ZÁVODNÍ VÍKEND; Čtvrtý závodní víkend letošního kalendáře DTM přivedl týmy a jezdce na německý městský okruh Norisring, který leží v Nürnbergu. V DTM má tento závod podobný statut jako Grand Prix Monaka ve Formuli 1.
Nedělní závod:Jezdec týmu Abt Audi, Nico Müller, získal v neděli druhé vítězství na Norsringu pro Audi. Müller do závodu přitom startoval ze třetího místa. Hned během prvního kola ale přesprintoval Paula di Restu na Mercedesu a v počátečních fázích závodu tak byl druhý za Tomem Blomqvistem.
Švýcar se svoji Audi k výměně gum vyrazil až na konci okna k tomuto účelu vyhrazenému. Blomqvist zajel do boxů o něco dříve, Müller dokázal předvést několik rychlých kol a po povedené zastávce vyjel na trať před jezdcem BMW. Na čele tou dobou byli jezdci, kteří ještě nebyli v boxech, jakmile ale i oni zajeli k výměně gum, tak se Müller dostal do čela s poměrně slušným náskokem před BMW M4 DTM Toma Blomqvista. Ten se smrsknul, když chvíli před koncem musel kvůli několika úlomkům na trať safety car.
I po restartu si ale Müller vedení udržel a získal svoje první vítězství v DTM. Navíc se tak stal sedmým letošním vítězem v DTM z celkových osmi závodů! Audi si po večerejšku připsalo druhé vítězství na Norisringu, přitom naposled zde slavilo v roce 2002. Podium doplnil Maxime Martin, který do závodu startoval ze šestého místa a předvedl pěkný výkon.
Čtvrtý pod šachovnicovou vlajkou projel Paul Di Resta na Mercedesu-AMG C 63 DTM, následovali jej Lucas Auer a Marco Wittmann. Dále pak následovali Bruno Spengler a vítěz včerejšího závodu, Edoardo Mortara. Desítku doplnila dvě BMW v rukou Tima Glocka a Martina Tomczyka, tito dva Němci profitovali z incidentů, které se na kraji bodované desítky v druhé polovině závodu udály.
Relativně dobře měl závod rozjetý před tímto víkendem průběžně vedoucí muž celkové klasifikace, Robert Wickens. Ten ale v jednom ze soubojů poškodil gumu, dostal defekt a musel podruhé do boxů, a tak dojel až jedenáctý. Na body by jistě dosáhl také Christian Vietoris, ten ale dostal drive-through penalizaci za kontakt s António Félixem da Costou. Portugalec vůbec během dnešního závodu schytal hodně ran (například jej roztočil Daniel Juncadella) a nakonec musel vzdát.
Důvod k radosti dnes neměl Audi Sport Team Phoenix, jehož dva piloti, Timo Scheider a Mike Rockenfeller, vzájemně kolidovali a připravili se tak o možnost zisku bodů. Přitom Scheider tou dobou držel desáté místo, jenže Rockenfeller nedobrzdil, svého kolegu roztočil a sám si výrazněji poškodil auto. Cíl závodu neviděl ani Gary Paffett, který startoval ze konce roštu, pěkně se probíjel polem, ale když se dostal na desáté místo, tak začal stávkovat jeho Mercedes.
Nejrychlejší v kvalifikaci byl Mattias Ekström, který ale po penalizaci startoval až ze čtvré příčky. Hned v první zatáčce ale nedobrzdil a měl kontakt s di Restou a závod po pouhém kole pro poškození auta vzdal.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec týmu Audi Abt Sportsline, Edoardo Mortara, se stal prvním pilotem letošní sezony, který dokázal vyhrát více než jeden závod poté, co dnes na Norisringu porazil Jamieho Greena. Ital do závodu přitom startoval z šesté příčky, ale brzy po startu se posunul už na čtvrté místo. Do čela závodu se posunul bez vlastního přičinění, když asi v polovině závodu kolidovali Christian Vietoris, Robert Wickens a Mattias Ekström.
Kolizi způsobil jezdec Audi, který se pokusil předjet Wickense v první vlásence, ale oba spolu kolidovali poté, co Ekström lehce ztratil svoji RS5 DTM na brzdách. Švéd pak navíc ještě roztočil do té doby vedoucího Vietorise. Jak Ekström, tak i Wickens, který mimo jiné do dneška průběžně vedl šampionát, museli ze závodu po této nehodě odstoupit. Pokračovat mohl pouze Vietoris.
Na trať byl navíc povolán safety car a do čela pole se tak dostal Moratara, ten si vedení dokázal udržet až do konce závodu, když k němu po celou dobu neměl daleko Jamie Green. Pro Itala se jedná o druhé vítězství sezony. Vítězství Audi také zastavilo 13 let trvající šňůru vítězství Mercedesů na Norisringu. Třetí místo bral Paul di Resta.
Na čtvrtém, pátém a šestém místě bylo trio BMW v pořadí Marco Wittmann, Bruno Spengler a Maxime Martin. Za sedmé místo bral body Adrien Tambay, který do závodu startoval až z 15. příčky na roštu. Osmý cílem projel Maximilian Götz, který během závodu předvedl pěkný souboj s Augusto Farfusem. Němec na Mercedesu-AMG C 63 DTM získal první body sezony. Devátý byl António Félix da Costa, který do závodu startoval až jako 21. Vítěz kvalifikace Vietoris bral nakonec po výše zmiňované nezaviněné nehodě pouhý bod za desáté místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?