Jaké časy na kolo zajížděl Kubica při testu?

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de
iM2 3. února 2013 20:48
Sdílej:

Gary Paffett, mistr DTM z roku 2005 a čtyřikrát druhý muž šampionátu, pro Autosport chválí rychlost stále ještě ne plně zotaveného Roberta Kubici během jeho úvodního testu s vozem DTM - Mercedesem C-Klasse Coupé.

Robert Kubica udělal na Mercedes během předsezonních testů ve Valencii dojem. Polák v podstatě dosahoval stejné rychlosti jako Gary Paffett. Vítěz jedné Grand Prix (Kanada 2008) jezdil s C-Klasse Coupé DTM továrního týmu H.W.A., odjel celkem 114 kol na mokré i suché trati. Pouhých 48 hodin před usednudím do vozu DTM si ještě vyzkoušel v Itálii na San Martino del Lago Renault Megan z Eurocup Trophy.

Hlavním smyslem testu bylo vyzkoušet jeho těžce zraněnou ruku po nehodě v roce 2011 na Ronde del Andora Rally. Podle Autosportu bylo nejrychlejší kolo Kubici na suché dráze pouze 0,1s pomalejší než to, které zajel, také na suché trati, Gary Paffett - ten v roce 2012 těsně podlehl v bitvě o titul Brunu Spenglerovi s BMW (více o prohrané bitvě o titul v DTM hovoří Paffett zde).

"Odvedl velmi dobrou práci. Tohle je poprvé od té strašné nehody, kdy jezdil s něčím tak rychlým. Celý test byl o tom, jak zvládne vůz s takovým přítlakem," říká Paffett a pokračuje: "Jeho kola na suchu byla velmi rychlá ale také konzistentní. Můžete říci, že podal opravdu působivý výkon, ale nezapomínejte, že před svou nehodou byl jedním ze dvou nebo tří nejlepších jezdců F1. Takže podle mě bychom podobný výkon od něj měli očekávat."

Kubicův vůz byl vybaven řazením pomocí pádla pod volantem na levou ruku, namísto klasické sekvenční převodovky vpravo. To mu umožnilo minimalizovat práci pravé ruky, která byla těžce poraněna během nehody, její práci převzala ruka levá, kterou zraněnou neměl.

Vůz DTM by směl vyjet v této specifikaci i do závodu, pokud by Kubica s Mercedesem kontrakt opravdu podepsal. "Moc rád bych ho měl v týmu. Robert vypadá jako sympatický kluk. Pochopitelně je velmi rychlý a také známý. Byl by skvělým jménem pro DTM," zakončil testovací jezdec McLarenu.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.