Jezdec BMW, António Félix da Costa, je rád za svoje první vítězství v DTM. O svých dovednostech prý nikdy nepochyboval.
António Félix da Costa potřeboval 18 závodů na to, aby se dostal v DTM na nejvyšší stupínek po konci závodu. Čtvrtý závodní víkend DTM sezony 2015 pro něj byl ale velmi povedený - na holandském Zandvoortu si zajistil nejen první pole position, ale také první podiové umístění a pak hlavně první vítězství. Pro Portugalského závodníka se tak jedná o velký úspěch. Mnozí nad ním přitom pomalu začínali lámat hůl.
Při svém vstupu do DTM si to António Félix da Costa představoval úplně jinak, jak ostatně sám přiznává: "Když jsem před rokem přišel do DTM, tak to všechno vypadalo jinak. Auto bylo super, BMW bylo celkově vzato velmi silné a já mohl od začátku bojovat na špici. Pak jsem se ale dostal do problémů," říká António Félix da Costa.
Jezdec týmu Schnitzer pokračuje: "Najednou pro mě začalo být těžké poradit si s vyvážením auta, abych BMW a DTM mohl ukázat, čeho jsem schopen." Druhá polovina sezony "byla velmi těžká". Po zisku prvních bodů v Budapešti dokázal mladík bodovat už jen na finálovém závodu na Hockenheimringu, to byl devátý. Celkově tak z deseti závodů vytěžil šest bodů a zůstal tak silně za svými očekáváními.
"V zimě jsem pak ale udělal velký pokrok a svoji situaci velmi detailně analyzoval. Po určitých problémech všech u BMW zkraje roku 2015 teď na Zandvoortu vše klaplo. To mě dělá samozřejmě pyšným. Zároveň jsem nikdy nepochyboval, že můžu vést a vyhrát závod, když vše zapadne do sebe. To byl nakonec teď ten případ. Já jsem mohl dokázat, že držím slovo a můžu vyhrát."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?