Hungaroring: Taktickou bitvu vyhrál Wittmann

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 31. května 2014 14:04
Sdílej:

DTM se po dlouhé době vrací na maďarský okruh Hungaroring, který je pro mnoho fandů velmi blízko, leží totiž pár kilometrů za Budapeští. Charakteristika okruhu by měla být podobné té z Oscherslebenu, týmy zde v zimě absolvovaly testování.

Marco Wittmann získal svoje letošní druhé vítězství a zároveň jeho druhé v DTM po z jeho pohledu poklidném závodu na Hungaroringu. Ovšem jinak to byl závod plný akce, jen vítěz se jim všem nějak vyhnul. Wittmann startoval z pole na měkčí směsi a po povinné zastávce a přezutí na tvrdší gumy měl náskok okolo 40 sekund na nejlepší, kteří jeli strategii opačnou. 
"Bylo důležité udržovat náskok [po zastávkách] a to je to, co se stalo. Je to skvělý výsledek, naše druhé vítězství sezony - neuvěřitelné," řekl v cíli Wittmann.  Druhý byl v cíli se ztrátou 6,6s Miguel Molina na Audi, kterému se tak letos po všech dřívějších problémech konečně už zadařilo. Španěl na Audi měl podobně poklidný závod jako Němec na BMW a také startoval na sadě Option. Jediným zádrhelem v jeho dnešním vystoupení byl ne zrovna dobrý start, po kterém se trochu propadl, do zastávek se mu ale podařilo předjet Antonio Felixe da Costu a Tima Glocka (oba také měkčí gumy), a tak do boxů zajížděl z druhého místa. 
Pak už se jen zajímal o udržení si dostatečného odstupu na finišující jezdce na měkčí sadě. "Auto bylo dobré, druhé místo je také dobrým výsledkem po dvou těžkých závodech a obtížném startu do sezony." Nejlepším jezdcem v cíli, který do závodu startoval na tvrdších gumách, byl třetí Bruno Spengler. A to pro měkčí gumy zajížděl až z 12. místa ovšem stále jako nejlepší ze skupiny jezdců na tvrdších gumách. Po zastávkách začal ale Bruno prudce stoupat polem. 
Čtvrtý v cíli byl Edoardo Mortara, který během závodu dost bojoval s Timem Glockem na BMW. Poprvé měli kontakt v kole 23, kdy Ital Němce předjel v 1. zatáčce. Souboj ale pokračoval a jezdci o pozice bojovali až do posledních kol. Jednou byl Mortara i mimo trať, a tak musel v daném kole zajet o 2 sekundy pomaleji, ale udělal to tak, že ho Glock nemohl předjet. To Tima dost naštvalo a po závodě si to s Edoardem hned vyříkával. Glock ale nakonec dojel až 19., když v posledním kole kolidoval s finišujícím Nico Müllerem na Audi na měkkých gumách. 
Adrien Tambay, Maxime Martin a Jamie Green jedoucí stejnou strategii (tvrdší a pak měkčí sady) dofinišovali na konečná místa pět až sedm. Za osmé místo si ovšem připsal svoje první body v DTM da Costa. Dlouho to vypadalo, že aspoň jeden bod pro Mercedes získá slušně jedoucí Robert Wickens, ale po zastávce se přes něj přehnalo spousta jezdců. Nakonec z toho bylo až díky kolizi Glocka a Müllera jen 11. místo. Poslední body tedy brali Ekström a Rockenfeller.
Výsledky závodu: zde Marco Wittmann si dnes na maďarském Hungaroringu po poměrně dominantním výkonu zajistil druhépole position v řadě. Ve všech třech částech kvalifikace byl jezdec na BMWnejrychlejší. Vítěz letošního úvodního závodu tak letos do žádného závodu neodstartartoval z horší než 1. řady."Samozřejmě, že je to dobré, kvalifikace šla ve všech fázích docela dobře. Autobylo docela dobré a já se cítil pohodlně. Být na pole position je zásluha celého týmu," říká Marco Wittmann.
Druhý byl bývalý jezdec Formule 1, Timo Glock, který za vítězem zaostal o dvě desetiny sekundy. BMW vůbec obsadilo skoro celou TOP6 až na třetímísto, jediným mužem, který se do špičky dokázal vklínit, byl Miguel Molina na Audi.  Hezký výkon předvedl v Q3 letošní nováček v DTM, Maxime Martine na BMW, který byl o pouhé dvě desetiny pomalejší než Molina. "Je to skvělé, je to moje první Q3 a čtvrtémísto je docela dobrým výsledkem. Tým odvedl dobrou práci, BMW je silné a už se těším na zítřek." Do Q3 se také poprvé v DTM podíval Nico Müller a stačilo to na osmé místo. 
Když se podíváme na opačný konec roštu, tak vidíme další zklamání Mercedesů. Všech 5 jezdců vypadnuvších v Q1 byli piloti Mercedesu. Jedině Pascal Wehrlein a Robert Wickens se dokázali protáhnout dále. Nebýt Martina Tomczyka na 18. místě, tak Mercedesy okupují kompletní konec startovního roštu. 
Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.