DTM bude v příštím roce opět v Číně. Závod se bude konat na podzim na městském okruhu, který ještě bude oznámen.
„Jsme nesmírně potěšeni tím, že budeme již potřetí hostovat v Číně. Čínský trh s osobními vozy je nejvíce rostoucím trhem na světě. To je důvod, proč je pro značky Audi, Mercedes-Benz a BMW tak důležitý,“ vysvětluje zřejmé příčiny ‚dlouhého výletu‘ do Asie Hans Werner Aufrecht, šéf ITR (promotér DTM).
Pojede se buď v Shanghaii nebo Guangdongu, rozhodne se ještě letos. „Čína je připravena na návrat DTM. Jsme největším trhem světa a čínští fanoušci značek Audi, BMW a Mercedes-Benz už se nemohou dočkat, až je uvidí na trati soupeřit. DTM bez diskuse pomůže růstu popularity motoristického sportu v naší zemi,“ říká Maggie Ip, šéf pořádající organizace.
DTM již v Číně jelo dvakrát. Týmy se do Číny podívaly v letech 2004 a 2010. V obou případech se jelo v městských ulicích Shanghaie. Vítězem obou závodů je Gary Paffett. V roce 2004 se však závod jel pouze jako vložený, to znamená, že se jeho výsledky nezapočítávaly do hodnocení šampionátu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?