Co v Británii zastavilo Farfuse?

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 30. května 2013 21:01
Sdílej:

Augusto Farfus byl po svém technickém problému na Brands Hatch zklamaný. Brazilce připravil o možné druhé místo problém s převodovkou vozu M3 DTM.

Na Hockenheimu Augusto Farfus zářil štěstím, na Brands Hatch bylo naopak v jeho tváři patrné velké zklamání. Jezdec BMW jezdil na 2. místě, které by mu zajistilo zvýšení vedení v tabulce hodnocení DTM, jenže pak se jeho M3 DTM rohodla, že dál už nepojede. "Bohůžel nevím přesně, co bylo příčinou," suše odpověděl po závodu pilot.

"Prostě jsem najednou nemohl řadit," pokračoval. Bylo jedno, jestli se snažil zařadit směrem nahoru nebo dolu, ani jedno nešlo. Po chvíli zastavil na okraji dráhy a pokusil se ještě jednou s autem najít společnou řeč: "Snažil jsem se řadit, jenže po chvíli už nešel ani motor." Startovní rovinka přitom nebyla zrovna vhodným parkovacím místem.

"Najednou se odporoučela celá elektronika. Ztratil radiovou komunikaci s boxy. Pokusili jsme se ho dostat zpět," objasňuje dále šéf BMW, Jens Marquardt. Jezdci už ale bylo poměrně jedno, kde jeho závod skončí. Maršálové se rozhodli pro riskantní krok, když jeho vůz zapřáhli za BMW X5 a přetáhli ho na druhou stranu cílové rovinky pouze pod žlutými vlajkami.

"Technický defekt je nejhorším možným důvodem k odstoupení ze závodu. Navíc je velkou smůlou, že se to stalo, když jsem byl druhý. Za celý loňský rok jsme nezažili jediný technický problém a letos už ve druhém závodu, to je prostě škoda," zakončil pilot týmu RBM BMW.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.