Jezdec BMW, António Félix da Costa, je rád za svoje první vítězství v DTM. O svých dovednostech prý nikdy nepochyboval.
António Félix da Costa potřeboval 18 závodů na to, aby se dostal v DTM na nejvyšší stupínek po konci závodu. Čtvrtý závodní víkend DTM sezony 2015 pro něj byl ale velmi povedený - na holandském Zandvoortu si zajistil nejen první pole position, ale také první podiové umístění a pak hlavně první vítězství. Pro Portugalského závodníka se tak jedná o velký úspěch. Mnozí nad ním přitom pomalu začínali lámat hůl.
Při svém vstupu do DTM si to António Félix da Costa představoval úplně jinak, jak ostatně sám přiznává: "Když jsem před rokem přišel do DTM, tak to všechno vypadalo jinak. Auto bylo super, BMW bylo celkově vzato velmi silné a já mohl od začátku bojovat na špici. Pak jsem se ale dostal do problémů," říká António Félix da Costa.
Jezdec týmu Schnitzer pokračuje: "Najednou pro mě začalo být těžké poradit si s vyvážením auta, abych BMW a DTM mohl ukázat, čeho jsem schopen." Druhá polovina sezony "byla velmi těžká". Po zisku prvních bodů v Budapešti dokázal mladík bodovat už jen na finálovém závodu na Hockenheimringu, to byl devátý. Celkově tak z deseti závodů vytěžil šest bodů a zůstal tak silně za svými očekáváními.
"V zimě jsem pak ale udělal velký pokrok a svoji situaci velmi detailně analyzoval. Po určitých problémech všech u BMW zkraje roku 2015 teď na Zandvoortu vše klaplo. To mě dělá samozřejmě pyšným. Zároveň jsem nikdy nepochyboval, že můžu vést a vyhrát závod, když vše zapadne do sebe. To byl nakonec teď ten případ. Já jsem mohl dokázat, že držím slovo a můžu vyhrát."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?