ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zamíří do Rakouska na bývalý A1 Ring, dnes již Red Bull Ring. Rakouská trať leží v krásném prostředí Alp a jejím specifikem jsou poměrně vysoké výškové rozdíly. Pojďte s námi sledovat průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:Vítězství v nedělním závodu si připisuje Mattias Ekström a posunuje se tak do čela průběžné klasifikace sezony. Pro Švéda se jedná o druhé vítězství v letošní sezoně. Nedělní závod se jel na mokru a z pole position do něj odstartoval právě Ekström, který v jeho průběhu do čela nikoho nepustil. Ke konci závodu ale svoje 21. vítězství v kariéře musel hájit před dotírajícím Garym Paffettem.
V celé oblasti okruhu panovaly silné deště, a tak byl start závodu posunut o 20 minut a prvních 5 kol se odjelo za safety carem. Jakmile bylo jezdcům dovoleno závodit, tak si Ekström začal budovat náskok před Mikem Rockenfellerem a Paffettem. Brit ve čtvrtém závodním kole předvedl moc pěkný předjížděcí manévr vnějškem v zatáčce číslo 4 a posunul se na druhé místo.
Tou dobou měl už Ekström náskok 5 vteřin, Paffet jej ale dokázal do prvních zastávek v boxech, ke kterým zajeli s rozdílem jediného kola, stáhnout na 3,5 vteřiny. Ekström, který zajel do boxů o kolo později, dokázal náskok natáhnout na 6 vteřin v době, kdy zbývalo 20 minut do konce závodu.
Paffett ale zatroubil k útoku, když byl vždycky rychlejší ve druhém sektoru trati a Švéda stahoval tempem 0,5s na kolo. 5 minut před koncem byl rozdíl jen 2,1s. Pak ale zabral Ekström a podařilo se mu natáhnout náskok na 4,3s a okolo této hodnoty zůstal až do konce závodu.
Sobotní vítěz, Edoardo Mortara, bral poslední místo na podiu, když předstihl Rockenfellera během zastávek v boxech. V jednom kole chyboval ve třetí zatáčce, ale do té doby držel dokonce krok i s Paffettem.
Páté místo v cíli bral Nico Müller, který startoval až z 11. pozice. V nájezdu do posledního kola za ním byli Robert Wickens, Timo Scheider a Pascal Wehrlein. Wehrlein předjel jak Scheidera tak i Wickense v zatáčkách 1 a 2. V zatáčce č. 3 ale ťukl zezadu do Mercedesu Wickense Scheider, což vyústilo v roztočení obou jezdců třícípé hvězdy a jejich konec v kačírku.
Jakou měl celý incident dohru, to si můžete přečíst zde.
Wehrlein tak přišel o svoje dosavadní vedení v šampionátu, které mu vydrželo pouze 24 hodin. S 94 body je na třetím místě za vedoucím Ekströmem (111) a druhým Mortarou (98). Celý incident vyšetřují komisaři, jisté je to, že Scheider projel cílem jako šestý před Lucasem Auerem, Maximilianem Götzem, Christianem Vietorisem a Paulem di Restou.
Pro nováčky Auera a Götze se jedná o nejlepší výsledky v DTM. Götz získal dokonce první body. Nejlepším BMW byl Antonio Felix da Costa až na 11. místě. Následovali jej pak Marco Wittmann a Martin Tomczyk. Jamie Green, který do Spielbergu dojel jako vedoucí muž mistrovství, dojel až 18. Jedná se o pátý závod v řadě bez bodů v jeho podání.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Jezdec Audi, Edoardo Mortara, zaznamenal v sobotním závodu na Red Bull Ringu třetí vítězství ve své kariéře v DTM. V důsledku dnešního závodu se do čela průběžného hodnocení šampionátu dostává Pascal Wehrlein z týmu Mercedes. Asi tak by se dal charakterizovat dnešní závod v Rakousku.
Ital vyhrál oba volné tréninky a také získal pole-position. Jenže start se povedl lépe Jamiemu Greenovi a Brit šel do čela. Avšak ne na dlouho, ve druhém kole musel do té doby vedoucí muž průběžného hodnocení DTM zpomalit kvůli problémům s řazením své Audi. Green vedl tabulku DTM od květnového závodu na Lausitzringu.
Po odstoupení Jamieho vedení v závodu převzal Edoardo Mortara a už jej nikdo neohrozil. Jezdec si brzy vybudoval náskok zhruba 2 vteřin a postupně jej navýšil až na 3 vteřiny. V cíli tak slavil svůj už druhý triumf na zdejší trati (vyhrál zde už v roce 2012).
Druhé místo v závodu vyjel Pascal Wehrlein na Mercedesu. Tento výsledek jej posouvá do čela šampionátu. Němec po startu sice ztratil svoji pozici ve prospěch Paula di Resty, avšak po odstoupení Greena si jí vzal zpět. Pro Pascala to byly třetí stupně vítězů v tomto roce. Po dnešním, 9. závodu sezony, jsme se dostali do poloviny šampionátu.
O 10 vteřin po něm projel cílem osamoceně Paul di Resta, pro kterého je to vyrovnání nejlepšího výsledku letošní sezony (třetí byl v úvodu na Hockenheimu). Čtvrté místo připadlo také do tábora Mercedesu, a to díly Christianu Vietorisovi. Na toho ve druhé polovině závodu hodně tlačil Augusto Farfus na BMW. K této dvojici se ale v závěru závodu přihnal Mattias Ekström.
V posledním kole veterán ve službách Audi předjel jezdce BMW v zatáčce číslo 4 a odsunul jej o příčku níž (na 6. místo). I proto je teď Švéd v hodnocení šampionátu na druhém místě, se ziskem 86 bodů ztrácí na čelo 8 bodů. Třetí příčka patří Mortarovi s 83 body, Green spadl s 81 body až na čtvrtou příčku.
Zbývající body si mezi sebe rozdělili Gary Paffett, Mike Rockenfeller, Marco Wittmann a Adrien Tambay. Hned po prvním kole byli donuceni odstoupit Martin Tomczyk a Robert Wickens.
Výsledky závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.