Audi podepsalo na poslední chvíli smlouvu s Adrienem Tambayem, který bude nastupovat v 8. Audi A5 DTM v letošní sezoně.
"Už vloni jsme byli připraveni nasadit 8. vůz, ale nechtěli jsme ho nasazovat dříve než v roce 2013, kdy budou muset všechny automobilky jet s minimálně 8 vozy. V poslední době jsme pracovali hned na několika projektech, vyvinuli jsme Audi R18 e-tron quattro pro Le Mans a také novou A5 DTM. Původně jsme chtěli i letos jet pouze se 7 vozy," odhaluje pomalé rozhodnutí ingolstadtské značky Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi pro motorsport.
"Nakonec jsem velmi rád, že se nám podařilo dát dohromady vše potřebné pro start 8. vozu už letos. Podle mého názoru to ve velmi vyrovnaném poli DTM bude jen ku prospěchu, startovat s co možná největším množstvím vozů. Pole bude velmi vyrovnané a dodatečné auto znamená další šanci na úspěch. Navíc sudé číslo je z logistického hlediska daleko výhodnější než liché."
Adrien Tambay vloni jezdil v Auto GP (byl celkově 4.) a také jezdil s Audi R8 LMS ve ME FIA GT3. 21letý jezdec testoval Audi minulé pondělí. "V několika předešlých letech jsme do týmu vzali hodně mladých jezdců, někteří z nich pocházeli z programu VW pro juniory - F3. Cítím, že dnes má Audi opravdu skvělou jezdeckou sestavu, která má velký potenciál do budoucna. To platí i pro Adriena Tambaye, který nás přesvědčil v testech, že do našeho týmu skvěle zapadne." Na mladého Francouze čeká příští týden test nové A5 DTM ve Valencii.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.