ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o víkendu zamíří do Rakouska na bývalý A1 Ring, dnes již Red Bull Ring. Rakouská trať leží v krásném prostředí Alp a jejím specifikem jsou poměrně vysoké výškové rozdíly. Pojďte s námi sledovat průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:Vítězství v nedělním závodu si připisuje Mattias Ekström a posunuje se tak do čela průběžné klasifikace sezony. Pro Švéda se jedná o druhé vítězství v letošní sezoně. Nedělní závod se jel na mokru a z pole position do něj odstartoval právě Ekström, který v jeho průběhu do čela nikoho nepustil. Ke konci závodu ale svoje 21. vítězství v kariéře musel hájit před dotírajícím Garym Paffettem.
V celé oblasti okruhu panovaly silné deště, a tak byl start závodu posunut o 20 minut a prvních 5 kol se odjelo za safety carem. Jakmile bylo jezdcům dovoleno závodit, tak si Ekström začal budovat náskok před Mikem Rockenfellerem a Paffettem. Brit ve čtvrtém závodním kole předvedl moc pěkný předjížděcí manévr vnějškem v zatáčce číslo 4 a posunul se na druhé místo.
Tou dobou měl už Ekström náskok 5 vteřin, Paffet jej ale dokázal do prvních zastávek v boxech, ke kterým zajeli s rozdílem jediného kola, stáhnout na 3,5 vteřiny. Ekström, který zajel do boxů o kolo později, dokázal náskok natáhnout na 6 vteřin v době, kdy zbývalo 20 minut do konce závodu.
Paffett ale zatroubil k útoku, když byl vždycky rychlejší ve druhém sektoru trati a Švéda stahoval tempem 0,5s na kolo. 5 minut před koncem byl rozdíl jen 2,1s. Pak ale zabral Ekström a podařilo se mu natáhnout náskok na 4,3s a okolo této hodnoty zůstal až do konce závodu.
Sobotní vítěz, Edoardo Mortara, bral poslední místo na podiu, když předstihl Rockenfellera během zastávek v boxech. V jednom kole chyboval ve třetí zatáčce, ale do té doby držel dokonce krok i s Paffettem.
Páté místo v cíli bral Nico Müller, který startoval až z 11. pozice. V nájezdu do posledního kola za ním byli Robert Wickens, Timo Scheider a Pascal Wehrlein. Wehrlein předjel jak Scheidera tak i Wickense v zatáčkách 1 a 2. V zatáčce č. 3 ale ťukl zezadu do Mercedesu Wickense Scheider, což vyústilo v roztočení obou jezdců třícípé hvězdy a jejich konec v kačírku.
Jakou měl celý incident dohru, to si můžete přečíst zde.
Wehrlein tak přišel o svoje dosavadní vedení v šampionátu, které mu vydrželo pouze 24 hodin. S 94 body je na třetím místě za vedoucím Ekströmem (111) a druhým Mortarou (98). Celý incident vyšetřují komisaři, jisté je to, že Scheider projel cílem jako šestý před Lucasem Auerem, Maximilianem Götzem, Christianem Vietorisem a Paulem di Restou.
Pro nováčky Auera a Götze se jedná o nejlepší výsledky v DTM. Götz získal dokonce první body. Nejlepším BMW byl Antonio Felix da Costa až na 11. místě. Následovali jej pak Marco Wittmann a Martin Tomczyk. Jamie Green, který do Spielbergu dojel jako vedoucí muž mistrovství, dojel až 18. Jedná se o pátý závod v řadě bez bodů v jeho podání.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Sobotní závod:Jezdec Audi, Edoardo Mortara, zaznamenal v sobotním závodu na Red Bull Ringu třetí vítězství ve své kariéře v DTM. V důsledku dnešního závodu se do čela průběžného hodnocení šampionátu dostává Pascal Wehrlein z týmu Mercedes. Asi tak by se dal charakterizovat dnešní závod v Rakousku.
Ital vyhrál oba volné tréninky a také získal pole-position. Jenže start se povedl lépe Jamiemu Greenovi a Brit šel do čela. Avšak ne na dlouho, ve druhém kole musel do té doby vedoucí muž průběžného hodnocení DTM zpomalit kvůli problémům s řazením své Audi. Green vedl tabulku DTM od květnového závodu na Lausitzringu.
Po odstoupení Jamieho vedení v závodu převzal Edoardo Mortara a už jej nikdo neohrozil. Jezdec si brzy vybudoval náskok zhruba 2 vteřin a postupně jej navýšil až na 3 vteřiny. V cíli tak slavil svůj už druhý triumf na zdejší trati (vyhrál zde už v roce 2012).
Druhé místo v závodu vyjel Pascal Wehrlein na Mercedesu. Tento výsledek jej posouvá do čela šampionátu. Němec po startu sice ztratil svoji pozici ve prospěch Paula di Resty, avšak po odstoupení Greena si jí vzal zpět. Pro Pascala to byly třetí stupně vítězů v tomto roce. Po dnešním, 9. závodu sezony, jsme se dostali do poloviny šampionátu.
O 10 vteřin po něm projel cílem osamoceně Paul di Resta, pro kterého je to vyrovnání nejlepšího výsledku letošní sezony (třetí byl v úvodu na Hockenheimu). Čtvrté místo připadlo také do tábora Mercedesu, a to díly Christianu Vietorisovi. Na toho ve druhé polovině závodu hodně tlačil Augusto Farfus na BMW. K této dvojici se ale v závěru závodu přihnal Mattias Ekström.
V posledním kole veterán ve službách Audi předjel jezdce BMW v zatáčce číslo 4 a odsunul jej o příčku níž (na 6. místo). I proto je teď Švéd v hodnocení šampionátu na druhém místě, se ziskem 86 bodů ztrácí na čelo 8 bodů. Třetí příčka patří Mortarovi s 83 body, Green spadl s 81 body až na čtvrtou příčku.
Zbývající body si mezi sebe rozdělili Gary Paffett, Mike Rockenfeller, Marco Wittmann a Adrien Tambay. Hned po prvním kole byli donuceni odstoupit Martin Tomczyk a Robert Wickens.
Výsledky závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého tréninku: zde
Výsledky prvního tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?