BMW mění pro rok 2014 dva jezdce

Priaulx, Andy
Priaulx, Andy, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 7. prosince 2013 15:38
Sdílej:

SESTAVA BMW PRO ROK 2014; Andy Priaulx a Dirk Werner již v roce 2014 nebudou jezdit pro BMW v DTM. Jejich kokpity převezme dvojice Maxime Martin a Antonio Felix da Costa.

Dnes se v Mnichově koná tradiční zakončení sezony. BMW u této příležitosti představilo svoji jezdeckou sestavu pro sezonu 2014 - v M4 DTM se nově objeví dosavadní testovací jezdec, Maxime Martin, a nováček Antonio Felix da Costa. "Po přesvědčivém roce v roli testovacího a vývojového jezdce je nyní Maxime Martin připraven zapojit se do DTM. Nejen během testování, ale i během úspěšných startů s BMW Z4 GT3 prokázal, že bude pro nás v DTM posílením. Antonio Felix da Costa nás při testu BMW M3 DTM a i v předešlých formulových sériích přesvědčil o svém talentu. Těší mě, že teď budeme moci pozorovat jeho vývoj v DTM," komentuje příchod nováčků Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport. "Mým cílem bylo se skrze práci jako testovací a vývojový jezdec doporučit se do role závodního pilota v DTM. Jsem moc hrdý na to, že se mi to povedlo. Děkuji BMW Motorsport za několik poučných předešlých let a důvěru. Pro úspěch v DTM udělám vše," říká Maxim Martin, který byl v letech 2012 a 2013 součástí programu BMW s GT vozy. S týmem Marc VDS letos vybojoval 2. místo ve 24 hodinovce na Nürburgringu, ve vytrvalostní sérii Blancpain obsadil 2. a 3. místo. V týmu BMW-Team RLL vybojoval v rámci ALMS vítězství v závodu Long Beach. To 22 letý Antonio Felix da Costa přichází do DTM se spoustou zkušeností z nižších formulí. V minulosti působil v Euroserii F3, GP3 nebo Formuli 3,5, aktuálně je členem juniorského programu Red Bullu. "Je mi ctí jezdit za takovou značku jako je BMW. Přechod z formulí do cestovních vozů je výzvou a novou zkušeností. Auta DTM jsou skvělá na ježdění. DTM je velmi prestižní závodní série. Už se na závody moc těším." U BMW v DTM končí Dirk Werner... Andy Priaulx a Dirk Werner už sice v novém roce nepojedou v DTM s vozy BMW, ale jezdci mnichovské značky zůstávají i nadále. Brit se připojuje k týmu BMW-Team RLL, který se zúčastní nově vzniklého severoamerického šampionátu cestovních vozů (USCC). Němec se bude specializovat na vytrvalostní závody a vrcholem jeho sezony bude 24 hodinovka na Nürburgringu s Z4 GT3. "Zažil jsem dva krásné roky v DTM s týmem Schnitzer, na které budu vždy rád vzpomínat. Pochopitelně jsem zklamaný, že už v DTM nebudu startovat, ale na druhou stranu je hezké zůstat i nadále členem rodiny BMW. Před DTM jsem jezdil vytrvalostní závody a bavily mě. Jsem rád, že se k nim opět vracím," říká Dirk Werner. ...a Andy Priaulx Andy Priaulx doplňuje: "DTM pro mě byla velkorysá zkušenost. Zažil jsem několik skvělých momentů a 3. místo z mého posledního závodu na Hockenheimu je vrcholem. Postrádal jsem tam ale podiová umístění. Na ty bych chtěl s týmem BMW RLL pravidelně dosahovat. Chlapce [z týmu RLL] znám ze svého startu ve 12 hodinovce v Sebringu. Na nové a zajímavé úkoly už se těším." V nové sezoně bude tedy BMW reprezentovat těchto 8 jezdců: Timo Glock, Marco Wittmann, Augusto Farfus, Antonio Felix da Costa, Maxime Martin, Bruno Spengler, Martin Tomczyk a Joey Hand.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.