Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, říká, že by u Audi nezůstal za všech okolností a dokázal by si představit odchod k jinému týmu. O své budoucnosti se rozhoduje každý rok.
Mattias Ekström je se značkou Audi a projektem DTM neodmyslitelně spjat od roku 2001. Dá se říct, že Švéd u Audi jezdí celou závodní kariéru (v žádné jiné top sérii se nikdy neobjevil). V zimně se hodně spekulovalo o jeho možném odchodu z Ingolstadtu do Mnichova, nakonec ale zůstal věrný značce.
Pokud bychom měli před startem nové sezony vybírat favorita, považuje se Mattias Ekström spíše za outsidera, na čele naopak vidí BMW: "BMW je letos hlavním favoritem na titul." Překvapivé je, že Audi neumístil ani na druhé místo: "Pak následuje Mercedes." zní pro Audi pesimistická prognoza zkušeného pilota. "My se budeme snažit bojovat o to, abychom jezdili na čele."
Ovladatelnost Audi RS5 se ve srovnání s loňským rokem zlepšila a jezdec má z jízdy "lepší pocit". Odhadovat se před kvalifikací na Hockenheimu Mattias neodvažuje. Zdá se, že harmonii v týmu nenarušil ani příchod Jamieho Greena od Mercedesu: "Je to perfektní," těší Ekströma příchod zkušeného Greena.
"Na trati mám z Jamieho velký respekt. Dobře spolu vycházíme. Několikrát jsme se sice dostali do křížku, ale mimo závodní trať je to velmi milý člověk." Mattias už má na svém kontě 123 závodů, tato série by se měla dočkat dalšího pokračování. Momentálě 34 letý ex-mistr DTM říká: "Myslím, že se 4kou na začátku už jezdit nebudu. Chtěl bych z motorsportu odejít v 39."
Jistý si však těmito "počty" není: "Pokud bych si mohl vybrat, zůstat u Audi do 100 let a už nevyhrát žádný závod nebo odejít k jinému výrobci, kde bych jezdil už jen 10 let, ale vyhrál vše, tak určitě odejdu." Na konci sezony 2013 ho tak čeká zřejmě další rozhodnutí.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.