Na jednom z vozů BMW M3 DTM se v příští sezoně objeví číslo 1. Mnichovská automobilka totiž dnes oznámila, že uzavřela smlouvu s novým šampionem DTM, Martinem Tomczykem.
"Díky podpisu smluvy s Martinem Tomczykem se nám podařilo získat absolutně špičkového jezdce pro náš DTM program. V kontextu cestovních vozů se jedná stále o velmi mladého jezdce, ale už přesto patří mezi ty nejzkušenější v DTM. Je konzistentně rychlý, má skvělý charakter a je to bezdebaty vítěz," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt.
Audi přitom teprve před dvěma dny oznámilo, že je nový mistr DTM opouští. Okamžitě se začalo velmi hlasitě spekulovat, že bude následovat Bruno Spenglera a stane se jezdcem BMW. Tyto zprávy se ukázaly jako pravdivé.
"V roce 2011 se stal prvním jezdcem v historii DTM, který vyhrál šampionát s rok starým autem. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom společně dosáhli podobného úspěchu i v budoucnu. Naším cílem je stát se konkurenceschopnými tak rychle, jak to jen půjde. Proto vnímáme Martina jako velmi důležitého," pokračuje Marquardt.
Tomczyk si poprvé vyzkouší novou M3 DTM za dva týdny na testu v Monteblancu ve Španělsku. Němec se tak stává čtvrtým oficiálně potvrzeným jezdcem BMW (Andy Priaulx, Augusto Farfus a Bruno Spengler). U BMW jsou tedy ještě dvě místa volná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.