Andy Priaulx zatím nedokázal v DTM prokázat svoje nesporné jezdecké kvality. Jeho první sezony v německém mistrovství cestovních vozů neprobíhá podle plánu. Brit zatím získal body pouze ve dvou případech a momentálně je na 12. místě v tabulce jezdců.
To nejsou výsledky, na které by mohl být bývalý trojnásobný mistr světa cestovních vozů hrdý. V rozhovoru pro "motorsport-magazin.de" mluví o smůle, která ho provází a také vyjádřil své očekávání, že se to v budoucnu zlepší.
39letý pilot dokázal na Zandvoortu jako jeden ze 3 jezdců BMW postoupit do Q2. Jenže pak po startu do nej narazil Robert Wickens, což poznamenalo ovladatelnost M3 DTM v závodu: "Možná jsem mohl zajet výsledek v TOP10. Poškození aerodynamiky bylo během závodu horší a horší. Na konci už se auto nedalo skoro vůbec ovládat a já jsem ztrácel 2 až 3 vteřiny na kolo. Ostatní jezdci dosahovali na rovince až o 15 km/h vyšší maximální rychlost."
Se svým osobním výkonem je ale Priaulx spokojen: " Jsem na sebe docela hrdý, protože i když jsem nedosáhl na žádný dobrý výsledek, tak jsem jel opravdu naplno a dával jsem do toho vše." Rychlost tedy Andymu nechybí, jen by to chtělo zažít závod, ve kterém vše vyjde: "To vím jak já, tak i BMW. Rychlost jsme prokázali, už to chce jen bezproblémový závod."
Při pohledu zpět na uplynulé závody by jezdec BMW připoměl dva: Hockenheimring a Norisring. Na obou získal body. Dále připomíná, že i jiných závodech byla jeho rychlost konkurenceschopná, jenže to vždy z nějákého důvodu nevyšlo. Podle zkušeného jezdce jsou v kariéře vždy fáze, na které by nejraději zapoměl: "V takových chvílích ale musíte zůstat silní a dále pracovat. Odstup není velký."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?