Hungaroring: Taktickou bitvu vyhrál Wittmann

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 31. května 2014 14:04
Sdílej:

DTM se po dlouhé době vrací na maďarský okruh Hungaroring, který je pro mnoho fandů velmi blízko, leží totiž pár kilometrů za Budapeští. Charakteristika okruhu by měla být podobné té z Oscherslebenu, týmy zde v zimě absolvovaly testování.

Marco Wittmann získal svoje letošní druhé vítězství a zároveň jeho druhé v DTM po z jeho pohledu poklidném závodu na Hungaroringu. Ovšem jinak to byl závod plný akce, jen vítěz se jim všem nějak vyhnul. Wittmann startoval z pole na měkčí směsi a po povinné zastávce a přezutí na tvrdší gumy měl náskok okolo 40 sekund na nejlepší, kteří jeli strategii opačnou.  "Bylo důležité udržovat náskok [po zastávkách] a to je to, co se stalo. Je to skvělý výsledek, naše druhé vítězství sezony - neuvěřitelné," řekl v cíli Wittmann.  Druhý byl v cíli se ztrátou 6,6s Miguel Molina na Audi, kterému se tak letos po všech dřívějších problémech konečně už zadařilo. Španěl na Audi měl podobně poklidný závod jako Němec na BMW a také startoval na sadě Option. Jediným zádrhelem v jeho dnešním vystoupení byl ne zrovna dobrý start, po kterém se trochu propadl, do zastávek se mu ale podařilo předjet Antonio Felixe da Costu a Tima Glocka (oba také měkčí gumy), a tak do boxů zajížděl z druhého místa.  Pak už se jen zajímal o udržení si dostatečného odstupu na finišující jezdce na měkčí sadě. "Auto bylo dobré, druhé místo je také dobrým výsledkem po dvou těžkých závodech a obtížném startu do sezony." Nejlepším jezdcem v cíli, který do závodu startoval na tvrdších gumách, byl třetí Bruno Spengler. A to pro měkčí gumy zajížděl až z 12. místa ovšem stále jako nejlepší ze skupiny jezdců na tvrdších gumách. Po zastávkách začal ale Bruno prudce stoupat polem.  Čtvrtý v cíli byl Edoardo Mortara, který během závodu dost bojoval s Timem Glockem na BMW. Poprvé měli kontakt v kole 23, kdy Ital Němce předjel v 1. zatáčce. Souboj ale pokračoval a jezdci o pozice bojovali až do posledních kol. Jednou byl Mortara i mimo trať, a tak musel v daném kole zajet o 2 sekundy pomaleji, ale udělal to tak, že ho Glock nemohl předjet. To Tima dost naštvalo a po závodě si to s Edoardem hned vyříkával. Glock ale nakonec dojel až 19., když v posledním kole kolidoval s finišujícím Nico Müllerem na Audi na měkkých gumách.  Adrien Tambay, Maxime Martin a Jamie Green jedoucí stejnou strategii (tvrdší a pak měkčí sady) dofinišovali na konečná místa pět až sedm. Za osmé místo si ovšem připsal svoje první body v DTM da Costa. Dlouho to vypadalo, že aspoň jeden bod pro Mercedes získá slušně jedoucí Robert Wickens, ale po zastávce se přes něj přehnalo spousta jezdců. Nakonec z toho bylo až díky kolizi Glocka a Müllera jen 11. místo. Poslední body tedy brali Ekström a Rockenfeller. Výsledky závodu: zde Marco Wittmann si dnes na maďarském Hungaroringu po poměrně dominantním výkonu zajistil druhépole position v řadě. Ve všech třech částech kvalifikace byl jezdec na BMWnejrychlejší. Vítěz letošního úvodního závodu tak letos do žádného závodu neodstartartoval z horší než 1. řady."Samozřejmě, že je to dobré, kvalifikace šla ve všech fázích docela dobře. Autobylo docela dobré a já se cítil pohodlně. Být na pole position je zásluha celého týmu," říká Marco Wittmann. Druhý byl bývalý jezdec Formule 1, Timo Glock, který za vítězem zaostal o dvě desetiny sekundy. BMW vůbec obsadilo skoro celou TOP6 až na třetímísto, jediným mužem, který se do špičky dokázal vklínit, byl Miguel Molina na Audi.  Hezký výkon předvedl v Q3 letošní nováček v DTM, Maxime Martine na BMW, který byl o pouhé dvě desetiny pomalejší než Molina. "Je to skvělé, je to moje první Q3 a čtvrtémísto je docela dobrým výsledkem. Tým odvedl dobrou práci, BMW je silné a už se těším na zítřek." Do Q3 se také poprvé v DTM podíval Nico Müller a stačilo to na osmé místo.  Když se podíváme na opačný konec roštu, tak vidíme další zklamání Mercedesů. Všech 5 jezdců vypadnuvších v Q1 byli piloti Mercedesu. Jedině Pascal Wehrlein a Robert Wickens se dokázali protáhnout dále. Nebýt Martina Tomczyka na 18. místě, tak Mercedesy okupují kompletní konec startovního roštu.  Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.