Mattias Ekström a jeho možný odchod od Audi a přestup k BMW: Švéd má i po nepovedené sezoně 2012 důvod k úsměvům.
Už více než dva týdny se spekuluje o přestupu Mattiase Ekströma k BMW. Přitom odchod Švéda od Audi by si ještě v dobách, kdy v DTM působily jen dvě značky - Mercedes a Audi nedokázal téměř nikdo představit. Jenže s příchodem BMW se situace mění, trh roste. Pro sezonu 2012 získali mnichovští Bruna Spenglera a Martina Tomczyka, teď se spekuluje o Mattiasi Ekströmovi.
Spekulace o přestupu "velkých jmen" zahájil Timo Scheider a jeho uvažovaný přestup k Mercedesu. Němec jej však kategoricky odmítl. Momentálně se pozornost upírá na Mattiase Ekströma a Jamieho Greena. Švéd, který stejně jako Scheider získal pro Audi dva tituly mistra DTM, momentálně jedná s BMW. To odmítli zástupci BMW jak potvrdit, tak vyvrátit. Ekström by chtěl s BMW opět sbírat úspěchy.
Tři třetí místa v uplynulé sezoně, to není zrovna výsledek, který by si Mattias představoval. "Už jsou ale věci, které mi dávají důvod se umívat," komentoval svou situaci jezdec. "Zatím ještě o důvodu mluvit nemohu, ale mám dobrý důvod být optimistou." Současný jezdec Audi se ale bude muset vykoupit ze stále platného kontratku s Audi (smlouva vyprší na konci sezony 2013).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.