Jarek Janiš – Zandvoort preview

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 2. září 2004 10:37
Sdílej:

Jarek Janiš se po letní přestávce nemůže dočkat návratu k závodům a těší se na výzvu v podobě proslulého okruhu Zandvoort.

Šampionát DTM měl po závodu na Oscherslebenu vítanou čtyřtýdenní přestávku, ale nyní se už všichni těší na návrat k závodům a Janiš není výjimkou. Mladý český jezdec po dobu přestávky nebyl zcela bez závodů, protože se zúčastnil s vozem AMG-Mercedes CLK ve specifikaci DTM závodu českého šampionátu a čeští fanoušci tak měli možnost poznat, co mohou očekávat při zářijovém závodu DTM v Brně. Vedle toho také navštívil jako host České pojišťovny, svého dlouholetého sponzora, závod MotoGP v Brně a Truck GP v Mostě. Jarek Janiš: „Jsem rád, že po dlouhé přestávce znovu usednu do závodního vozu, ačkoliv jsem jel jeden závod českého šampionátu. Závod MotoGP byl zajímavý a všiml jsem si, že tam byla skvělá atmosféra. Doufám, že v průběhu závodního víkendu DTM to bude podobné. V Zandvoortu jsem závodil v roce 2000 s formulí Ford, dojel jsem tehdy druhý. V průběhu kola se mění sklon trati, myslím si, že to se líbí všem jezdcům. Okruh leží hned vedle pláže, což znamená, že větrné počasí může na trať navát písek. Trať potom velmi klouže a podmínky se rychle mění. Můj inženýr Karl mi poslal video z kokpitu vozu z loňského závodu, takže mám představu, jak se tam vůz DTM chová. Nicméně ve čtvrtek vyrazíme na obhlídku okruhu a budeme diskutovat o průjezdu zatáčkami, rychlostními stupni atd. Zandvoort je posledním podnikem před mým domácím závodem v Brně a chci tam získat co nejlepší možný výsledek.“
Zandvoort leží 25 kilometrů na západ od Amsterdamu, je to hezké město přímo na pobřeží. Okruh má bohatou historii, první závod se jel už v roce 1948 a nedlouho poté se Zandvoort dostal do kalendáře formule 1. V průběhu let hostil 30 Grand Prix F1, ta poslední z nich se jela v roce 1985. Od té doby byl okruh modernizován a v kalendáři DTM má své pevné místo. Závodní víkend je velmi populární mezi týmy i fanoušky, protože jen pár metrů za okruhem je pláž. Na ní probíhají až do nočních hodin párty a grilování, což vytváří jedinečnou atmosféru. Holandští fanoušci jsou dobře známi svou láskou k automobilovým závodům a organizátoři očekávají zaplněné tribuny. Do konce sezony zbývají již jen tři závody a boj o šampionát získává stále větší náboj. Holandští fanoušci budou nepochybně držet palce Christijanu Albersovi, který je na druhém místě průběžného pořadí šampionátu. Osmý závod šampionátu 2004 - Zandvoort
Datum: 3.-5. září Délka okruhu: 4307 metrů Délka závodu: 36 kol = 155,052 km Pole position 2003: Timo Scheider, Opel Astra Coupe 1:35,336 Traťový rekord DTM: Christijan Albers, AMG-Mercedes CLK 1:36,494 (2003)
Loňský vítěz: Christijan Albers, AMG-Mercedes CLK Program Pátek
08:45-09:00 Roll out 10:15-11:45 Test 1 15:00-16:30 Test 1 Sobota 10:35-11:35 Volný trénink
13:00 Kvalifikace 13:30 Superpole Neděle
9:15-09:45 Warm up 14:00 Start závodu BPA sport marketing, a.s. a www.jarek-nais.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.