Ekström: Do pěti let skončím

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 3. dubna 2013 15:31
Sdílej:

Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, říká, že by u Audi nezůstal za všech okolností a dokázal by si představit odchod k jinému týmu. O své budoucnosti se rozhoduje každý rok.

Mattias Ekström je se značkou Audi a projektem DTM neodmyslitelně spjat od roku 2001. Dá se říct, že Švéd u Audi jezdí celou závodní kariéru (v žádné jiné top sérii se nikdy neobjevil). V zimně se hodně spekulovalo o jeho možném odchodu z Ingolstadtu do Mnichova, nakonec ale zůstal věrný značce.

Pokud bychom měli před startem nové sezony vybírat favorita, považuje se Mattias Ekström spíše za outsidera, na čele naopak vidí BMW: "BMW je letos hlavním favoritem na titul." Překvapivé je, že Audi neumístil ani na druhé místo: "Pak následuje Mercedes." zní pro Audi pesimistická prognoza zkušeného pilota. "My se budeme snažit bojovat o to, abychom jezdili na čele."

Ovladatelnost Audi RS5 se ve srovnání s loňským rokem zlepšila a jezdec má z jízdy "lepší pocit". Odhadovat se před kvalifikací na Hockenheimu Mattias neodvažuje. Zdá se, že harmonii v týmu nenarušil ani příchod Jamieho Greena od Mercedesu: "Je to perfektní," těší Ekströma příchod zkušeného Greena.

"Na trati mám z Jamieho velký respekt. Dobře spolu vycházíme. Několikrát jsme se sice dostali do křížku, ale mimo závodní trať je to velmi milý člověk." Mattias už má na svém kontě 123 závodů, tato série by se měla dočkat dalšího pokračování. Momentálě 34 letý ex-mistr DTM říká: "Myslím, že se 4kou na začátku už jezdit nebudu. Chtěl bych z motorsportu odejít v 39."

Jistý si však těmito "počty" není: "Pokud bych si mohl vybrat, zůstat u Audi do 100 let a už nevyhrát žádný závod nebo odejít k jinému výrobci, kde bych jezdil už jen 10 let, ale vyhrál vše, tak určitě odejdu." Na konci sezony 2013 ho tak čeká zřejmě další rozhodnutí.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.