Robert Kubica je připraven testovat příští týden Mercedes C-Klasse DTM ve Valencii, odhaluje to vydání Magazínu Autosportu. Jedná se o velmi zajímavou změnu, protože Kubica byl před podpisem smlouvy na ME v rally. Polák dokonce vybíral ze dvou nabídek - M-Sportu (Ford) a Citroënu.
Robert Kubica neabsolvoval žádný okruhový závod od jeho nehody na Ronde di Andora Rally před dvěma lety. Ve druhé polovině roku 2012 začal se závody rally. Všichni přitom čekali, že bude letos jezdit ME v rally. Během prvního testu s DTM by si měl ověřit, zda-li by tento vůz vůbec zvládl řídit. Není také jisté, pokud by se Robert opravdu pro DTM rozhodl, jestli by jeho ruka zvládla vydržet po celou dobu závodu.
Závodění v DTM by se určitě dalo skloubit i s programem v rally. V rally už přitom Citroën i Ford upravili (díky výjimce od FIA) svůj vůz tak, aby mohl Polák jezdit právě s jejich vozem (sekvenční řazení nahradili řazením pomocí pádel pod volantem - stejné jako u starých vozů WRC). "Pokud by chtěl, tak už mohl s naším vozem vyjet," říká Xavier Mestelan-Pinon, šéftechnik Citroënu.
"Speciálně pro něj vyvinutý systém jsme již ve dvou soutěžích na konci minulého roku vyzkoušeli. Fungoval bezchybně. S výjimkou od FIA nebyl problém, čas potřebný pro přeřazení jsme přizpůsobili, aby byl stejný jako u sekvenčního řazení. Víme, že má rally opravdu rád. V budoucnu by mu navíc Citroën mohl nabídnout oboje: rally i okruhy [naráží tím na plánovaný vstup francouzské značky do WTCC]."
Mercedes odmítl tyto spekulace komentovat. Kádr Mercedesu v DTM by mohl příští rok oplývat zvučnými jmény. Vedle spekulací ohledně Kubici se o sedačku více či méně ucházejí i bývalý pilot Williamsu Bruno Senna, testovací pilot Sauberu Robin Frijns nebo Nick Heidfeld.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?