ZÁVODNÍ VÍKEND; Čtvrtý závodní víkend letošního kalendáře DTM přivedl týmy a jezdce na německý městský okruh Norisring, který leží v Nürnbergu. V DTM má tento závod podobný statut jako Grand Prix Monaka ve Formuli 1.
Nedělní závod:Jezdec týmu Abt Audi, Nico Müller, získal v neděli druhé vítězství na Norsringu pro Audi. Müller do závodu přitom startoval ze třetího místa. Hned během prvního kola ale přesprintoval Paula di Restu na Mercedesu a v počátečních fázích závodu tak byl druhý za Tomem Blomqvistem.
Švýcar se svoji Audi k výměně gum vyrazil až na konci okna k tomuto účelu vyhrazenému. Blomqvist zajel do boxů o něco dříve, Müller dokázal předvést několik rychlých kol a po povedené zastávce vyjel na trať před jezdcem BMW. Na čele tou dobou byli jezdci, kteří ještě nebyli v boxech, jakmile ale i oni zajeli k výměně gum, tak se Müller dostal do čela s poměrně slušným náskokem před BMW M4 DTM Toma Blomqvista. Ten se smrsknul, když chvíli před koncem musel kvůli několika úlomkům na trať safety car.
I po restartu si ale Müller vedení udržel a získal svoje první vítězství v DTM. Navíc se tak stal sedmým letošním vítězem v DTM z celkových osmi závodů! Audi si po večerejšku připsalo druhé vítězství na Norisringu, přitom naposled zde slavilo v roce 2002. Podium doplnil Maxime Martin, který do závodu startoval ze šestého místa a předvedl pěkný výkon.
Čtvrtý pod šachovnicovou vlajkou projel Paul Di Resta na Mercedesu-AMG C 63 DTM, následovali jej Lucas Auer a Marco Wittmann. Dále pak následovali Bruno Spengler a vítěz včerejšího závodu, Edoardo Mortara. Desítku doplnila dvě BMW v rukou Tima Glocka a Martina Tomczyka, tito dva Němci profitovali z incidentů, které se na kraji bodované desítky v druhé polovině závodu udály.
Relativně dobře měl závod rozjetý před tímto víkendem průběžně vedoucí muž celkové klasifikace, Robert Wickens. Ten ale v jednom ze soubojů poškodil gumu, dostal defekt a musel podruhé do boxů, a tak dojel až jedenáctý. Na body by jistě dosáhl také Christian Vietoris, ten ale dostal drive-through penalizaci za kontakt s António Félixem da Costou. Portugalec vůbec během dnešního závodu schytal hodně ran (například jej roztočil Daniel Juncadella) a nakonec musel vzdát.
Důvod k radosti dnes neměl Audi Sport Team Phoenix, jehož dva piloti, Timo Scheider a Mike Rockenfeller, vzájemně kolidovali a připravili se tak o možnost zisku bodů. Přitom Scheider tou dobou držel desáté místo, jenže Rockenfeller nedobrzdil, svého kolegu roztočil a sám si výrazněji poškodil auto. Cíl závodu neviděl ani Gary Paffett, který startoval ze konce roštu, pěkně se probíjel polem, ale když se dostal na desáté místo, tak začal stávkovat jeho Mercedes.
Nejrychlejší v kvalifikaci byl Mattias Ekström, který ale po penalizaci startoval až ze čtvré příčky. Hned v první zatáčce ale nedobrzdil a měl kontakt s di Restou a závod po pouhém kole pro poškození auta vzdal.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závod:Jezdec týmu Audi Abt Sportsline, Edoardo Mortara, se stal prvním pilotem letošní sezony, který dokázal vyhrát více než jeden závod poté, co dnes na Norisringu porazil Jamieho Greena. Ital do závodu přitom startoval z šesté příčky, ale brzy po startu se posunul už na čtvrté místo. Do čela závodu se posunul bez vlastního přičinění, když asi v polovině závodu kolidovali Christian Vietoris, Robert Wickens a Mattias Ekström.
Kolizi způsobil jezdec Audi, který se pokusil předjet Wickense v první vlásence, ale oba spolu kolidovali poté, co Ekström lehce ztratil svoji RS5 DTM na brzdách. Švéd pak navíc ještě roztočil do té doby vedoucího Vietorise. Jak Ekström, tak i Wickens, který mimo jiné do dneška průběžně vedl šampionát, museli ze závodu po této nehodě odstoupit. Pokračovat mohl pouze Vietoris.
Na trať byl navíc povolán safety car a do čela pole se tak dostal Moratara, ten si vedení dokázal udržet až do konce závodu, když k němu po celou dobu neměl daleko Jamie Green. Pro Itala se jedná o druhé vítězství sezony. Vítězství Audi také zastavilo 13 let trvající šňůru vítězství Mercedesů na Norisringu. Třetí místo bral Paul di Resta.
Na čtvrtém, pátém a šestém místě bylo trio BMW v pořadí Marco Wittmann, Bruno Spengler a Maxime Martin. Za sedmé místo bral body Adrien Tambay, který do závodu startoval až z 15. příčky na roštu. Osmý cílem projel Maximilian Götz, který během závodu předvedl pěkný souboj s Augusto Farfusem. Němec na Mercedesu-AMG C 63 DTM získal první body sezony. Devátý byl António Félix da Costa, který do závodu startoval až jako 21. Vítěz kvalifikace Vietoris bral nakonec po výše zmiňované nezaviněné nehodě pouhý bod za desáté místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOBOTNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.