Daniel Juncadella nevnímá DTM pouze jako odrazový můstek do F1. Jeho smlouva s Mercedesem byla podepsána již v prosinci, tudíž padá možnost, že by nahradil Kubicu poté, co se rozhodl v DTM letos nestartovat.
Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Daniel Juncadella - všichni tři mají něco společného. Při vstupu do DTM byli/jsou úřadujícími mistry Euroserie F3. Minulou středu byl oznámen Daniel Juncadella jako šestý a poslední jezdec Mercedesu pro letošek. On sám však již dlouho věděl, že bude letos v DTM s Mercedesem. "Smlouvu s Mercedesem jsme podepsali již v prosinci," odhalil mladík v rozhovoru pro španělské noviny "AS".
Stejně jako jeho dva předchůdci, i on se rozhodl dát před GP2 přednost DTM. Podle něj je tohle nejlepší cesta do F1, záleží však na výbavení týmu: "Každý Vám slíbí, že pro Vás udělá všechno možné, ale realita je dost často jiná. V GP2 bychom museli zaplatit nehoráznou sumu peněz," upozorňuje Daniel. V DTM na něj čekala smlouva s Mercedesem a podle jeho slov dobré podmínky.
"Až doposud jsem musel vždy za svoje starty platit nebo najít sponzory. Teď se to mění, dostávám plat." Dále už se ale o finanční otázce 21letý pilot bavit nechtěl, pro něj je hlavní sport: "Musím se soustředit na to, abych zde byl dobrý a zlepšoval se." Španěl vnímá DTM jako skvělou příležitost pro další postup do F1. Roli v týmu Mercedesu v F1 by si dovedl představit.
Vůz C-Klasse Coupé DTM si poprvé vyzkoušel ve Valencii
Letos je ale jeho pozornost upřena na DTM: "Je to velmi profesionální mistrovství. Chci, aby mě měli lidé z F1 na očích. Je možné, že zbytek své kariéry už budu jezdit jenom v DTM a do F1 se nedostanu, ale pořád to není GP2..." Jako dobrý příklad, jak se dá z DTM dostat do F1 může posloužit další bývalý mistr Euroserie F3, Paul di Resta.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?