1. DEN TESTŮ - BARCELONA; Během prvního dne testů v Barceloně zajel nejrychlejší čas Robert Wickens s Mercedesem C-Klasse AMG Coupé. Po dopolední sekci byl nejrychlejší Mike Rockenfeller s Audi RS5 DTM, favorité se drželi zkrátka.
Když v Barceloně probíhaly testy F1, tak měli jezdci a týmy smůlu na počasí, během prvního dne testů DTM počasí naopak vyšlo skvěle. Vlhká byla trať po nočním dešti pouze v 9:00 ráno, kdy Felipe Albuquerque vyrazil se svou RS5 DTM k prvnímu kolu barcelonských testů. Na konci dne překvapil nejrychlejším časem mladík Mercedesu, Robert Wickens. Jeho kolo mělo hodnotu 1:06,735 min.
Se ztrátou pouhých 0,052s obsadil druho příčku Martin Tomczyk, hvězda týmu BMW byla zároveň jezdcem, s největším počtem kol. Po ukončení testů svítilo vedle jeho jména číslo 170! Domácí hvězda a nováček v DTM, Daniel Juncadella, obsadila třetí příčku (+0,122s). TOP5 (odpoledne) doplnili Bruno Spengler (+0,365s) a Gary Paffett (+0,639s). Odpoledne ale na trati nekroužily vozy Audi.
Dopoledne vozy z Ingolstadtu udávaly tempo. Čas 1:07,070s vynesl v dopolední části Mike Rockenfellera do čela výsledkové listiny. Celkově stačil jeho výkon na 4. příčku v celodenním účtování. Dopoledne Němce následovali značkoví kolegové - Jamie Green a Adrien Tambay. Mike dopoledne odjel 92 okruhů, což bylo nejvíc ze všech.
Nováček BMW, Timo Glock, při druhém testu vozu DTM odjel 106 kol a celkově obsadil 10. pozici. Dnes týmy také mohly zkoušet DRS a nové pneumatiky od společnosti Hankook.
Výsledky úterního testu: 1. Robert Wickens (Mercedes) - 1:06,735 min 2. Martin Tomczyk (BMW) - 1:06,787 min 3. Daniel Juncadella (Mercedes) - 1:06,857 min 4. Mike Rockenfeller (Audi) - 1:07,070 min 5. Bruno Spengler (BMW) - 1:07,100 min 6. Gary Paffett (Mercedes) - 1:07,374 min 7. Jamie Green (Audi) - 1:07,428 min 8. Adrien Tambay (Audi) - 1:07,536 min 9. Augusto Farfus (BMW) - 1.07,615 min 10. Timo Glock (BMW) - 1:07,909 min 11. Filipe Albuquerque (Audi) - 1:08,000 min
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?