Audi podepsalo na poslední chvíli smlouvu s Adrienem Tambayem, který bude nastupovat v 8. Audi A5 DTM v letošní sezoně.
"Už vloni jsme byli připraveni nasadit 8. vůz, ale nechtěli jsme ho nasazovat dříve než v roce 2013, kdy budou muset všechny automobilky jet s minimálně 8 vozy. V poslední době jsme pracovali hned na několika projektech, vyvinuli jsme Audi R18 e-tron quattro pro Le Mans a také novou A5 DTM. Původně jsme chtěli i letos jet pouze se 7 vozy," odhaluje pomalé rozhodnutí ingolstadtské značky Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi pro motorsport.
"Nakonec jsem velmi rád, že se nám podařilo dát dohromady vše potřebné pro start 8. vozu už letos. Podle mého názoru to ve velmi vyrovnaném poli DTM bude jen ku prospěchu, startovat s co možná největším množstvím vozů. Pole bude velmi vyrovnané a dodatečné auto znamená další šanci na úspěch. Navíc sudé číslo je z logistického hlediska daleko výhodnější než liché."
Adrien Tambay vloni jezdil v Auto GP (byl celkově 4.) a také jezdil s Audi R8 LMS ve ME FIA GT3. 21letý jezdec testoval Audi minulé pondělí. "V několika předešlých letech jsme do týmu vzali hodně mladých jezdců, někteří z nich pocházeli z programu VW pro juniory - F3. Cítím, že dnes má Audi opravdu skvělou jezdeckou sestavu, která má velký potenciál do budoucna. To platí i pro Adriena Tambaye, který nás přesvědčil v testech, že do našeho týmu skvěle zapadne." Na mladého Francouze čeká příští týden test nové A5 DTM ve Valencii.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?