran (například jej roztočil Daniel Juncadella) a nakonec musel vzdát.
Důvod k radosti dnes neměl Audi Sport Team Phoenix, jehož dva piloti, Timo Scheider a Mike Rockenfeller, vzájemně kolidovali a připravili se tak o možnost zisku bodů. Přitom Scheider tou dobou držel desáté místo, jenže Rockenfeller nedobrzdil, svého kolegu roztočil a sám si výrazněji poškodil auto. Cíl závodu neviděl ani Gary Paffett, který startoval ze konce roštu, pěkně se probíjel polem, ale když se dostal na desáté místo, tak začal stávkovat jeho Mercedes.
Nejrychlejší v kvalifikaci byl Mattias Ekström, který ale po penalizaci startoval až ze čtvré příčky. Hned v první zatáčce ale nedobrzdil a měl kontakt s di Restou a závod po pouhém kole pro poškození auta vzdal.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec týmu Audi Abt Sportsline, Edoardo Mortara, se stal prvním pilotem letošní sezony, který dokázal vyhrát více než jeden závod poté, co dnes na Norisringu porazil Jamieho Greena. Ital do závodu přitom startoval z šesté příčky, ale brzy po startu se posunul už na čtvrté místo. Do čela závodu se posunul bez vlastního přičinění, když asi v polovině závodu kolidovali Christian Vietoris, Robert Wickens a Mattias Ekström.
Kolizi způsobil jezdec Audi, který se pokusil předjet Wickense v první vlásence, ale oba spolu kolidovali poté, co Ekström lehce ztratil svoji RS5 DTM na brzdách. Švéd pak navíc ještě roztočil do té doby vedoucího Vietorise. Jak Ekström, tak i Wickens, který mimo jiné do dneška průběžně vedl šampionát, museli ze závodu po této nehodě odstoupit. Pokračovat mohl pouze Vietoris.
Na trať byl navíc povolán safety car a do čela pole se tak dostal Moratara, ten si vedení dokázal udržet až do konce závodu, když k němu po celou dobu neměl daleko Jamie Green. Pro Itala se jedná o druhé vítězství sezony. Vítězství Audi také zastavilo 13 let trvající šňůru vítězství Mercedesů na Norisringu. Třetí místo bral Paul di Resta.
Na čtvrtém, pátém a šestém místě bylo trio BMW v pořadí Marco Wittmann, Bruno Spengler a Maxime Martin. Za sedmé místo bral body Adrien Tambay, který do závodu startoval až z 15. příčky na roštu. Osmý cílem projel Maximilian Götz, který během závodu předvedl pěkný souboj s Augusto Farfusem. Němec na Mercedesu-AMG C 63 DTM získal první body sezony. Devátý byl António Félix da Costa, který do závodu startoval až jako 21. Vítěz kvalifikace Vietoris bral nakonec po výše zmiňované nezaviněné nehodě pouhý bod za desáté místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.