McNish: Audi v roce 2005 jelo na Ekströma

McNish, Allan
McNish, Allan, foto: www.auto-news.cz
iM2 29. prosince 2013 00:04
Sdílej:

Trojnásobný vítěz Le Mans, Allan McNish, mluví o zkušenostech, které ve svém jediném roce v DTM (2005) s Audi získal.

Jedenáct závodů, čtyřikrát body a se ziskem 13 bodů desáté místo absolutně. To je bilance Allana McNishe v DTM. V německém šampionátu se pozdější trojnásobný vítěz Le Mans a vytrvalostní mistr s Audi ohřál pouhou jednu sezonu. Zpětně o roce 2005 říká: "Trochu jsem to podcenil." Ovšem hodně záleželo také na okolnostech, což připouští i sám Skot. Nakonec, že umí ukázal ve vytrvalostních závodech: "V DTM jsem jezdil, když se zpozdil příchod R10." Již před sezonou se dnes již 43letý pilot, který před nedávnem ukončil svoji aktivní kariéru, dostal do nevýhody. "Před prvním závodem jsem měl jen tři testovací dny." To je dost málo, ostatní značkoví kolegové měli času na poznání A4 DTM mnohem více. To situaci dle McNishe samozřejmě zhoršilo. V roce 2005 měl celkem pouze 4 testovací dny, takový Ekström jich měl 18. Allana McNishe jsme v roce 2005 mohli vidět i v Brně "Když jezdíte s autem DTM s těmito speciálními gumami, tak nemůžete chybějící zkušenosti dohonit na tratích jako Lausitzring nebo Oschersleben." Ale i samotný McNish svoje úkoly v DTM zřejmě trochu podcenil: "Audi pravděpodobně také," říká Skot s odstupem času pro německý Motorsport-Total.com a dodává. "Jejich struktura byla tak postavená, že konkurenceschopný mohl být pouze jeden jezdec. Tím byl Eki [Mattias Ekström], ale v tomto roce byl také nejlepším jezdcem Audi." Nejlepším výsledkem McNishe se 17. 7. 2005 stalo čtvrté místo na německém Norisringu. "Na konci roku jsem řekl, že budu v DTM pokračovat, jen pokud dostanu stejné možnosti. Jen tak tam byla šance. Proč člověk závodí? Protože chce vyhrávat." V sezoně 2006 se tak objevoval za volantem nové R10 TDI ve vytrvalostních závodech. Tehdy vyhrál hned první závod sezony.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?