Jaké časy na kolo zajížděl Kubica při testu?

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de
iM2 3. února 2013 20:48
Sdílej:

Gary Paffett, mistr DTM z roku 2005 a čtyřikrát druhý muž šampionátu, pro Autosport chválí rychlost stále ještě ne plně zotaveného Roberta Kubici během jeho úvodního testu s vozem DTM - Mercedesem C-Klasse Coupé.

Robert Kubica udělal na Mercedes během předsezonních testů ve Valencii dojem. Polák v podstatě dosahoval stejné rychlosti jako Gary Paffett. Vítěz jedné Grand Prix (Kanada 2008) jezdil s C-Klasse Coupé DTM továrního týmu H.W.A., odjel celkem 114 kol na mokré i suché trati. Pouhých 48 hodin před usednudím do vozu DTM si ještě vyzkoušel v Itálii na San Martino del Lago Renault Megan z Eurocup Trophy.

Hlavním smyslem testu bylo vyzkoušet jeho těžce zraněnou ruku po nehodě v roce 2011 na Ronde del Andora Rally. Podle Autosportu bylo nejrychlejší kolo Kubici na suché dráze pouze 0,1s pomalejší než to, které zajel, také na suché trati, Gary Paffett - ten v roce 2012 těsně podlehl v bitvě o titul Brunu Spenglerovi s BMW (více o prohrané bitvě o titul v DTM hovoří Paffett zde).

"Odvedl velmi dobrou práci. Tohle je poprvé od té strašné nehody, kdy jezdil s něčím tak rychlým. Celý test byl o tom, jak zvládne vůz s takovým přítlakem," říká Paffett a pokračuje: "Jeho kola na suchu byla velmi rychlá ale také konzistentní. Můžete říci, že podal opravdu působivý výkon, ale nezapomínejte, že před svou nehodou byl jedním ze dvou nebo tří nejlepších jezdců F1. Takže podle mě bychom podobný výkon od něj měli očekávat."

Kubicův vůz byl vybaven řazením pomocí pádla pod volantem na levou ruku, namísto klasické sekvenční převodovky vpravo. To mu umožnilo minimalizovat práci pravé ruky, která byla těžce poraněna během nehody, její práci převzala ruka levá, kterou zraněnou neměl.

Vůz DTM by směl vyjet v této specifikaci i do závodu, pokud by Kubica s Mercedesem kontrakt opravdu podepsal. "Moc rád bych ho měl v týmu. Robert vypadá jako sympatický kluk. Pochopitelně je velmi rychlý a také známý. Byl by skvělým jménem pro DTM," zakončil testovací jezdec McLarenu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.