Dvojnásobný mistr DTM, Mattias Ekström, říká, že by u Audi nezůstal za všech okolností a dokázal by si představit odchod k jinému týmu. O své budoucnosti se rozhoduje každý rok.
Mattias Ekström je se značkou Audi a projektem DTM neodmyslitelně spjat od roku 2001. Dá se říct, že Švéd u Audi jezdí celou závodní kariéru (v žádné jiné top sérii se nikdy neobjevil). V zimně se hodně spekulovalo o jeho možném odchodu z Ingolstadtu do Mnichova, nakonec ale zůstal věrný značce.
Pokud bychom měli před startem nové sezony vybírat favorita, považuje se Mattias Ekström spíše za outsidera, na čele naopak vidí BMW: "BMW je letos hlavním favoritem na titul." Překvapivé je, že Audi neumístil ani na druhé místo: "Pak následuje Mercedes." zní pro Audi pesimistická prognoza zkušeného pilota. "My se budeme snažit bojovat o to, abychom jezdili na čele."
Ovladatelnost Audi RS5 se ve srovnání s loňským rokem zlepšila a jezdec má z jízdy "lepší pocit". Odhadovat se před kvalifikací na Hockenheimu Mattias neodvažuje. Zdá se, že harmonii v týmu nenarušil ani příchod Jamieho Greena od Mercedesu: "Je to perfektní," těší Ekströma příchod zkušeného Greena.
"Na trati mám z Jamieho velký respekt. Dobře spolu vycházíme. Několikrát jsme se sice dostali do křížku, ale mimo závodní trať je to velmi milý člověk." Mattias už má na svém kontě 123 závodů, tato série by se měla dočkat dalšího pokračování. Momentálě 34 letý ex-mistr DTM říká: "Myslím, že se 4kou na začátku už jezdit nebudu. Chtěl bych z motorsportu odejít v 39."
Jistý si však těmito "počty" není: "Pokud bych si mohl vybrat, zůstat u Audi do 100 let a už nevyhrát žádný závod nebo odejít k jinému výrobci, kde bych jezdil už jen 10 let, ale vyhrál vše, tak určitě odejdu." Na konci sezony 2013 ho tak čeká zřejmě další rozhodnutí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.