McNish: Audi v roce 2005 jelo na Ekströma

McNish, Allan
McNish, Allan, foto: www.auto-news.cz
iM2 29. prosince 2013 00:04
Sdílej:

Trojnásobný vítěz Le Mans, Allan McNish, mluví o zkušenostech, které ve svém jediném roce v DTM (2005) s Audi získal.

Jedenáct závodů, čtyřikrát body a se ziskem 13 bodů desáté místo absolutně. To je bilance Allana McNishe v DTM. V německém šampionátu se pozdější trojnásobný vítěz Le Mans a vytrvalostní mistr s Audi ohřál pouhou jednu sezonu. Zpětně o roce 2005 říká: "Trochu jsem to podcenil." Ovšem hodně záleželo také na okolnostech, což připouští i sám Skot. Nakonec, že umí ukázal ve vytrvalostních závodech: "V DTM jsem jezdil, když se zpozdil příchod R10." Již před sezonou se dnes již 43letý pilot, který před nedávnem ukončil svoji aktivní kariéru, dostal do nevýhody. "Před prvním závodem jsem měl jen tři testovací dny." To je dost málo, ostatní značkoví kolegové měli času na poznání A4 DTM mnohem více. To situaci dle McNishe samozřejmě zhoršilo. V roce 2005 měl celkem pouze 4 testovací dny, takový Ekström jich měl 18. Allana McNishe jsme v roce 2005 mohli vidět i v Brně "Když jezdíte s autem DTM s těmito speciálními gumami, tak nemůžete chybějící zkušenosti dohonit na tratích jako Lausitzring nebo Oschersleben." Ale i samotný McNish svoje úkoly v DTM zřejmě trochu podcenil: "Audi pravděpodobně také," říká Skot s odstupem času pro německý Motorsport-Total.com a dodává. "Jejich struktura byla tak postavená, že konkurenceschopný mohl být pouze jeden jezdec. Tím byl Eki [Mattias Ekström], ale v tomto roce byl také nejlepším jezdcem Audi." Nejlepším výsledkem McNishe se 17. 7. 2005 stalo čtvrté místo na německém Norisringu. "Na konci roku jsem řekl, že budu v DTM pokračovat, jen pokud dostanu stejné možnosti. Jen tak tam byla šance. Proč člověk závodí? Protože chce vyhrávat." V sezoně 2006 se tak objevoval za volantem nové R10 TDI ve vytrvalostních závodech. Tehdy vyhrál hned první závod sezony.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.