4. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nejmladší jezdci z kádru značek BMW a Mercedes zajeli v pátek nejrychlejší časy dne. Nerychlejší kolo týdne si udržel Gary Paffett.
Po čtyřech dnech dnes skončily oficiální testy DTM v Barceloně. Jasný obrázek o tom, která značka bude mít z kraje sezony navrch, nemáme, protože dva nejrychlejší časy dne má na svém kontě Mercedes (Robert Wickens v úterý a Gary Paffett ve středu), ve čtvrtek byl nejrychlejší Jamie Green na Audi a na Velký pátek si nejrychlejší čas připsalo BMW zásluhou Marco Wittmanna.
Už během prvního výjezdu zajel 23 letý jezdec kolo z říše snů - 1:06.451 min. Svým časem tak byl o více jak vteřinu rychlejší než zbytek dnes nasazených jezdců BMW, Joey Hand , Andy Priaulx a Dirk Werner, kteří naopak okupovali druhý konec výsledkové listiny.
Druhým časem se dnes blísknula náhrada za Ralfa Schumachera u továrního týmu, teprve 18 letý Pascal Wehrlein. Tato nová akvizice by se mohla Mercedesu vyplatit, protože také včera byl druhý nejrychlejší. Třetí byl Christian Vietoris jezdící také na Mercedesu.
Audi během tohoto týdne bylo spíše takovou tichou vodou, nicméně i dnes její jezdci podali slušné výkony - Timo Scheider byl čtvrtý, Miguel Molina pátý, Mattias Ekström sedmý a Edoardo Mortara osmý.
Výsledky posledního dne testů z Barcelony:
1. Marco Wittmann (BMW) - 1:06.451 min. 2. Pascal Wehrlein (Mercedes) - 1:06.687 min. 3. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:06.706 min. 4. Timo Scheider (Audi) - 1:06.844 min. 5. Miguel Molina (Audi) - 1:07.112 min. 6. Roberto Merhi (Mercedes) --1:07.200 min. 7. Mattias Ekström (Audi) - 1:07.354 min. 8. Edoardo Mortara (Audi) - 1:07.439 min. 9. Joey Hand (BMW) - 1:07.537 min. 10. Andy Priaulx (BMW) - 1:07.839 min. 11. Dirk Werner (BMW) - 1:08.099 min.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?