Farfus: Nemohl jsem udělat víc

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 9. října 2013 10:35
Sdílej:

Jezdec značky BMW, Augusto Farfus, věří, že letos nemohl jezdit lépe. V sezoně již zaznamenal tři vítězství, o možnost bojovat o titul však po Zandvoortu přišel.

Augusto Farfus vyhrál závod na Zandvoortu o 1,6 vteřiny před Mikem Rockenfellerem. Nebýt výjezdu safety caru v důsledku nehody Dirka Wernera a Jamieho Greena, byl by býval jeho náskok větší. To dokazuje rychlost BMW M3 DTM týmu RBM s Farfusem za volantem - jeho náskok na Rockenfellera se po prvních zastávkách zvýšil až na 15 vteřin. "Odvedl jsem svoji práci a nic víc jsem udělat nemohl. Závod v Holandsku se sice mohl zdát jednoduchým, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo. V prvním stintu se mi dařilo ujíždět Rockenfellerovi. Jenže pak mi odešly pneumatiky a on mě začal výrazně stahovat. Měl jsem docela problémy," líčí Brazilec. "Na pneumatikách Prime bylo auto lepší. Na nich jsem na to mohl opravdu tlačit." Třetí vítězství Farfuse v této sezoně znamená, že letos vyhrál víc závodů, než kdokoliv jiný. Jeho druhá pozice už nemůže být nikým ohrožena. Zároveň však už nemůže pomýšlet na boj s Rockenfellerem o titul šampiona DTM, k vítězství mu však blahopřeje. Augusto byl letos se svým týmem nejvýraznější oporou značky BMW "Gratuluji Miku Rockenfellerovi, svůj titul si plně zaslouží. Měl skvělou sezonu a já smekám před tím, čeho dosáhl. Já si ve svém druhém roce v DTM nemám na co stěžovat. Zažil jsem dobrý rok a musím za něj svému týmu poděkovat."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.