2. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nejrychlejším jezdcem druhého dne oficiálních testů DTM na sezonu 2013 by Gary Paffett na Mercedesu.
Mercedes se zdá být měsíc před prvním závodem sezony na Hockenheimu v excelentní formě. Ve středu, tedy během druhého dne testů, zajel nejrychlejší čas za chladna, ale sucha, Gary Paffett. Jezdec týmu HWA kolo na Circuit de Catalunya objel za 1:06.149 minut. Nejlepší čas včerejšího dne, který byl stanoven jeho značkovým kolegou, Robertem Wickensem, tak překonal o více jak půl vteřiny.
Gary Paffett si je jistý, že přepracované AMG C-Coupé přes zimu udělalo velký pokrok. "Věřím, že jsme silnější než vloni," řekl Brit pro DTM.TV a zúžení kádru Mercedesu bere jako krok k větší kompaktnosti týmu. "Máme šest konkurenceschopných aut."
Druhý dnes byl Augusto Farfus. Brazilec byl o pouhých 0,028 sekundy pomalejší než Brit a dopoledne to byl právě on, kdo průběžnému pořadí vedl. Hodně se také zlepšil Timo Glock, který v BMW M3 týmu MTEK ztratil pouze 0,066s.
Moc se dnes nedařilo Audi, když prvním jezdcem se čtyřmi kruhy na kapotě byl Timo Scheider, který byl až sedmý. Jamie Green, který dnes netestoval, žádá o trpělivost: "Momentálně mám ještě pocit, že potřebuji v autě více času." Určitě však nechce odepisovat svého nového zaměstnavatele: "Snažím se během těchto čtyř testovacích dní odvést co nejlepší práci, o to se ale také snaží i ostatní. Díky tomu nevíme, jak na tom jsme."
Úřadující šampion DTM, Bruno Spengler, dnes své kolegy jen pozoroval, když on si svoji práci odvedl včera. Kanaďan se však také do žádných prognoz nepouští. "Stále budu tím, který bude na začátku roku stát oběma nohama pevně na zemi. Věřím tomu, že na nás čeká několik velmi silných konkurentů. Audi a Mercedes budou letos velmi, velmi silní. Momentálně jsme spíše opatrní."
Výsledky středečního dne testů v Barceloně:
1. Gary Paffett (Mercedes) - 1:06,149 min 2. Augusto Farfus (BMW) - 1:06,177 min 3. Timo Glock (BMW) - 1:06,215 min 4. Robert Wickens (Mercedes) - 1:06,652 min 5. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:06,809 min 6. Martin Tomczyk (BMW) - 1:07,207 min 7. Timo Scheider (Audi) - 1:07,486 min 8. Miguel Molina (Audi) - 1:07,549 min 9. Mattias Ekström (Audi) - 1:07,596 min 10. Maxime Martin (BMW) - 1:07,929 min 11. Edoardo Mortara (Audi) - 1:08,035 min
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?