Bruno Spengler obdivuje Villeneuveua a Federera, je hrdým vlastencem a právě díky svému 13. vítězství v kariéře jezdce DTM se stal šampionem. Pojďme si přiblížit nového mistra DTM blíže.
Bruno Spengler je 13. šampionem DTM v novodobé éře. Narodil se 23. srpna roku 1983 a momentálně žije ve Švýcarsku. Jezdec měří 176 centimetrů a váží 69 kilo. Letos jezdil za tým Schnitzer, na svých dveřích vozil startovní číslo 7 a na cestě za titulem vyhrál 4 závody - na Lausitzringu, Nürburgringu, Oscherslebenu a Hockenheimu.
Poprvé se na čele celkového hodnocení objevil až právě po posledním závodu sezony. Z 10 závodů sezony stál 6krát na podium a 8krát dokázal bodovat. V DTM závodí od roku 2005 (celkem absolvoval 83 závodů). Vítězství slavil ve 13 z nich, první přišlo v roce 2006 na Norisringu. Celou svou kariéru v DTM závodil za Mercedes, až letos přestoupil k BMW. 14krát zajel nejrychlejší čas v kvalifikaci.
V roce 2006 s Mercedesem C-Klasse DTM
Závodit začal Bruno v roce 1993 na motokárách, v roce 2001 poprvé okusil formule a v roce 2005 vstoupil do DTM, tedy v roce, kdy jeho letošní největší rival o titul, Gary Paffett, vybojoval svůj první a zatím poslední titul v DTM. Kanaďan rád ve svém volném čase hraje tenis a golf, pravidelně jezdí na kole a poslouchá muziku. Obdivuje Rogera Federera a ze svých krajanů Gillese Villeneuvea.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?