Gary Paffett, mistr DTM z roku 2005 a čtyřikrát druhý muž šampionátu, pro Autosport chválí rychlost stále ještě ne plně zotaveného Roberta Kubici během jeho úvodního testu s vozem DTM - Mercedesem C-Klasse Coupé.
Robert Kubica udělal na Mercedes během předsezonních testů ve Valencii dojem. Polák v podstatě dosahoval stejné rychlosti jako Gary Paffett. Vítěz jedné Grand Prix (Kanada 2008) jezdil s C-Klasse Coupé DTM továrního týmu H.W.A., odjel celkem 114 kol na mokré i suché trati. Pouhých 48 hodin před usednudím do vozu DTM si ještě vyzkoušel v Itálii na San Martino del Lago Renault Megan z Eurocup Trophy.
Hlavním smyslem testu bylo vyzkoušet jeho těžce zraněnou ruku po nehodě v roce 2011 na Ronde del Andora Rally. Podle Autosportu bylo nejrychlejší kolo Kubici na suché dráze pouze 0,1s pomalejší než to, které zajel, také na suché trati, Gary Paffett - ten v roce 2012 těsně podlehl v bitvě o titul Brunu Spenglerovi s BMW (více o prohrané bitvě o titul v DTM hovoří Paffett zde).
"Odvedl velmi dobrou práci. Tohle je poprvé od té strašné nehody, kdy jezdil s něčím tak rychlým. Celý test byl o tom, jak zvládne vůz s takovým přítlakem," říká Paffett a pokračuje: "Jeho kola na suchu byla velmi rychlá ale také konzistentní. Můžete říci, že podal opravdu působivý výkon, ale nezapomínejte, že před svou nehodou byl jedním ze dvou nebo tří nejlepších jezdců F1. Takže podle mě bychom podobný výkon od něj měli očekávat."
Kubicův vůz byl vybaven řazením pomocí pádla pod volantem na levou ruku, namísto klasické sekvenční převodovky vpravo. To mu umožnilo minimalizovat práci pravé ruky, která byla těžce poraněna během nehody, její práci převzala ruka levá, kterou zraněnou neměl.
Vůz DTM by směl vyjet v této specifikaci i do závodu, pokud by Kubica s Mercedesem kontrakt opravdu podepsal. "Moc rád bych ho měl v týmu. Robert vypadá jako sympatický kluk. Pochopitelně je velmi rychlý a také známý. Byl by skvělým jménem pro DTM," zakončil testovací jezdec McLarenu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?