1. DEN TESTŮ - BARCELONA; Během prvního dne testů v Barceloně zajel nejrychlejší čas Robert Wickens s Mercedesem C-Klasse AMG Coupé. Po dopolední sekci byl nejrychlejší Mike Rockenfeller s Audi RS5 DTM, favorité se drželi zkrátka.
Když v Barceloně probíhaly testy F1, tak měli jezdci a týmy smůlu na počasí, během prvního dne testů DTM počasí naopak vyšlo skvěle. Vlhká byla trať po nočním dešti pouze v 9:00 ráno, kdy Felipe Albuquerque vyrazil se svou RS5 DTM k prvnímu kolu barcelonských testů. Na konci dne překvapil nejrychlejším časem mladík Mercedesu, Robert Wickens. Jeho kolo mělo hodnotu 1:06,735 min.
Se ztrátou pouhých 0,052s obsadil druho příčku Martin Tomczyk, hvězda týmu BMW byla zároveň jezdcem, s největším počtem kol. Po ukončení testů svítilo vedle jeho jména číslo 170! Domácí hvězda a nováček v DTM, Daniel Juncadella, obsadila třetí příčku (+0,122s). TOP5 (odpoledne) doplnili Bruno Spengler (+0,365s) a Gary Paffett (+0,639s). Odpoledne ale na trati nekroužily vozy Audi.
Dopoledne vozy z Ingolstadtu udávaly tempo. Čas 1:07,070s vynesl v dopolední části Mike Rockenfellera do čela výsledkové listiny. Celkově stačil jeho výkon na 4. příčku v celodenním účtování. Dopoledne Němce následovali značkoví kolegové - Jamie Green a Adrien Tambay. Mike dopoledne odjel 92 okruhů, což bylo nejvíc ze všech.
Nováček BMW, Timo Glock, při druhém testu vozu DTM odjel 106 kol a celkově obsadil 10. pozici. Dnes týmy také mohly zkoušet DRS a nové pneumatiky od společnosti Hankook.
Výsledky úterního testu: 1. Robert Wickens (Mercedes) - 1:06,735 min 2. Martin Tomczyk (BMW) - 1:06,787 min 3. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:06,857 min 4. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:07,070 min 5. Bruno Spengler (BMW) - 1:07,100 min 6. Gary Paffett (Mercedes) - 1:07,374 min 7. Jamie Green (Audi) - 1:07,428 min 8. Adrien Tambay (Audi) - 1:07,536 min 9. Augusto Farfus (BMW) - 1.07,615 min 10. Timo Glock (BMW) - 1:07,909 min 11. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:08,000 min
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?