ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zamíří do Rakouska na bývalý A1 Ring, dnes již Red Bull Ring. Rakouská trať leží v krásném prostředí Alp a jejím specifikem jsou poměrně vysoké výškové rozdíly. Pojďte s námi sledovat průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:Vítězství v nedělním závodu si připisuje Mattias Ekström a posunuje se tak do čela průběžné klasifikace sezony. Pro Švéda se jedná o druhé vítězství v letošní sezoně. Nedělní závod se jel na mokru a z pole position do něj odstartoval právě Ekström, který v jeho průběhu do čela nikoho nepustil. Ke konci závodu ale svoje 21. vítězství v kariéře musel hájit před dotírajícím Garym Paffettem.
V celé oblasti okruhu panovaly silné deště, a tak byl start závodu posunut o 20 minut a prvních 5 kol se odjelo za safety carem. Jakmile bylo jezdcům dovoleno závodit, tak si Ekström začal budovat náskok před Mikem Rockenfellerem a Paffettem. Brit ve čtvrtém závodním kole předvedl moc pěkný předjížděcí manévr vnějškem v zatáčce číslo 4 a posunul se na druhé místo.
Tou dobou měl už Ekström náskok 5 vteřin, Paffet jej ale dokázal do prvních zastávek v boxech, ke kterým zajeli s rozdílem jediného kola, stáhnout na 3,5 vteřiny. Ekström, který zajel do boxů o kolo později, dokázal náskok natáhnout na 6 vteřin v době, kdy zbývalo 20 minut do konce závodu.
Paffett ale zatroubil k útoku, když byl vždycky rychlejší ve druhém sektoru trati a Švéda stahoval tempem 0,5s na kolo. 5 minut před koncem byl rozdíl jen 2,1s. Pak ale zabral Ekström a podařilo se mu natáhnout náskok na 4,3s a okolo této hodnoty zůstal až do konce závodu.
Sobotní vítěz, Edoardo Mortara, bral poslední místo na podiu, když předstihl Rockenfellera během zastávek v boxech. V jednom kole chyboval ve třetí zatáčce, ale do té doby držel dokonce krok i s Paffettem.
Páté místo v cíli bral Nico Müller, který startoval až z 11. pozice. V nájezdu do posledního kola za ním byli Robert Wickens, Timo Scheider a Pascal Wehrlein. Wehrlein předjel jak Scheidera tak i Wickense v zatáčkách 1 a 2. V zatáčce č. 3 ale ťukl zezadu do Mercedesu Wickense Scheider, což vyústilo v roztočení obou jezdců třícípé hvězdy a jejich konec v kačírku.
Jakou měl celý incident dohru, to si můžete přečíst zde.
Wehrlein tak přišel o svoje dosavadní vedení v šampionátu, které mu vydrželo pouze 24 hodin. S 94 body je na třetím místě za vedoucím Ekströmem (111) a druhým Mortarou (98). Celý incident vyšetřují komisaři, jisté je to, že Scheider projel cílem jako šestý před Lucasem Auerem, Maximilianem Götzem, Christianem Vietorisem a Paulem di Restou.
Pro nováčky Auera a Götze se jedná o nejlepší výsledky v DTM. Götz získal dokonce první body. Nejlepším BMW byl Antonio Felix da Costa až na 11. místě. Následovali jej pak Marco Wittmann a Martin Tomczyk. Jamie Green, který do Spielbergu dojel jako vedoucí muž mistrovství, dojel až 18. Jedná se o pátý závod v řadě bez bodů v jeho podání.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Jezdec Audi, Edoardo Mortara, zaznamenal v sobotním závodu na Red Bull Ringu třetí vítězství ve své kariéře v DTM. V důsledku dnešního závodu se do čela průběžného hodnocení šampionátu dostává Pascal Wehrlein z týmu Mercedes. Asi tak by se dal charakterizovat dnešní závod v Rakousku.
Ital vyhrál oba volné tréninky a také získal pole-position. Jenže start se povedl lépe Jamiemu Greenovi a Brit šel do čela. Avšak ne na dlouho, ve druhém kole musel do té doby vedoucí muž průběžného hodnocení DTM zpomalit kvůli problémům s řazením své Audi. Green vedl tabulku DTM od květnového závodu na Lausitzringu.
Po odstoupení Jamieho vedení v závodu převzal Edoardo Mortara a už jej nikdo neohrozil. Jezdec si brzy vybudoval náskok zhruba 2 vteřin a postupně jej navýšil až na 3 vteřiny. V cíli tak slavil svůj už druhý triumf na zdejší trati (vyhrál zde už v roce 2012).
Druhé místo v závodu vyjel Pascal Wehrlein na Mercedesu. Tento výsledek jej posouvá do čela šampionátu. Němec po startu sice ztratil svoji pozici ve prospěch Paula di Resty, avšak po odstoupení Greena si jí vzal zpět. Pro Pascala to byly třetí stupně vítězů v tomto roce. Po dnešním, 9. závodu sezony, jsme se dostali do poloviny šampionátu.
O 10 vteřin po něm projel cílem osamoceně Paul di Resta, pro kterého je to vyrovnání nejlepšího výsledku letošní sezony (třetí byl v úvodu na Hockenheimu). Čtvrté místo připadlo také do tábora Mercedesu, a to díly Christianu Vietorisovi. Na toho ve druhé polovině závodu hodně tlačil Augusto Farfus na BMW. K této dvojici se ale v závěru závodu přihnal Mattias Ekström.
V posledním kole veterán ve službách Audi předjel jezdce BMW v zatáčce číslo 4 a odsunul jej o příčku níž (na 6. místo). I proto je teď Švéd v hodnocení šampionátu na druhém místě, se ziskem 86 bodů ztrácí na čelo 8 bodů. Třetí příčka patří Mortarovi s 83 body, Green spadl s 81 body až na čtvrtou příčku.
Zbývající body si mezi sebe rozdělili Gary Paffett, Mike Rockenfeller, Marco Wittmann a Adrien Tambay. Hned po prvním kole byli donuceni odstoupit Martin Tomczyk a Robert Wickens.
Výsledky závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.