4. DEN TESTŮ - HOCKENHEIM; Augusto Farfus zajel v pátek, poslední den předsezonních testů, nejrychlejší čas na trati Hockenheimring. Zakončil tak působivé představení značky BMW v předsezonních testech.
Augusto Farfus zajel poslední den oficiálních ITR testů nejrychlejší čas. Brazilský jezdec ve službách týmu RBM dokázal objet 4,574km dlouhou trat za 1:32,976 min., což je zároveň nejlepší čas ze všech testovacích dní. Papírově by tak měl být Augusto jedním z favoritů během úvodního závodu, který se také odjede na Hockenheimu.
BMW patří v dnešním účtování první tři příčky (stejně tak jako v kompletním). Bruno Spengler a Timo Glock doplnili značkového kolegu Farfuse mezi nejrychlejšími třemi. Vozy BMW vyhrály všechny 4 testovací dny v Německu (v úterý a ve středu Wittmann, včera Hand).
Konkurence od Audi a Merecedesu se musela před rychlostí vozů obhájujících titul sklonit. Nejrychlejší Mercedes dnes byl z týmu HWA s Christianem Vietorisem za volantem - Němec ztratil téměř 0,5s. Za ním byl značkový kolega (z týmu RSC Mücke) Pascal Wehrlein. Až na 6. příčce nalezneme nejrychlejší Audi v rukou Mika Rockenfellera (týmu Phoenix). Oba bývalý šampioni ve službách Audi, Timo Scheider a Mattias Ekström, výsledky uzavírají.
Pořadí třetího dne testů na Hockenheimu:
01. Augusto Farfus (BMW) - 1:32.976 min 02. Bruno Spengler (BMW) - 1:33.189 min 03. Timo Glock (BMW) - 1:33.320 min 04. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:33.453 min 05. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:33.582 min 06. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:33.630 min 07. Andy Priaulx (BMW) - 1:33.715 min 08. Robert Wickens (Mercedes) - 1:33.844 min 09. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:33.897min 10. Mattias Ekström (Audi) - 1:34.370 min 11. Timo Scheider (Audi) - 1:34.922 min
Kombinované výsledky všech 4 dnů:
01. Augusto Farfus (BMW) - 1:32.976 min 02. Bruno Spengler (BMW) - 1:33.189 03. Marco Wittmann (BMW) - 1:33.023 04. Miguel Molina (Audi) - 1:33.242 05. Joey Hand (BMW) - 1:33.284 06. Timo Glock (BMW) - 1:33.320 07. Martin Tomczyk (BMW) - 1:33.437 08. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:33.453 09. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:33.582 10. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:33.630 11. Edoardo Mortara (Audi) - 1:33.678 12. Andy Priaulx (BMW) - 1:33.715 13. Robert Wickens (Mercedes) - 1:33.844 14. Adrien Tambay (Audi) - 1:33.846 15. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.890 16. Dirk Werner (BMW) - 1:33.891 17. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:33.897 18. Timo Scheider (Audi) - 1:34.135 19 .Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:34.284 20. Mattias Ekström (Audi) - 1:34.370 21. Roberto Merhi (Mercedes) - 1:34.774 22. Jamie Green (Audi) - 1:34.829
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?