Daniel Juncadella nevnímá DTM pouze jako odrazový můstek do F1. Jeho smlouva s Mercedesem byla podepsána již v prosinci, tudíž padá možnost, že by nahradil Kubicu poté, co se rozhodl v DTM letos nestartovat.
Edoardo Mortara, Roberto Merhi a Daniel Juncadella - všichni tři mají něco společného. Při vstupu do DTM byli/jsou úřadujícími mistry Euroserie F3. Minulou středu byl oznámen Daniel Juncadella jako šestý a poslední jezdec Mercedesu pro letošek. On sám však již dlouho věděl, že bude letos v DTM s Mercedesem. "Smlouvu s Mercedesem jsme podepsali již v prosinci," odhalil mladík v rozhovoru pro španělské noviny "AS".
Stejně jako jeho dva předchůdci, i on se rozhodl dát před GP2 přednost DTM. Podle něj je tohle nejlepší cesta do F1, záleží však na výbavení týmu: "Každý Vám slíbí, že pro Vás udělá všechno možné, ale realita je dost často jiná. V GP2 bychom museli zaplatit nehoráznou sumu peněz," upozorňuje Daniel. V DTM na něj čekala smlouva s Mercedesem a podle jeho slov dobré podmínky.
"Až doposud jsem musel vždy za svoje starty platit nebo najít sponzory. Teď se to mění, dostávám plat." Dále už se ale o finanční otázce 21letý pilot bavit nechtěl, pro něj je hlavní sport: "Musím se soustředit na to, abych zde byl dobrý a zlepšoval se." Španěl vnímá DTM jako skvělou příležitost pro další postup do F1. Roli v týmu Mercedesu v F1 by si dovedl představit.
Vůz C-Klasse Coupé DTM si poprvé vyzkoušel ve Valencii
Letos je ale jeho pozornost upřena na DTM: "Je to velmi profesionální mistrovství. Chci, aby mě měli lidé z F1 na očích. Je možné, že zbytek své kariéry už budu jezdit jenom v DTM a do F1 se nedostanu, ale pořád to není GP2..." Jako dobrý příklad, jak se dá z DTM dostat do F1 může posloužit další bývalý mistr Euroserie F3, Paul di Resta.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.