Jarek Janiš – Zandvoort preview

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 2. září 2004 10:37
Sdílej:

Jarek Janiš se po letní přestávce nemůže dočkat návratu k závodům a těší se na výzvu v podobě proslulého okruhu Zandvoort.

Šampionát DTM měl po závodu na Oscherslebenu vítanou čtyřtýdenní přestávku, ale nyní se už všichni těší na návrat k závodům a Janiš není výjimkou. Mladý český jezdec po dobu přestávky nebyl zcela bez závodů, protože se zúčastnil s vozem AMG-Mercedes CLK ve specifikaci DTM závodu českého šampionátu a čeští fanoušci tak měli možnost poznat, co mohou očekávat při zářijovém závodu DTM v Brně. Vedle toho také navštívil jako host České pojišťovny, svého dlouholetého sponzora, závod MotoGP v Brně a Truck GP v Mostě. Jarek Janiš: „Jsem rád, že po dlouhé přestávce znovu usednu do závodního vozu, ačkoliv jsem jel jeden závod českého šampionátu. Závod MotoGP byl zajímavý a všiml jsem si, že tam byla skvělá atmosféra. Doufám, že v průběhu závodního víkendu DTM to bude podobné. V Zandvoortu jsem závodil v roce 2000 s formulí Ford, dojel jsem tehdy druhý. V průběhu kola se mění sklon trati, myslím si, že to se líbí všem jezdcům. Okruh leží hned vedle pláže, což znamená, že větrné počasí může na trať navát písek. Trať potom velmi klouže a podmínky se rychle mění. Můj inženýr Karl mi poslal video z kokpitu vozu z loňského závodu, takže mám představu, jak se tam vůz DTM chová. Nicméně ve čtvrtek vyrazíme na obhlídku okruhu a budeme diskutovat o průjezdu zatáčkami, rychlostními stupni atd. Zandvoort je posledním podnikem před mým domácím závodem v Brně a chci tam získat co nejlepší možný výsledek.“ Zandvoort leží 25 kilometrů na západ od Amsterdamu, je to hezké město přímo na pobřeží. Okruh má bohatou historii, první závod se jel už v roce 1948 a nedlouho poté se Zandvoort dostal do kalendáře formule 1. V průběhu let hostil 30 Grand Prix F1, ta poslední z nich se jela v roce 1985. Od té doby byl okruh modernizován a v kalendáři DTM má své pevné místo. Závodní víkend je velmi populární mezi týmy i fanoušky, protože jen pár metrů za okruhem je pláž. Na ní probíhají až do nočních hodin párty a grilování, což vytváří jedinečnou atmosféru. Holandští fanoušci jsou dobře známi svou láskou k automobilovým závodům a organizátoři očekávají zaplněné tribuny. Do konce sezony zbývají již jen tři závody a boj o šampionát získává stále větší náboj. Holandští fanoušci budou nepochybně držet palce Christijanu Albersovi, který je na druhém místě průběžného pořadí šampionátu. Osmý závod šampionátu 2004 - Zandvoort Datum: 3.-5. září Délka okruhu: 4307 metrů Délka závodu: 36 kol = 155,052 km Pole position 2003: Timo Scheider, Opel Astra Coupe 1:35,336 Traťový rekord DTM: Christijan Albers, AMG-Mercedes CLK 1:36,494 (2003) Loňský vítěz: Christijan Albers, AMG-Mercedes CLK Program Pátek 08:45-09:00 Roll out 10:15-11:45 Test 1 15:00-16:30 Test 1 Sobota 10:35-11:35 Volný trénink 13:00 Kvalifikace 13:30 Superpole Neděle 9:15-09:45 Warm up 14:00 Start závodu BPA sport marketing, a.s. a www.jarek-nais.cz
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.