Ekström: Problémem je kvalifikace

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 13. ledna 2014 20:18
Sdílej:

Mattias Ekström vysvětluje, proč v roce 2013 nenaplnil očekávání. Jaký je jeho cíl pro konec kariéry?

Kdyby v motorsportu neplatí. O tom moc dobře ví také Mattias Ekström, který má s motorsportem obecně velké zkušenosti a je dvojnásobným mistrem DTM. Švéd si spočítal, jak by pro něj rok 2013 dopadl nebýt známé aféry s lahví vody z německého Norisringu. Nebýt této příhody, tak byl vloni v celkovém hodnocení třetí. Realita ale byla horší. Vloni byl nakonec osmý a se ziskem pouhého jediného podiového umístění určitě nenaplnil svoje očekávání, navíc už více jak dva roky nevyhrál. Rozhodující problém vidí jezdec Audi v kvalifikacích. "V této sezoně jsem byl daleko od toho, kam normálně patřím," říká 35letý jezdec. Viní také trochu pravidla, dle kterých se na vozech po sobotní kvalifikaci nesmí nic změnit, pokud tedy díl není poškozený. "To mě přivozovalo trochu více starostí než jsem si myslel." To o závodních nedělích bývalo "skoro vše TOP". Dle jeho slov by mu s jeho nedělní formou stačila na boje o špici i šestá místa z kvalifikací. "Když je člověk 13. nebo 15., tak pak se 'kalhoty oblékají hůře'." Dobré výkony předvedl letos v Moskvě a na Norisringu. V Moskvě však musel před sebe pustit tehdejšího horkého kadidáta na titul z tábora Audi, Mika Rockenfellera. No a události z Nürnbergu jsou více než známé. "Na ostatních závodech jsme měli až moc konzervativní kvalifikace," říká jezdec, který byl vyhlášen Herzblut-Racerem 2013. V loňském roce si vůbec Mattias vyzkoušel spoustu rozdílných motoristických disciplín. Jel třeba 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps, vyzkoušel si jeden závod v rallycrossu nebo jeden závod australských V8-Supercars. Ale i DTM ho stále baví: "Bylo to zábavné [zkusit něco jiného], ale když se podíváme na tabulku [v DTM], tak už to tak zábavné není." Co na něj čeká v roce 2014? Dle svých slov je to zatím otevřené, nějakou dlouhodobou smlouvu od svého dlouholetého zaměstnavatele, Audi, ale nečeká. "V mé kariéře mě čekají poslední kola, nemyslím ale úplně poslední," řekl Esktröm v rozhovoru pro 'Touring Car Times'. Víme, že bude jezdit zase v DTM, kde se prezentuje už od roku 2001. Mattias má ale zalíbení také v rallycrossu, Supercarech nebo i v závodech GT vozů. Nevylučuje ani možné starty ve WRC. Jeho mottem je: Go hard or go home. "Dám do toho vše a budu jezdit naplno, dokud nepřestanu se závoděním. Mým cílem je ukončit svoji kariéru se startovním číslem 1 na kapotě."
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.