Loňský jezdec Mercedesu, Renger van der Zande, by mohl v letošní sezoně vyměnit vůz DTM za monopost GP2. Náznaky o možné změně se objevily na jeho webových stránkách.
Renger van der Zande by se mohl po jednom roce v DTM opět posadit do formulového vozu. Na jeho nové webové stránce nalezntene totiž kalendář GP2 2012, což by mohlo signalizovat budoucí kroky jezdce. Po Audi a BMW je Mercedes jediným týmem, který ještě neoznámil jezdecké složení pro letošní rok.
Nové by GP2 pro holandského jezdce každopádně nebylo. 25letý jezdec již v sezoně 2008/2009 zaskočil za zraněného Fina Mika Mäkiho v závodě GP2-Asie v Dubaji. Víkend se mu moc nepovedl a tak byl jezdec Mercedesu nahrazen současným jezdcem Audi - Edoardem Moratarou. Následující sezonu jezdil Renger v Britské F3 a Eurosérii F3. V roce 2010 startoval pro Mücke Motorsport v GP3.
Ještě před pár týdny se přitom van der Zande vyjádřil velmi pozitivně ohledně své budoucnosti v DTM: "Pokud budu mít stejné auto jako moji kolegové, tak si jsem jistý, že budu schopný v roce 2012 bojovat o místa v TOP3. Vloni jsem jezdil s tzv. ročním autem, které už mělo za sebou ale 4 sezony."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.