McNish: Audi v roce 2005 jelo na Ekströma

McNish, Allan
McNish, Allan, foto: www.auto-news.cz
iM2 29. prosince 2013 0:04
Sdílej:

Trojnásobný vítěz Le Mans, Allan McNish, mluví o zkušenostech, které ve svém jediném roce v DTM (2005) s Audi získal.

Jedenáct závodů, čtyřikrát body a se ziskem 13 bodů desáté místo absolutně. To je bilance Allana McNishe v DTM. V německém šampionátu se pozdější trojnásobný vítěz Le Mans a vytrvalostní mistr s Audi ohřál pouhou jednu sezonu. Zpětně o roce 2005 říká: "Trochu jsem to podcenil." Ovšem hodně záleželo také na okolnostech, což připouští i sám Skot. Nakonec, že umí ukázal ve vytrvalostních závodech: "V DTM jsem jezdil, když se zpozdil příchod R10." Již před sezonou se dnes již 43letý pilot, který před nedávnem ukončil svoji aktivní kariéru, dostal do nevýhody. "Před prvním závodem jsem měl jen tři testovací dny." To je dost málo, ostatní značkoví kolegové měli času na poznání A4 DTM mnohem více. To situaci dle McNishe samozřejmě zhoršilo. V roce 2005 měl celkem pouze 4 testovací dny, takový Ekström jich měl 18.
Allana McNishe jsme v roce 2005 mohli vidět i v Brně
"Když jezdíte s autem DTM s těmito speciálními gumami, tak nemůžete chybějící zkušenosti dohonit na tratích jako Lausitzring nebo Oschersleben." Ale i samotný McNish svoje úkoly v DTM zřejmě trochu podcenil: "Audi pravděpodobně také," říká Skot s odstupem času pro německý Motorsport-Total.com a dodává. "Jejich struktura byla tak postavená, že konkurenceschopný mohl být pouze jeden jezdec. Tím byl Eki [Mattias Ekström], ale v tomto roce byl také nejlepším jezdcem Audi."
Nejlepším výsledkem McNishe se 17. 7. 2005 stalo čtvrté místo na německém Norisringu. "Na konci roku jsem řekl, že budu v DTM pokračovat, jen pokud dostanu stejné možnosti. Jen tak tam byla šance. Proč člověk závodí? Protože chce vyhrávat." V sezoně 2006 se tak objevoval za volantem nové R10 TDI ve vytrvalostních závodech. Tehdy vyhrál hned první závod sezony.
Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.