Ekström: Problémem je kvalifikace

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 13. ledna 2014 20:18
Sdílej:

Mattias Ekström vysvětluje, proč v roce 2013 nenaplnil očekávání. Jaký je jeho cíl pro konec kariéry?

Kdyby v motorsportu neplatí. O tom moc dobře ví také Mattias Ekström, který má s motorsportem obecně velké zkušenosti a je dvojnásobným mistrem DTM. Švéd si spočítal, jak by pro něj rok 2013 dopadl nebýt známé aféry s lahví vody z německého Norisringu. Nebýt této příhody, tak byl vloni v celkovém hodnocení třetí. Realita ale byla horší. Vloni byl nakonec osmý a se ziskem pouhého jediného podiového umístění určitě nenaplnil svoje očekávání, navíc už více jak dva roky nevyhrál. Rozhodující problém vidí jezdec Audi v kvalifikacích. "V této sezoně jsem byl daleko od toho, kam normálně patřím," říká 35letý jezdec. Viní také trochu pravidla, dle kterých se na vozech po sobotní kvalifikaci nesmí nic změnit, pokud tedy díl není poškozený. "To mě přivozovalo trochu více starostí než jsem si myslel." To o závodních nedělích bývalo "skoro vše TOP". Dle jeho slov by mu s jeho nedělní formou stačila na boje o špici i šestá místa z kvalifikací. "Když je člověk 13. nebo 15., tak pak se 'kalhoty oblékají hůře'." Dobré výkony předvedl letos v Moskvě a na Norisringu. V Moskvě však musel před sebe pustit tehdejšího horkého kadidáta na titul z tábora Audi, Mika Rockenfellera. No a události z Nürnbergu jsou více než známé. "Na ostatních závodech jsme měli až moc konzervativní kvalifikace," říká jezdec, který byl vyhlášen Herzblut-Racerem 2013. V loňském roce si vůbec Mattias vyzkoušel spoustu rozdílných motoristických disciplín. Jel třeba 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps, vyzkoušel si jeden závod v rallycrossu nebo jeden závod australských V8-Supercars. Ale i DTM ho stále baví: "Bylo to zábavné [zkusit něco jiného], ale když se podíváme na tabulku [v DTM], tak už to tak zábavné není." Co na něj čeká v roce 2014? Dle svých slov je to zatím otevřené, nějakou dlouhodobou smlouvu od svého dlouholetého zaměstnavatele, Audi, ale nečeká. "V mé kariéře mě čekají poslední kola, nemyslím ale úplně poslední," řekl Esktröm v rozhovoru pro 'Touring Car Times'. Víme, že bude jezdit zase v DTM, kde se prezentuje už od roku 2001. Mattias má ale zalíbení také v rallycrossu, Supercarech nebo i v závodech GT vozů. Nevylučuje ani možné starty ve WRC. Jeho mottem je: Go hard or go home. "Dám do toho vše a budu jezdit naplno, dokud nepřestanu se závoděním. Mým cílem je ukončit svoji kariéru se startovním číslem 1 na kapotě."
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.