2. DEN TESTŮ - BARCELONA; Nejrychlejším jezdcem druhého dne oficiálních testů DTM na sezonu 2013 by Gary Paffett na Mercedesu.
Mercedes se zdá být měsíc před prvním závodem sezony na Hockenheimu v excelentní formě. Ve středu, tedy během druhého dne testů, zajel nejrychlejší čas za chladna, ale sucha, Gary Paffett. Jezdec týmu HWA kolo na Circuit de Catalunya objel za 1:06.149 minut. Nejlepší čas včerejšího dne, který byl stanoven jeho značkovým kolegou, Robertem Wickensem, tak překonal o více jak půl vteřiny.
Gary Paffett si je jistý, že přepracované AMG C-Coupé přes zimu udělalo velký pokrok. "Věřím, že jsme silnější než vloni," řekl Brit pro DTM.TV a zúžení kádru Mercedesu bere jako krok k větší kompaktnosti týmu. "Máme šest konkurenceschopných aut."
Druhý dnes byl Augusto Farfus. Brazilec byl o pouhých 0,028 sekundy pomalejší než Brit a dopoledne to byl právě on, kdo průběžnému pořadí vedl. Hodně se také zlepšil Timo Glock, který v BMW M3 týmu MTEK ztratil pouze 0,066s.
Moc se dnes nedařilo Audi, když prvním jezdcem se čtyřmi kruhy na kapotě byl Timo Scheider, který byl až sedmý. Jamie Green, který dnes netestoval, žádá o trpělivost: "Momentálně mám ještě pocit, že potřebuji v autě více času." Určitě však nechce odepisovat svého nového zaměstnavatele: "Snažím se během těchto čtyř testovacích dní odvést co nejlepší práci, o to se ale také snaží i ostatní. Díky tomu nevíme, jak na tom jsme."
Úřadující šampion DTM, Bruno Spengler, dnes své kolegy jen pozoroval, když on si svoji práci odvedl včera. Kanaďan se však také do žádných prognoz nepouští. "Stále budu tím, který bude na začátku roku stát oběma nohama pevně na zemi. Věřím tomu, že na nás čeká několik velmi silných konkurentů. Audi a Mercedes budou letos velmi, velmi silní. Momentálně jsme spíše opatrní."
Výsledky středečního dne testů v Barceloně:
1. Gary Paffett (Mercedes) - 1:06,149 min 2. Augusto Farfus (BMW) - 1:06,177 min 3. Timo Glock (BMW) - 1:06,215 min 4. Robert Wickens (Mercedes) - 1:06,652 min 5. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:06,809 min 6. Martin Tomczyk (BMW) - 1:07,207 min 7. Timo Scheider (Audi) - 1:07,486 min 8. Miguel Molina (Audi) - 1:07,549 min 9. Mattias Ekström (Audi) - 1:07,596 min 10. Maxime Martin (BMW) - 1:07,929 min 11. Edoardo Mortara (Audi) - 1:08,035 min
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?