Da Costa: Nikdy jsem o sobě nepochyboval

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
iM2 16. července 2015 18:10
Sdílej:

Jezdec BMW, António Félix da Costa, je rád za svoje první vítězství v DTM. O svých dovednostech prý nikdy nepochyboval.

António Félix da Costa potřeboval 18 závodů na to, aby se dostal v DTM na nejvyšší stupínek po konci závodu. Čtvrtý závodní víkend DTM sezony 2015 pro něj byl ale velmi povedený - na holandském Zandvoortu si zajistil nejen první pole position, ale také první podiové umístění a pak hlavně první vítězství. Pro Portugalského závodníka se tak jedná o velký úspěch. Mnozí nad ním přitom pomalu začínali lámat hůl.

Při svém vstupu do DTM si to António Félix da Costa představoval úplně jinak, jak ostatně sám přiznává: "Když jsem před rokem přišel do DTM, tak to všechno vypadalo jinak. Auto bylo super, BMW bylo celkově vzato velmi silné a já mohl od začátku bojovat na špici. Pak jsem se ale dostal do problémů," říká António Félix da Costa.

Jezdec týmu Schnitzer pokračuje: "Najednou pro mě začalo být těžké poradit si s vyvážením auta, abych BMW a DTM mohl ukázat, čeho jsem schopen." Druhá polovina sezony "byla velmi těžká". Po zisku prvních bodů v Budapešti dokázal mladík bodovat už jen na finálovém závodu na Hockenheimringu, to byl devátý. Celkově tak z deseti závodů vytěžil šest bodů a zůstal tak silně za svými očekáváními. 

"V zimě jsem pak ale udělal velký pokrok a svoji situaci velmi detailně analyzoval. Po určitých problémech všech u BMW zkraje roku 2015 teď na Zandvoortu vše klaplo. To mě dělá samozřejmě pyšným. Zároveň jsem nikdy nepochyboval, že můžu vést a vyhrát závod, když vše zapadne do sebe. To byl nakonec teď ten případ. Já jsem mohl dokázat, že držím slovo a můžu vyhrát."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.